Volkswagen wybrał dostawce paliw morskich GoodFuels na dostawę zrównoważonego paliwa morskiego dla swoich dwóch wyczarterowanych jednostek ro-ro.
GoodFuels dostarczy swoje zaawansowane biopaliwo (BFO) w holenderskim Vlissingen. Współpracę obu firm rozpoczęło bunkrowanie samochodowca Patara. Według GoodFuels ich biopaliwo pomoże zredukować emisję dwutlenku węgla o 85 proc. dla ładunków przewożonych przez Volksvagen Group.
Paliwo GoodFuels jest pozyskiwane w sposób zrównoważony z różnych certyfikowanych surowców, oznaczonych jako odpady lub pozostałości, takich jak zużyty olej z restauracji i przemysłu spożywczego. To paliwo może być przewożone w zwykłych zbiornikach bunkrowych.
Na potrzeby swoich europejskich dostaw, dwa statki Volkswagen Group Logistics mogą przewozić do 3,5 tysięcy pojazdów na trasie Emden, Dublin, Santander i Setubal. W ciągu roku te jednostki pokonują tę trasę 50 razy, przewożąc nawet do 250 tys. pojazdów.
Dwa samochodowce o długości 180 metrów są zasilane silnikiem dieslowy MAN o mocy 14,220 kW. Obie jednostki będą teraz bunkrować biopaliwa w holenderskim Vlissingen.
- Jesteśmy niezwykle dumni, że globalna marka, taka jak Volkswagen Group Logistics, stawia na zrównoważoną żeglugę na czele swojej działalności i wspiera naszą misję jako firmy wpływającej na przyspieszenie transformacji energetycznej w transporcie ciężkim - powiedziała Isabel Welten, dyrektor handlowy w GoodFuels.
- Współpracując z Volkswagen Group Logistics pokazujemy, że ekologiczne biopaliwa są skalowalnym, prawdziwie zrównoważonym, technicznie zgodnym, przystępnym cenowo i gotowym do wprowadzenia na rynek rozwiązaniem. Nadchodzące lata będą doniosłe, jeśli chodzi o naszą drogę do dekarbonizacji, dlatego chcemy kontynuować współpracę z liderami rynku, aby pomóc w dokonaniu prawdziwej zmiany - powiedział Welten.
GoodFuels twierdzi, że partnerstwo z Volkswagenem pomoże firmie w zwiększeniu wykorzystania biopaliwa morskiego jako alternatywy dla paliw kopalnych w segmencie ro-ro.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk