Jeden z liderów żeglugi kontenerowej A.P. Moller-Maersk, główny konsument produktów naftowych, zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całej swojej działalności do 2040 roku, czyli dekadę wcześniej niż zakładał pierwotnie.
Bardziej ambitne założenie ma na celu dostosowanie Maersk do założeń Porozumienia Paryskiego, w szczególności zatrzymania globalnego ocieplenia i wzrostu temperatury na poziomie 1,5 stopnia Celsjusza. Spółka chce spełnić kryteria zerowej emisji netto w ramach inicjatywy Science Based Targets (SBTi).
Maersk będzie w coraz większym stopniu korzystać z ekologicznych paliw morskich i lotniczych, aby osiągnąć cel zerowej emisji netto.
Jak poinformował armator, łącznie 25 proc. wszystkich realizowanych ładunków będzie transportowanych przy wykorzystaniu ekologicznych paliw dodając, że nadal widzi możliwości rozwoju ekologicznych paliw morskich.
W ubiegłym tygodniu Maersk przedstawił plan zaprojektowania ośmiu kontenerowców o pojemności 16.000 jednostek TEU, napędzanych metanolem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla (CO2), co pozwala na 20 proc. poprawę wydajności energetycznej w przeliczeniu na przewożony kontener w porównaniu ze średnią dla statków tej wielkości w branży. Nowa flota statków ma zaoferować klientom Maerska ,,neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla transport na skalę handlu oceanicznego".
Maersk zamierza wprowadzić statki napędzane metanolem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla w latach 2023-2025.
W ubiegłym roku, Maersk wybrał REintegrate i European Energy jako partnera przy produkcji ekologicznego paliwa dla swojego pierwszego statku, który ma być napędzany „zielonym” metanolem. Wspólnie mają zbudować zakład, który będzie produkował około 10 000 ton e-metanolu.
Henriette Hallberg Thygesen, dyrektor generalny Fleet & Strategic Brands, A.P. Moller-Maersk, powiedziała w sierpniu, że pozyskiwanie paliw przyszłości jest poważnym wyzwaniem, a spółka musi być w stanie na czas zwiększyć skalę produkcji, aby zrealizować cele zrównoważonego rozwoju.
Źródło: Maersk, Oilprice.com
Zgłoszony przez Gaz-System transgraniczny korytarz wodorowy otrzymał status PCI
Prysmian dostarczy do Wielkiej Brytanii system kabli podmorskich. Kontrakt opiewa na 850 mln euro
Morskie elektrownie wiatrowe na Morzu Północnym – potencjalny rynek dla polskiego przemysłu morskiego? Z perspektywy firmy doradczo-księgowej
Equinor nadał nazwę swojemu pływającemu projektowi MEW u wybrzeży Kalifornii
PGNiG: Polska zwiększy o 1/3 wydobycie gazu ziemnego ze złóż w Norwegii
Chińskie recepty na rozwój morskich farm wiatrowych. Spójna strategia rządu i prowincji