• <

Wynik wyszukiwania - "paliwa morskie" - Wiadomości

W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem

Firma Fortescue, we współpracy z Urzędem Morskim i Portowym Singapuru (MPA), agencjami rządowymi, instytutami badawczymi oraz partnerami branżowymi, przeprowadziła pierwsze na świecie bunkrowanie amoniakiem w połączeniu z olejem napędowym w procesie spalania jako paliwa żeglugowego na pokładzie statku Fortescue Green Pioneer pod banderą Singapuru.
17.03.2024

System usuwania N2O dla statków napędzanych amoniakiem ze wsparciem japońskiego Funduszu Zielonych Innowacji

Hitachi Zosen Corporation i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) ogłaszają, że ich wspólnie zaproponowany projekt rozwoju reaktora N2O dla statku napędzanego amoniakiem został wybrany przez Japońską Organizację Rozwoju Nowej Energii i Technologii Przemysłowych (NEDO) jako „statek nowej generacji” oraz otrzyma wsparcie w ramach projektów z funduszu zielonych innowacji.
08.03.2024

Maersk z przełomową umową na dostawy metanolu w związku z dekarbonizacją swojej floty

A.P. Moller – Maersk podpisał z chińskim dewelopetem Goldwind kluczowy dokument dotyczący odbioru ekologicznego metanolu, zapewniając sobie paliwo wpisane w ograniczanie emisji CO2 i szukanie alternatyw od paliw konwencjonalnych. Umowa ma obowiązywać przez ponad dekadę i stanowi pierwszą na dużą skalę umowę dotyczącą odbioru ekologicznego metanolu dla światowej żeglugi.
22.11.2023

Ruszają prace nad pierwszym na świecie kontenerowcem napędzanym amoniakiem

Nowy kontenerowiec zaplanowany do eksploatacji w Europie ma stać się pierwszym na świecie statkiem wykorzystującym czysty amoniak jako paliwo. Yara Clean Ammonia, NorthSea Container Line i Yara International łączą siły, aby zrealizować to przedsięwzięcie. Yara Eyde będzie kursować między Norwegią a Niemcami, tworząc swoją pierwszą bezemisyjną trasę morską na kontynent.
07.11.2023

Roberto Cazzulo nowym przewodniczącym Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych

Podczas posiedzenia rady Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych (International Association of Classification Societies, IACS) w Gdańsku odbyły się wybory na nowego przewodniczącego. Na obecną kadencję został wybrany dyrektor ds. ryzyka we włoskim towarzystwie klasyfikacyjnym RINA Roberto Cazzulo.
03.07.2023

Partnerzy Nor-Shipping napędzają postęp gospodarki morskiej dzięki wodorowi

7 czerwca Nor-Shipping we współpracy z Ocean Hyway Cluster i Maritime CleanTech organizują drugą konferencję Nor-Shipping Hydrogen Conference. W wydarzeniu, które odbędzie się w głównych halach wystawienniczych Nor-Shipping w Lillestrøm, wezmą udział eksperci z całego powstającego łańcucha wartości wodoru, dostarczając wgląd w najnowsze osiągnięcia w zakresie jednego z najbardziej obiecujących „zielonych” paliw przyszłości dla przemysłu morskiego.
28.03.2023

ABS sklasyfikuje statek badawczy UC San Diego napędzany wodorem

Amerykańskie towarzystwo klasyfikacyjne ABS sklasyfikuje zasilany wodorem statek badawczy zamówiony przez Scripps Institution of Oceanography Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego.
15.02.2023

Jak konflikt rosyjsko-ukraiński zmienia rynek surowców

Konflikt rosyjsko-ukraiński zmienił krajobraz na globalnym rynku surowców. Zniszczone huty na Ukrainie, embargo na rosyjską ropę, wzrost znaczenia LNG, to wybrane przykłady globalnej układanki będące skutkiem rosyjskiej agresji.
23.05.2022

Rekordowy zysk Orlenu

W 2021 roku Grupa Orlen osiągnęła najwyższy zysk netto w swojej historii.
31.03.2022

Biopaliwa dla żeglugi. Singapur, DP World, CMA CGM i Unifeeder i inni przecierają szlaki

Ceny bunkru znowu rosną skokowo w wyniku napaści Rosji na Ukrainę, wprowadzenia restrykcji ekonomicznych w stosunku do Rosji i zamieszania na rynku dostawców. Z zainteresowaniem przyjęto więc informację GoodFuels, które prognozuje że do 2050 r. biopaliwa będą stanowić jedną czwartą dostaw. Wprowadzenie cen paliw niskosiarkowych prawdopodobnie zapewni wzrost popytu na biopaliwa, ponieważ różnica kosztów produkcji między obydwoma rodzajami paliw nimi spadnie.
08.03.2022

Fit For 55. Amoniak paliwem przyszłości?

Amoniak jest jednym z najbardziej obiecujących paliw przyszłości w świecie morskim, ale wprowadzenie go do miksu paliwowego nie jest proste – twierdzą eksperci DNV.
20.02.2022

Maersk wyznacza cel neutralności klimatycznej. Celem rozwój zielonych paliw

Jeden z liderów żeglugi kontenerowej A.P. Moller-Maersk, główny konsument produktów naftowych, zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całej swojej działalności do 2040 roku, czyli dekadę wcześniej niż zakładał pierwotnie.
16.01.2022

US Navy: okręt nazwany imieniem pierwszego oficera, który przyznał się do homoseksualizmu

Amerykańska marynarka wojenna ochrzciła nowy statek – olejarkę – imieniem Harvey'a Milka, pierwszego oficera US Navy, który przyznał się do bycia homoseksualistą.
16.11.2021

Armator Jumbo Shipping zakończył transport dużych elementów morskiej farmy Horsnea Two

Armator Jumbo Shipping zakończył transport i przeładunek elementów fundamentów morskich turbin wiatrowych dla morskiej farmy wiatrowej Hornsea Two, której operatorem jest duński Ørsted.
09.11.2021

Pływająca fabryka wodoru w każdym porcie?

Brytyjskie konsorcjum otrzymało nagrodę za projekt badawczo-rozwojowy w celu opracowania ekologicznej barki do produkcji wodoru w ramach Clean Maritime Demonstration Competition (CMDC).
26.09.2021

Ósmy gigant napędzany LNG dołączył do floty CMA CGM

CMA CGM Trocadero, ósmy z serii dziewięciu kontenerowców napędzanych LNG o pojemności 23 000 TEU budowanych w Chinach, został dostarczony do francuskiej firmy CMA CGM.
30.05.2021

Mitsubishi Heavy Industries chce przekształcić istniejące statki na zeroemisyjne

Mitsubishi Heavy Industries (MHI) rozpoczęło nowy projekt z Mærsk Mc-Kinney Møller. Wszystko po to aby ocenić techniczne, finansowe i środowiskowe czynniki związane z modyfikacją istniejących statków na zeroemisyjne.
24.05.2021

Czy żegluga ma szansę na dekarbonizację? Udział ekologicznych paliw musi wynieść 7 proc. do 2030 roku

Do końca dekady udział ekologicznych paliw stosowanych w żegludze w Unii Europejskiej powinien wynosić 7 proc. aby osiągnąć pełną dekarbonizację sektora do 2050 roku – wynika z raportu organizacji pozarządowej Transport & Environment (T&E).
04.05.2021

Liderzy żeglugi pracują nad opracowaniem wytycznych bezpieczeństwa dla paliwa amoniakowego

Czołowi członkowie żeglugi: Lloyd’s Register’s Decarbonization Hub, Maersk, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Total oraz Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping rozpoczęły nowy projekt mający na celu stworzenie wytycznych bezpiecznego użytkowania amoniaku jako paliwa morskiego.
21.04.2021

SEA-LNG: Badania potwierdzają skuteczność LNG w obniżaniu emisji gazów cieplarnianych

Koalicja bunkrowania LNG, SEA-LNG, zwróciła uwagę na wyniki niezależnego badania, w którym stwierdzono, że użycie skroplonego gazu ziemnego jako paliwa morskiego obniżyło emisję gazów cieplarnianych o 23 procent.
20.04.2021

World Bank: Amoniak i wodór najważniejszymi paliwami w drodze do neutralności węglowej

Amoniak i wodór to neutralnie węglowo paliwa morskie, które prawdopodobnie będą najważniejsze w przyszłości – wynika z nowej serii raportów wydanych przez Bank Światowy. Według nich obecnie te dwa zielone paliwa są „najbardziej obiecujące" dla światowej żeglugi.
20.04.2021

