Firma Fortescue, we współpracy z Urzędem Morskim i Portowym Singapuru (MPA), agencjami rządowymi, instytutami badawczymi oraz partnerami branżowymi, przeprowadziła pierwsze na świecie bunkrowanie amoniakiem w połączeniu z olejem napędowym w procesie spalania jako paliwa żeglugowego na pokładzie statku Fortescue Green Pioneer pod banderą Singapuru.
Po załadowaniu amoniaku z istniejącej instalacji amoniakalnej w Vopak Banyan Terminal na wyspie Jurong, statek przeszedł próby paliwowe, otrzymując zatwierdzenie flagi od Singapore Registry of Ships (SRS) oraz notację "Gas Fueled Ammonia" od towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.
Amoniak, wykorzystywany na całym świecie w rolnictwie i przemyśle, może pełnić rolę paliwa morskiego, transportowanego do centrów energetycznych i stanowiącego wsparcie dla transformacji energetycznej.
Statek Fortescue Green Pioneer, rozpoczynając swoją podróż w kierunku stania się pierwszym na świecie oceanicznym statkiem napędzanym amoniakiem, został wyposażony w specjalnie przystosowany silnik, który pomyślnie przeszedł testy na lądzie w Australii Zachodniej.
Po przebudowie w stoczni Seatrium w Benoi, statek przeszedł siedmiotygodniową próbę paliwową w Singapurze, podczas której testowano systemy magazynowania amoniaku, rurociągi, systemy dostarczania paliwa gazowego oraz zmodernizowane silniki.
Załadunek amoniaku w terminalu Vopak Banyan był pierwszym tego typu na świecie, co potwierdza potencjał wykorzystania istniejącej infrastruktury amoniakalnej w celu wsparcia komercjalizacji paliwa morskiego.
Po uzyskaniu zatwierdzenia klasy przez DNV, statek Fortescue Green Pioneer stanowi istotny kamień milowy w rozwoju bunkrowania wielopaliwowego w Singapurze, wspierając cyfryzację, dekarbonizację i rozwój siły roboczej w żegludze międzynarodowej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów