• <
ATC_CARGO_TOP

Raport: LNG najlepszym przyjacielem zielonej żeglugi

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Raport: LNG najlepszym przyjacielem zielonej żeglugi
Raport: LNG najlepszym przyjacielem zielonej żeglugi - GospodarkaMorska.pl

PMK

11.04.2019 Źródło: własne

LNG jest obecnie najbardziej przyjaznym dla środowiska, łatwo dostępnym paliwem dla żeglugi - wynika z nowych badań.

Wraz z wejściem w życie w styczniu przepisów dotyczących ograniczenia zawartości siarki w paliwach do wysokości 0,5% i w celu zmniejszenia o połowę emisji CO2 żeglugi do 2050 roku, branża jest zmuszona podjąć decyzje dotyczące wyboru paliwa alternatywnego.

Podczas dzisiejszej premiery niezależnego badania przeprowadzonego w Londynie na zlecenie fundacji SEA / LNG, jej przewodniczący Peter Keller powiedział, że ich raport ma na celu udowodnienie skuteczności LNG w „tym trudnym dla armatorów, operatorów i regulatorów czasie ”.

Peter Keller w przeszłości był wiceprezesem amerykańskiej linii flagowej Tote, pierwszej, która miała we flocie statki kontenerowe napędzane LNG. Jego zdaniem na całym świecie dokonano znacznych inwestycji w zdolności bunkrowania LNG , których brak w przeszłości zniechęcał większość przewoźników do zamawiania statków napędzanych tym paliwem.

CMA CGM jest pierwszym i jak dotąd jedynym globalnym przewoźnikiem, który zdecydował się na megakontenerowce zasilane paliwem LNG, a jego zamówienie w zeszłym roku dotyczyło 9 kontenerowców o ładowności 22 000 TEU. Sam Keller przyznaje jednak, że modernizacja już obecnych jednostek na napęd LNG jest nieopłacalne. Konwersje są trudne, głównie przez wielkość wymaganych zbiorników i złożoność pracy.
Badanie Well-to-Wake (dobrze znane podejście do oceny analizy cyklu życia paliw stosowanych na statkach) zostało przeprowadzone we współpracy z producentami silników. Dokument wykazał, że zastosowanie LNG jako paliwa morskiego wykazało redukcję gazów cieplarnianych do 21% w porównaniu z obecnymi paliwami.

Pan Keller przyznał, że LNG nie jest ostateczną odpowiedzią na ograniczenie emisji pochodzących z żeglugi, ale „jest to jedyne paliwo alternatywne, które jest obecnie dostępne”.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31264,00 $ tona -1,40% 21 cze
 Cynk 2832,00 $ tona -1,43% 21 cze
 Aluminium 2353,00 $ tona -0,88% 21 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.