Morskie paliwa przyszłości – grupy żeglugowe naciskają na UE

Grupy żeglugowe i handlowe wzywają Unię Europejską do przyspieszenia rozwoju nad pracami dotyczącymi wprowadzenia amoniaku i zielonego wodoru jako najlepszych opcji morskich paliw, które umożliwią przemysłowi przyspieszenie dekarbonizacji.
12.03.2021

NYK zbuduje cztery samochodowce z napędem LNG

Japoński armator NYK Line podpisał kontrakt na budowę czterech samochodowców napędzanych LNG z China Merchants Jinling Shipyard (Nanjing) Co. Ltd.Jednostki mają zostać dostarczone w latach 2022-2023. Pomogą w transporcie pojazdów głównie do / z Europy i / lub na Bliski Wschód.
15.02.2021

Titan LNG wyczarterował Green Zeebruge od armatora NYK

Titan LNG, niezależny holenderski dostawca LNG, wyczarterował bunkierkę LNG Green Zeebrugge na kontrakt długofalowy rozpoczynający się w lutym 2021 roku.
04.02.2021

W Chinach ruszyła budowa statku napędzanego metanolem

W chińskiej stoczni Guangzhou Shipyard International (GSI) odbyła się ceremonia cięcia stali pod budowę jednostki Stena Pro Patra. Statek ma zostać dostarczony na początku 2022 roku.
20.01.2021

Biopaliwa morskie będą testowane w Centrum Badawczo-Szkoleniowym Alfa Laval

Przemysł morski stara się w szybkim tempie ograniczyć emisję gazów cieplarnianych do 2050 roku. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa Centrum Badawczo-Szkoleniowe Alfa Laval. Przestrzeń testowa o powierzchni 2800 m2 wyposażona pod kątem stosowanych obecnie olejów opałowych i napędowych została przygotowana do ich testowania z użyciem biopaliw. W kolejnych latach centrum będzie gromadziło wiedzę o istotnym znaczeniu dla zapewnienia bezemisyjnej przyszłości.
14.01.2021

Zamówienia na nowe statki spadły o 50 procent

Armatorzy mają coraz mniej czasu, aby zastosować w swojej flocie bardziej ekologiczne paliwa. Spowodowało to spadek zamówień na nowe jednostki, gdyż firmy nie wiedzą, na jaką technologię spalania się zdecydować.
10.01.2021

MOL testuje biopaliwo na jednym ze swoich holowników

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zakończył próby morskie na jednym ze swoich holowników, testującym odnawialne biopaliwo następnej generacji stworzone przez firmę euglena Co.
15.12.2020

Rekordowa liczba statków przekroczyła Arktykę w 2020 roku

W obecnym roku zanotowano największą liczbę rejsów wzdłuż syberyjskiego wybrzeża, gdyż szybko topniejący lód umożliwił tam łatwiejszą podróż.
10.12.2020

Volkswagen zdecydował się na zrównoważone biopaliwo dla swoich europejskich samochodowców

Volkswagen wybrał dostawce paliw morskich GoodFuels na dostawę zrównoważonego paliwa morskiego dla swoich dwóch wyczarterowanych jednostek ro-ro.
01.12.2020

Petronas wchodzi na rynek bunkrowania LNG

Malezyjski gigant energetyczny Petronas oficjalnie rozpoczął działalność związaną z bunkrowaniem LNG, kończąc swoją pierwszą operację bunkrowania w Pasir Gudang w malezyjskim Johor.
12.11.2020

Proman Stena Bulk zbuduję kolejną jednostkę napędzaną metanolem

Proman Stena Bulk podpisał umowę na budowę dodatkowego statku zasilanego metanolem w ramach spółki joint venture.
12.11.2020

W Rotterdamie ochrzczono największą na świecie bunkierkę LNG

Największa na świecie bunkierka na skroplony gaz ziemny (LNG) została oficjalnie ochrzczona podczas ceremonii, która odbyła się w piątek w Rotterdamie. Zbiornik membranowy GTT Mark III Flex o długości 135,5 metra i pojemności 18 600 metrów sześciennych otrzymał nazwę Gas Agility.
24.09.2020

Największa na świecie bunkierka LNG gotowa do działania

Największa na świecie bunkierka LNG został oficjalnie nazwana podczas ceremonii chrztu, która odbyła się w ostatni weekend w Rotterdamie.
22.09.2020

Unia Europejska wspiera hiszpańskie projekty bunkrowania LNG

Dwa hiszpańskie projekty bunkrowania LNG otrzymały wsparcie finansowe w wysokości 27 mln euro od Komisji Europejskiej.
03.08.2020

Ruszył projekt Fastwater mający na celu komercjalizację metanolu jako ekologicznego paliwa morskiego

Konsorcjum europejskich liderów w dziedzinie badań morskich i technologii uruchomiło projekt Fastwater, aby zademonstrować wykonalność modernizacji i budowy nowych statków napędzanych metanolem.
25.06.2020

Maersk przeznaczy 60 mln dolarów na centrum badawcze pracujące nad napędem bezwęglowym

Największy na świecie armator kontenerowy, A.P. Moller-Maersk, połączy siły z głównymi firmami przemysłowymi, aby utworzyć centrum badawcze w Danii pracujące nad ograniczeniem emisji dwutlenku węgla w przemyśle żeglugowym.
25.06.2020

Stowarzyszenie brytyjskich portów bada możliwość wprowadzenia zasilania lądowego w swoich obiektach

Po przeprowadzeniu nowych badań nad barierami dla zasilania lądowego w portach w Wielkiej Brytanii British Ports Association uważa, że fundusz Green Maritime Fund miałby zasadnicze znaczenie dla urzeczywistnienia tej inicjatywy.
31.05.2020

Tankowiec Stena Bulk zakończył test biopaliw

Tankowiec MR Stena Bulk Stena Immortal zakończył próbę biopaliw rozpoczętą w marcu we współpracy z holenderskim dostawcą biopaliw GoodFuels.
29.04.2020

Pierwszy na świecie statek napędzany metanolem obchodzi piąte urodziny

Fińska firma technologiczna Wärtsilä, szwedzka firma promowa Stena Line i kanadyjski dostawca metanolu Methanex Corporation świętowały pięć lat udanej eksploatacji napędzanego metanolem promu Stena Germanica.
14.04.2020

Sleipnir zakończył największą w historii operację bunkrowania LNG

Najpotężniejszy na świecie półzanurzalny statek dźwigowy zakończył największą w historii operację bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG).
29.03.2020

Wärtsilä testuje amoniak jako paliwo morskie

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä rozpoczęła testowanie amoniaku jako potencjalnego paliwa morskiego, które może pomóc branży żeglugowej w ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych.
26.03.2020

Porty z Kanady i Japonii będą wspólnie promować LNG jako paliwo morskie

Zarządy portów Vancouver Fraser i Tomakomai podpisały list intencyjny w celu promowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa morskiego oraz świadczenia usług bunkrowania LNG w obu portach. Porozumienie zostało podpisane przez przedstawicieli obu władz portowych 5 marca 2020 tego roku.
17.03.2020

Chiny z mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo morskie

Sprzedaż paliw żeglugowych w Chinach spadła w lutym aż o 50%, ponieważ szybko rozprzestrzeniający się koronawirus i przedłużająca się przerwa w Księżycowym Nowym Roku zmniejszyły ruch towarów z i do Państwa Środka.
02.03.2020

GTT przejmuje islandzkiego dostawcę inteligentnych rozwiązań transportowych

Francuska firma inżynierska Gaztransport & Technigaz (GTT) nabyła 100% kapitału zakładowego Marorka, islandzkiej firmy specjalizującej się w inteligentnym transporcie.
24.02.2020

Grupy ekologiczne chcą zakazania niskosiarkowych paliw w rejonie Arktyki

Grupy ekologiczne wezwały do zakazu stosowania nowego paliwa o niskiej zawartości siarki w regionie arktycznym, powołując się na badania pokazujące, że mieszanki paliwa morskiego przyczyniły się do wysokich emisji czarnego węgla w tym środowisku.
27.01.2020

IMO 2020 - noworoczna rewolucja w branży morskiej i naftowej (analiza)

IMO 2020 to rozporządzenie ustanowione przez Międzynarodową Organizację Morską, które stanowi, że od 1 stycznia 2020 roku emisje siarki ze wszystkich statków morskich muszą być ograniczone do 0,5% m/m , w porównaniu do obecnych 3,5% m/m. IMO 2020 to rozporządzenie, które znacząco zrewolucjonizuje sektor morski i branżę paliwową.
15.01.2020

Dostarczono pierwszą w Singapurze bunkierkę napędzaną paliwem LNG

Marine Vicky, pierwsza bunkierka zasilana LNG w historii Singapuru, została dostarczona armatorowi Sinanju Tankers Holdings.
14.01.2020

Francja chce opodatkowania paliw morskich i lotniczych

Francja chce, aby Unia Europejska nałożyła podatek na paliwa morskie i lotnicze, co ma pomóc w walce z emisjami – powiedział we wtorek Bruno Le Maire, francuski minister finansów.
16.10.2019

Shell i Qayar Petroleum założyły wspólną spółkę joint venture

Katarskie, państwowe Qatar Petroleum i koncern Shell stworzyły spółkę joint venture, by wspólnie świadczyć usługi bunkrowania LNG.
18.09.2019

IMO 2020: Zapotrzebowanie na brudne paliwa spada, ale nie osiągnie jeszcze zera

Azjatyckie zapotrzebowanie na wysokosiarkowe paliwo morskie (HSFO) będzie powoli spadać, podczas gdy armatorzy będą powoli przechodzić na czystsze paliwa w celu spełnienia wchodzących regulacji morskich.
10.09.2019

ExxonMobil wyczarterował pierwszy singapurski tankowiec zasilany LNG

ExxonMobil Asia Pacific podpisał umowę z Sinanju Tankers Holdings na 2-letni czarter pierwszego singapurskiego tankowca zasilanego paliwem LNG.
21.08.2019

Niemieckie konsorcjum zamierza opracować pomocniczy system ogniw paliwowych

Niemieckie konsorcjum zamierza zaprojektować nowoczesny system ogniw paliwowych, by zapewnić alternatywę dla generacji mocy na statkach. Ma to zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w żegludze.
12.08.2019

Rivertrace: Armatorzy muszą być informowani o narzędziach monitoringu wody płuczącej

Już od nowego roku paliwa morskie nie będą mogły przekraczać 0,5 proc. zawartości siarki. Z tej okazji firma Rivertrace przedstawiła specjalny dokument, w którym skupia się na technologii skruberów, a w szczególności monitoringu wody do płukania spalin.
04.06.2019

Dziewięć statków będzie testować metanol jako paliwo morskie

Konsorcjum Green Maritime Methanol wybrało 9 statków, na których będą badać działanie metanolu jako paliwa morskiego. Wśród wybrańców znalazły się nowe i starsze jednostki armatorów Boskalis, Van Oord, holenderskiej marynarki i Wagenborg Shipping.
28.05.2019

MAN przeprowadzi pierwszą konwersję megakontenerowca na paliwo LNG

MAN Energy Solutions podpisał kontrakt na konwersję kontenerowca o ładowności 15 tys. TEU na silnik dual-fuel, częściowo zasilany LNG.
08.05.2019

Raport: LNG najlepszym przyjacielem zielonej żeglugi

LNG jest obecnie najbardziej przyjaznym dla środowiska, łatwo dostępnym paliwem dla żeglugi - wynika z nowych badań.
11.04.2019

Nowe przepisy IMO 2020 przyczyną większego popytu na ropę

Globalny popyt na ropę wkrótce wzrośnie z powodu wejścia w życie przepisów IMO 2020, która mają pomóc w ochronie środowiska.
10.04.2019

Holenderski przewoźnik zakupił dwa używane gazowce

Holenderski armator Anthony Veder odebrał dwa używane gazowce o pojemności 10 tys. m3 każdy. Jednostki Norgas Invention (rok budowy 2011) i Norgas Creation (rok budowy 2010) zostały zakupione od singapurskiego Skaugen Marine Investment.
28.03.2019

Kontenerowiec CMA CGM zakończył pierwszą operację bunkrowania biopaliwa

Kontenerowiec CMA CGM White Shark o ładowności 5095 TEU z sukcesem zakończył operację bunkrowania biopaliwa w porcie Rotterdam. To duży krok w stronę dekarbonizacji frachtu oceanicznego.
25.03.2019

BP wprowadziło na rynek nowe paliwo morskie, zgodne z przepisami IMO 2020

BP potwierdziło, że rozpocznie sprzedaż nowego rodzaju paliwa bunkrowego o niskiej zawartości siarki, które spełnia nowe przepisy MARPOL, ograniczające zawartość siarki w paliwach morskich do 0,5%.
12.03.2019

MAN wykona pierwszą konwersję megakontenerowca na paliwo LNG

MAN Energy Solutions podpisał kontrakt na konwersję kontenerowca o ładowności 15 tys. TEU na silnik dual-fuel, częściowo zasilany LNG.
06.03.2019

Woodmac: Co czeka gospodarke morską w roku poprzedzającym wejście przepisów IMO 2020

Firma analityczno-badawcza Woodmac przewiduje ciągły wzrost popularności skruberów przed wejściem w życie nowych zasad zawartości siarki w paliwie morskim, wprowadzonych przez Międzynarodową Organizację Morską.
10.02.2019

Bunkierka LNG z gdańskiej stoczni wykonała pierwszą operację bunkrowania

Coral Methane – bunkierka LNG z gdańskiej stoczni, wykonała pierwszą operację bunkrowania. Paliwo dostarczyła na pierwszy na świecie statek pasażerski napędzany skroplonym gazem ziemnym. Mowa o wycieczkowcu AIDAnova, który może zabrać na pokład ponad 6 tys. pasażerów. Zakończona sukcesem operacja na wodzie i w porcie odbyła się w minioną środę w Santa Cruz de Tenerife na Wyspach Kanaryjskich.
21.01.2019

Bunker One zamierza wejść na niemiecki rynek paliwa morskiego

Duński dostawca paliwa morskiego, Bunker One, ujawnił plany, stworzenia nowej spółki dedykowanej na rynek niemiecki.
07.01.2019

SEA/LNG popiera przepis IMO o zakazie przewożenia paliwa wysokosiarkowego na statkach po 2020 roku

SEA/LNG, koalicja firm i instytucji lobbujących za szerszym wprowadzeniem LNG jako paliwa morskiego, oficjalnie poparła wprowadzenie przez IMO zakazu przewożenia paliwa wysokosiarkowego na statkach po 2020 roku.
14.03.2018

Statki w polskich portach zasilane z lądu – bezpiecznie i ekologicznie

W polskich portach mogą wkrótce pojawić się przyjazne dla środowiska systemy do zasilania statków energią elektryczną z lądu. To zbawienne rozwiązanie dla portów, które muszą dostosować się do wymogów międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza MARPOL VI. Innowacyjne systemy, które powstają w firmie igus sprawdzają się już w Norwegii.
20.02.2018

Wzrosła liczba zamówień na gazowce LNG w 2017 roku

Około 11 proc. wszystkich kontraktów na nowe jednostki w 2017 r. stanowiły zamówienia na gazowce LNG i ten trend ma się utrzymać w tym roku - przewiduje Titan LNG, dostawca tego surowca.
03.01.2018

Statki morskie emitują silne zanieczyszczenie powietrza w portach. Rozwiązaniem jest pobór energii z lądu

Nadchodzą duże zmiany dla portów morskich i właścicieli statków, którzy będą musieli przejść na zasilanie z lądu podczas postoju w porcie. Celem wprowadzanych już od kliku lat przepisów jest zmniejszenie emisji tlenków siarki (SOx), tlenków azotu (NOx) i dwutlenku węgla. Eksperci Schneider Electric radzą jak przygotować się do zmian i obniżyć koszty ponoszone przez właścicieli statków poprzez lepsze wykorzystanie energii elektrycznej dzięki odpowiednim urządzeniom zasilającym.
11.10.2015

Lloyds Register wierzy w LNG

Firma klasyfikacyjna Lloyd\'s Register wierzy w przyszłość LNG jako paliwa morskiego. Spółka podkreśla, że usługi dostaw skroplonego gazu ziemnego rozwijają się szybciej niż zgłaszany na nie popyt.
19.06.2015

Dyrektywa siarkowa: Popyt na MGO wzrośnie o 50%

Międzynarodowa Agencja Energetyczna (The International Energy Agency (IEA)) przewiduje, że popyt w Europie na olej napędowy o niskiej zawartości siarki (MGO), wzrośnie o 50% od 1 stycznia 2015 roku, a paliwo to będzie najchętniej wybierane przez amerykańskie kraje zjednoczone w OECD (Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (ang. Organization for Economic Co-operation and Development) – dane Agencja IEA opublikowała na podstawie doniesień Platts.
17.11.2014

Dziękujemy za wysłane grafiki.