PMK
Amerykański Eagle Bulk Shipping opracował w zeszłym roku politykę recyklingu statków, zobowiązując się do bezpiecznego i przyjaznego dla środowiska demontażu swoich jednostek.
Polityka, która weszła w życie w pierwszym kwartale 2020 roku, powstała, chociaż armator nie planuje złomowania żadnych statków w dającej się przewidzieć przyszłości.
W przypadku, gdy Eagle sprzedaje statek do recyklingu, firma będzie przestrzegać zobowiązań wyszczególnionych w Konwencji Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) z Hongkongu dotyczącej bezpiecznego i przyjaznego dla środowiska recyklingu statków (HKC).
- Jesteśmy przekonani, że recykling statków powinien zawsze odbywać się zgodnie z surowymi normami bezpieczeństwa, zdrowia i ochrony środowiska – wyjaśniła firma w swoim raporcie. -Przewidujemy, że okres użytkowania naszych statków wyniesie 25 lat. Najstarszy statek w naszej flocie został zbudowany w 2001 roku, a średni wiek naszej floty to mniej niż dziesięć lat.
Flota Eagle Bulk składa się obecnie z 50 masowców o łącznej nośności 2,9 miliona dwt i średnim wieku 8,7 lat.
W ciągu ostatnich czterech lat Eagle wdrażał kompleksowy program odnowy floty, sprzedając niektóre ze swoich najstarszych i najmniej wydajnych statków oraz pozyskując nowoczesne jednostki.
Jak wyjaśniono, był to istotny wkład w zwiększenie efektywności energetycznej floty firmy i zmniejszenie jej emisji gazów cieplarnianych (GHG). Program odnowy floty doprowadził do zmniejszenia zużycia paliwa na dwt na około 11 procent, wzrostu średniej wielkości statku o około 8 na centymetrze i utrzymania wieku floty Eagle na zasadniczo stałym poziomie około 8,7 lat.
- Dysponujemy dedykowanym zespołem wewnętrznym, który koncentruje się wyłącznie na optymalizacji wydajności statku, stale monitoruje prędkość i zużycie naszej floty oraz wydaje zalecenia, aby to poprawić. Oprócz naszego portfolio inicjatyw na rzecz efektywności energetycznej pracujemy nad opracowaniem celów redukcji emisji do 2021 roku - twierdzi Eagle.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk