• <
PZT_980x120_gif_2020

Stowarzyszenie brytyjskich portów bada możliwość wprowadzenia zasilania lądowego w swoich obiektach

Strona główna Porty, logistyka Stowarzyszenie brytyjskich portów bada możliwość wprowadzenia zasilania lądowego w swoich obiektach
Stowarzyszenie brytyjskich portów bada możliwość wprowadzenia zasilania lądowego w swoich obiektach - GospodarkaMorska.pl

PMK

31.05.2020 Źródło: własne

Po przeprowadzeniu nowych badań nad barierami dla zasilania lądowego w portach w Wielkiej Brytanii British Ports Association uważa, że fundusz Green Maritime Fund miałby zasadnicze znaczenie dla urzeczywistnienia tej inicjatywy.

Energia z lądu, znana również jako cold ironing, polega na dostarczaniu energii elektrycznej z lądu do statków przy nabrzeżu, umożliwiając im wyłączenie silników pomocniczych.

Te silniki pomocnicze są używane do obsługi pomieszczeń załogi i pasażerów oraz operacji związanych z ładunkiem (takich jak pompy lub systemy ogrzewania lub chłodzenia) i zwykle wykorzystują jeden rodzaj oleju napędowego.

Połączenia brzegowe dostarczają energię z sieci lub z pobliskich źródeł generacji. Zazwyczaj są one montowane na jednej koi, ale działają również rozwiązania mobilne (barki).

Obecnie nie ma dużych połączeń zasilania lądowego w portach w Wielkiej Brytanii ze względu na zbyt wysokie koszty kapitałowe związane z takimi projektami.

BPA powiedział, że cena energii elektrycznej w Wielkiej Brytanii i ogólny brak stałego popytu oznacza, że rzadko istnieje ekonomicznie uzasadnienie dla inwestowania w energię lądową, pomimo możliwości znacznego zmniejszenia emisji ze statków w czasie postoju.

Jak wyjaśniono, stosunkowo tanie paliwo morskie utrudnia konkurowanie energii z lądu ze względu na wysokie ceny energii elektrycznej. Według BPA można temu zaradzić, usuwając podatki od energii elektrycznej z energii brzegowej zgodnie z podatkami dostępnymi dla paliwa morskiego.

Stowarzyszenie stwierdziło, że Green Maritime Fund mógłby wspierać projekty redukcji emisji, w tym energię lądową, pokrywając w ten sposób wysokie koszty związane z modernizacją sieci energetycznej.

Badania przeprowadzone przez Arkevista dla BPA wykazały, że całkowite zużycie energii przez statki cumujące w Wielkiej Brytanii wyniosło ponad 641 gigawatogodzin energii w 2019 roku - około 0,5% całkowitego zapotrzebowania na energię w Wielkiej Brytanii.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.