Właściciel i operator masowców, GoodBulk, dołączył do swoich branżowych partnerów w zakresie zabezpieczenia refinansowania.
Firma otrzymała od banków zgodę komitetu kredytowego na pożyczkę w wysokości 200 mln USD na refinansowanie pełnych kwot pozostających do spłaty w ramach pięciu z sześciu istniejących kredytów na mniej więcej taką samą całkowitą kwotę.
Nowa pożyczka w wysokości 200 mln USD ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie lipca 2020 roku.
Pożyczka będzie obowiązywać przez okres pięciu lat, będzie oprocentowana według stopy LIBOR powiększonej o 2,35%, czyli o około 0,15% poniżej obecnej marży i będzie obejmowała okres bez amortyzacji do stycznia 2021 r.
Refinansowanie z pewnością zapewni spółce pewną swobodę w planowaniu inwestycji kapitałowych na ten i przyszły rok. W szczególności firma planuje zainstalować systemy uzdatniania wody balastowej na siedmiu statkach Capesize w tym i na dwóch w przyszłym roku.
- Instalacje BWTS będą oceniane indywidualnie dla każdego przypadku, w zależności od wieku każdego statku i warunków rynkowych w momencie wymaganej instalacji - powiedziała wcześniej firma.
Na podstawie wstępnych szacunków GoodBulk spodziewa się wydać 14,7 mln USD w 2020 roku i 3,7 mln USD w 2021 roku na tę inwestycję.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk