• <

Wynik wyszukiwania - "zielony amoniak" - Wiadomości

Reaktory na statki. W poszukiwaniu zeroemisyjności

Pod koniec lipca br. angielska firma zajmująca się technologiami jądrowymi „newcleo”, grupa stoczniowa Fincantieri i towarzystwo klasyfikacyjne RINA podpisały historyczne porozumienie. Planują wdrożyć bezpieczną technologią jądrową do transportu morskiego wykorzystując innowacyjne reaktory IV generacji. Na jednostkach wykorzystywano już reaktory jądrowe do napędu lodołamaczy i statków handlowych.
03.08.2023

Hynfra i Fidelity Group stworzą fabrykę zielonego amoniaku w Jordanii

Polska firma wodorowa Hynfra wraz z jordańską Fidelity Group utworzyły w Jordanii nową spółkę, której celem jest budowa ekologicznej fabryki amoniaku zasilanej przez instalację fotowoltaiczną o mocy 530 MW.
05.07.2023

Anwil będzie pracował nad zielonym amoniakiem

Anwil uczestniczy w międzynarodowym projekcie HySTrAm, obejmującym technologię, która może częściowo lub w pełni zastąpić gaz ziemny w produkcji amoniaku. Zadaniem spółki jest przetestowanie opracowanych rozwiązań w warunkach rzeczywistych - podał Magazyn GO!, wewnętrzny periodyk Grupy Orlen.
14.04.2023

Synergia Europy z Afryką będzie siłą napędową gospodarki wodorowej

Część niedawno opublikowanego planu przemysłowego Unii Europejskiej ma na celu promowanie projektów związanych z OZE i zielonym wodorem w całej Afryce. Europa w dobie kryzysu energetycznego poszukuje partnerów i jednym z kluczowych może być właśnie ten kontynent. Biometan i wodór ma wspomóc Europę w odejściu od spalania tradycyjnego gazu. Ambicje są duże, dużo słabiej prezentuje się liczba ostatecznych decyzji inwestycyjnych.
30.03.2023

Zasilany amoniakiem statek Armada przybywa do Europy

Pierwszy z ośmiu statków przeznaczonych do pracy zdalnej w składzie zaawansowanej technologicznie floty firmy Ocean Infinity, przybył do Norwegii w celu instalacji wyposażenia.
05.01.2023

Zielony amoniak będzie źródłem wodoru. Japoński holownik wytyczy kurs

Zielony NH3 staje się preferowanym źródłem wodoru, ale nie jest pozbawiony wyzwań, pisze Noel Tomnay, dyrektor ds. konsultingu w zakresie wodoru w firmie analityk energetyczny Wood Mackenzie. Jego zdaniem „Ponad 85% zorientowanych na eksport niskoemisyjnych projektów wodorowych planuje transport amoniaku, a nie wodoru”.
27.12.2022

Zachodniopomorskie. Powstanie Zachodniopomorska Dolina Wodorowa – podpisano list intencyjny

List intencyjny na rzecz budowy Zachodniopomorskiej Doliny Wodorowej podpisano w poniedziałek na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie. Jej celem jest nawiązanie współpracy i podjęcie działań zmierzających do budowy i rozwoju gospodarki wodorowej.
28.11.2022

Green NortH2 Energy, Meriaura i Wärtsilä zbudują statek towarowy napędzany amoniakiem

Trzy fińskie podmioty - Green NortH2 Energy, Meriaura i Wärtsilä – nawiązały współpracę celem budowy statku towarowego zasilanego amoniakiem.
06.10.2022

W Porcie Rotterdam powstanie terminal do importu zielonego amoniaku

Holenderskie firmy - Gasunie, HES International i Vopak - łączą siły w celu budowy terminala importowego dla nośników wodoru w porcie w Rotterdamie. Infrastruktura posłuży do rozładowywania jednostek transportujących zielony amoniak. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie importu wodoru do Europy.
20.04.2022

RWE zbuduje terminal w Brunsbüttel do importu zielonego amoniaku

Zaledwie niedawno podpisano porozumienie w sprawie przyspieszonej budowy pierwszego niemieckiego terminalu LNG w Brunsbüttel koło Hamburga. Niemiecki koncern RWE idzie o krok dalej. Firma chce zrealizować w najbliższej okolicy terminala kolejny projekt: terminal do importu zielonej energii, a dokładnie zielonego amoniaku.
27.03.2022

Grupy Lotos i Azoty opracowały Zieloną Księgę. Chcą ograniczać emisję CO2

Zielona Księga obejmuje rekomendacje na temat zmian przepisów umożliwiających uruchomienie w Polsce projektów CCS (Carbon Capture and Storage). Chodzi o to by realizować je w sposób komercyjny i na wielką skalę. CCS to technologia zapobiegania emisji dużych ilości dwutlenku węgla do atmosfery. Dokument zaprezentowali we wtorek 2 listopada jej twórcy - Grupa Lotos i Grupa Azoty. Eksperci opowiedzieli, na czym polega proces CCS, kto na nim skorzysta i jakie są bariery prawne.
02.11.2021

