• <
PZT_980x120_gif_2020

Stowarzyszenie brytyjskich portów bada możliwość wprowadzenia zasilania lądowego w swoich obiektach

Strona główna Porty, logistyka Stowarzyszenie brytyjskich portów bada możliwość wprowadzenia zasilania lądowego w swoich obiektach
Stowarzyszenie brytyjskich portów bada możliwość wprowadzenia zasilania lądowego w swoich obiektach - GospodarkaMorska.pl

PMK

31.05.2020 Źródło: własne

Po przeprowadzeniu nowych badań nad barierami dla zasilania lądowego w portach w Wielkiej Brytanii British Ports Association uważa, że fundusz Green Maritime Fund miałby zasadnicze znaczenie dla urzeczywistnienia tej inicjatywy.

Energia z lądu, znana również jako cold ironing, polega na dostarczaniu energii elektrycznej z lądu do statków przy nabrzeżu, umożliwiając im wyłączenie silników pomocniczych.

Te silniki pomocnicze są używane do obsługi pomieszczeń załogi i pasażerów oraz operacji związanych z ładunkiem (takich jak pompy lub systemy ogrzewania lub chłodzenia) i zwykle wykorzystują jeden rodzaj oleju napędowego.

Połączenia brzegowe dostarczają energię z sieci lub z pobliskich źródeł generacji. Zazwyczaj są one montowane na jednej koi, ale działają również rozwiązania mobilne (barki).

Obecnie nie ma dużych połączeń zasilania lądowego w portach w Wielkiej Brytanii ze względu na zbyt wysokie koszty kapitałowe związane z takimi projektami.

BPA powiedział, że cena energii elektrycznej w Wielkiej Brytanii i ogólny brak stałego popytu oznacza, że rzadko istnieje ekonomicznie uzasadnienie dla inwestowania w energię lądową, pomimo możliwości znacznego zmniejszenia emisji ze statków w czasie postoju.

Jak wyjaśniono, stosunkowo tanie paliwo morskie utrudnia konkurowanie energii z lądu ze względu na wysokie ceny energii elektrycznej. Według BPA można temu zaradzić, usuwając podatki od energii elektrycznej z energii brzegowej zgodnie z podatkami dostępnymi dla paliwa morskiego.

Stowarzyszenie stwierdziło, że Green Maritime Fund mógłby wspierać projekty redukcji emisji, w tym energię lądową, pokrywając w ten sposób wysokie koszty związane z modernizacją sieci energetycznej.

Badania przeprowadzone przez Arkevista dla BPA wykazały, że całkowite zużycie energii przez statki cumujące w Wielkiej Brytanii wyniosło ponad 641 gigawatogodzin energii w 2019 roku - około 0,5% całkowitego zapotrzebowania na energię w Wielkiej Brytanii.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 43,03 $ baryłka  0,02% 04:55
 Cyna 16960,00 $ tona 0,00% 3 lip
 Cynk 2020,00 $ tona -0,74% 3 lip
 Aluminium 1581,00 $ tona -1,25% 3 lip
 Pallad 1939,60 $ uncja  0,06% 04:38
 Platyna 864,85 $ uncja  0,67% 04:56
 Srebro 18,63 $ uncja  0,05% 04:56
 Złoto 1805,25 $ uncja  -0,12% 04:56

Dziękujemy za wysłane grafiki.