• <

Ruszył projekt Fastwater mający na celu komercjalizację metanolu jako ekologicznego paliwa morskiego

PMK

25.06.2020 23:05
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Ruszył projekt Fastwater mający na celu komercjalizację metanolu jako ekologicznego paliwa morskiego

Partnerzy portalu

Ruszył projekt Fastwater mający na celu komercjalizację metanolu jako ekologicznego paliwa morskiego - GospodarkaMorska.pl

Konsorcjum europejskich liderów w dziedzinie badań morskich i technologii uruchomiło projekt Fastwater, aby zademonstrować wykonalność modernizacji i budowy nowych statków napędzanych metanolem.

Port w Antwerpii powiedział, że dzięki finansowaniu z Komisji Europejskiej Fastwater skoncentruje się na efektach o dużym wpływie, projektowaniu rozwiązań dla istniejących statków i projektowaniu nowych jednostek, ukazując metanol jako przyszłościowe paliwo morskie.

W szczególności projekt ma na celu komercjalizację średnich i dużych prędkości silników napędzanych metanolem na potrzeby transportu. Członkowie konsorcjum, w tym oryginalni producenci silników, stocznie, architekci marynarki, właściciele / operatorzy statków, władze portowe i morskie, producenci paliw i instytuty badawcze, chcą zbudować trzy statki napędzane paliwem metanolowym - holownik portowy, łódź pilotową oraz jednostkę straży przybrzeżnej.

Opracowana zostanie również koncepcja konwersji dla rzecznego statku wycieczkowego napędzanego metanolem, a testowanie zostanie uniwersalny, skalowalny zestaw modernizacyjny do konwersji statków napędzanych olejem napędowym na wykorzystanie metanolu dla szerokiego zakresu mocy.

Ponadto Fastwater zapewni programy szkoleniowe dla załogi statku i personelu portowego, opracuje zasady i regulacje dotyczące stosowania paliw morskich do metanolu, opracuje biznesplan i zidentyfikuje CO2 oraz konwencjonalne redukcje zanieczyszczeń ułatwiane przez systemy napędowe następnej generacji.

- Członkowie konsorcjum Fastwater wnoszą duży wkład w projekty związane z metanolem, co pozwoli wyeliminować obecne problemy utrudniające wykorzystanie metanolu jako paliwa w transporcie wodnym – powiedział Sebastian Verhelst, profesor Uniwersytetu Lund i Uniwersytetu Gent oraz kierownik projektu.

Niektórzy z partnerów projektu to port w Antwerpii, szwedzka administracja morska, Meyer Werft, Lloyd’s Register, uniwersytet w Lund i Gandawie.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.