Pierwszy na świecie zielony terminal amoniaku zdobywa dużą dotację rządową

Azane Fuel Solutions, spółka joint venture stworzona przez firmę technologiczną ECONNECT Energy i firmę Amon Maritime specjalizującą się w projektach statków o zerowej emisji, otrzymała 8,6 mln euro od Norweskiej Inicjatywy Zielonej Platformy na dostarczanie ekologicznych rozwiązań do bunkrowania amoniaku.
05.09.2021

Niemcy rozpoczną import zielonego wodoru zza granicy w 2024 roku

Wodór – to słowo klucz przyszłej gospodarki Unii Europejskiej, w szczególności Niemiec. Nasi sąsiedzi słyną z realizacji nierzadko krytykowanej polityki transformacji energetycznej (Energiewende) – proces modernizacji jest kosztowny, a elektryfikacja nie jest wszędzie możliwa. Wyjściem ma być rozwój gospodarki wodorowej. Innowacyjne paliwo będzie produkowane na terenie kraju, ale i importowane zza granicy.
28.06.2021

Nowe konsorcjum rozważa budowę stacji bunkrowania na Bornholmie

Bornholm Bunker Hub, nowe międzynarodowe konsorcjum żeglugowe, zostało uruchomione w celu zbadania możliwości stworzenia na Bornholmie stacji bunkrowania z ekologicznym paliwem żeglugowym.
15.06.2021

Swire Shipping planuje zamówić statek z napędem ze wspomaganiem żagli

Swire Shipping planuje podpisać umowę na budowę pilotażowego statku projektu Cerulean do końca czerwca 2021 roku.
02.06.2021

Helios Industry inwestuje w fabrykę zielonego amoniaku w Abu Dhabi

Khalifa Industrial Zone Abu Dhabi (KIZAD), spółka zależna Abu Dhabi Ports, planuje budowę zakładu produkcji zielonego amoniaku o wartości 1 miliarda dolarów. Budowa zakładu będzie finansowana przez Helios Industry.
26.05.2021

Czy żegluga ma szansę na dekarbonizację? Udział ekologicznych paliw musi wynieść 7 proc. do 2030 roku

Do końca dekady udział ekologicznych paliw stosowanych w żegludze w Unii Europejskiej powinien wynosić 7 proc. aby osiągnąć pełną dekarbonizację sektora do 2050 roku – wynika z raportu organizacji pozarządowej Transport & Environment (T&E).
04.05.2021

MAN Energy Solutions przeprowadziła niezależne badanie dotyczące dekarbonizacji żeglugi

Firma MAN Energy Solutions, zajmująca się napędami i systemami energetycznymi, zleciła nowe niezależne badanie dotyczące dekarbonizacji żeglugi. Na podstawie analizy danych i raportu, wywnioskowano, że aby osiągnąć ambitne cele w zakresie ograniczenia emisji, przemysł „może być zmuszony do przedyskutowania zakazu używania paliw kopalnych” - i być może wcześniej niż jest to przewidywane.
24.04.2021

Liderzy żeglugi pracują nad opracowaniem wytycznych bezpieczeństwa dla paliwa amoniakowego

Czołowi członkowie żeglugi: Lloyd’s Register’s Decarbonization Hub, Maersk, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Total oraz Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping rozpoczęły nowy projekt mający na celu stworzenie wytycznych bezpiecznego użytkowania amoniaku jako paliwa morskiego.
21.04.2021

World Bank: Amoniak i wodór najważniejszymi paliwami w drodze do neutralności węglowej

Amoniak i wodór to neutralnie węglowo paliwa morskie, które prawdopodobnie będą najważniejsze w przyszłości – wynika z nowej serii raportów wydanych przez Bank Światowy. Według nich obecnie te dwa zielone paliwa są „najbardziej obiecujące" dla światowej żeglugi.
20.04.2021

Maersk pracuje nad projektem bunkrowania amoniaku w Porcie Singapur

Garstka czołowych firm żeglugowych z Maerskiem i Keppelem na czele połączyły siły, by stworzyć łańcuch dostaw na potrzeby bunkrowania amoniaku metodą ze statku na statek (STS) w Porcie Singapur.
11.03.2021

Grieg i Wartsila wybudują ekologiczny tankowiec zasilany amoniakiem

Grieg Edge, centrum innowacji założone przez Grieg Star Group, oraz Wartsila Norway zdobyli dofinansowanie na budowę pierwszego na świecie tankowca zasilanego amoniakiem, który będzie się zajmował przewozem tego surowca.
20.12.2020

Stocznia VARD z zamówieniem na osiem zdalnie sterowanych statków

Amerykańska firma zajmująca się badaniami podmorskimi, Ocean Infinity, podpisała kontrakty na budowę ośmiu statków sterowanych z lądu, co jest określane jako ważny krok w rozwoju operacji statków bezzałogowych i zdalnie sterowanych.
24.11.2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.