PMK
LNG jest obecnie najbardziej przyjaznym dla środowiska, łatwo dostępnym paliwem dla żeglugi - wynika z nowych badań.
Wraz z wejściem w życie w styczniu przepisów dotyczących ograniczenia zawartości siarki w paliwach do wysokości 0,5% i w celu zmniejszenia o połowę emisji CO2 żeglugi do 2050 roku, branża jest zmuszona podjąć decyzje dotyczące wyboru paliwa alternatywnego.
Podczas dzisiejszej premiery niezależnego badania przeprowadzonego w Londynie na zlecenie fundacji SEA / LNG, jej przewodniczący Peter Keller powiedział, że ich raport ma na celu udowodnienie skuteczności LNG w „tym trudnym dla armatorów, operatorów i regulatorów czasie ”.
Peter Keller w przeszłości był wiceprezesem amerykańskiej linii flagowej Tote, pierwszej, która miała we flocie statki kontenerowe napędzane LNG. Jego zdaniem na całym świecie dokonano znacznych inwestycji w zdolności bunkrowania LNG , których brak w przeszłości zniechęcał większość przewoźników do zamawiania statków napędzanych tym paliwem.
CMA CGM jest pierwszym i jak dotąd jedynym globalnym przewoźnikiem, który zdecydował się na megakontenerowce zasilane paliwem LNG, a jego zamówienie w zeszłym roku dotyczyło 9 kontenerowców o ładowności 22 000 TEU. Sam Keller przyznaje jednak, że modernizacja już obecnych jednostek na napęd LNG jest nieopłacalne. Konwersje są trudne, głównie przez wielkość wymaganych zbiorników i złożoność pracy.
Badanie Well-to-Wake (dobrze znane podejście do oceny analizy cyklu życia paliw stosowanych na statkach) zostało przeprowadzone we współpracy z producentami silników. Dokument wykazał, że zastosowanie LNG jako paliwa morskiego wykazało redukcję gazów cieplarnianych do 21% w porównaniu z obecnymi paliwami.
Pan Keller przyznał, że LNG nie jest ostateczną odpowiedzią na ograniczenie emisji pochodzących z żeglugi, ale „jest to jedyne paliwo alternatywne, które jest obecnie dostępne”.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie