• <

Liderzy żeglugi pracują nad opracowaniem wytycznych bezpieczeństwa dla paliwa amoniakowego

Strona główna Energetyka Morska, Offshore Liderzy żeglugi pracują nad opracowaniem wytycznych bezpieczeństwa dla paliwa amoniakowego
Liderzy żeglugi pracują nad opracowaniem wytycznych bezpieczeństwa dla paliwa amoniakowego - GospodarkaMorska.pl
fot. NYK

Paweł Kuś

21.04.2021 Źródło: własne

Czołowi członkowie żeglugi: Lloyd’s Register’s Decarbonization Hub, Maersk, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Total oraz Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping rozpoczęły nowy projekt mający na celu stworzenie wytycznych bezpiecznego użytkowania amoniaku jako paliwa morskiego.

Amoniak to jedno z najbardziej popularnych paliw mających stworzyć drogę dekarbonizacji dla żeglugi morskiej. Zielony amoniak może być produkowany z odnawialnych źródeł energii poprzez elektrolizę wody, co uczyni go prawdziwie bezwęglowym paliwem.

Niemniej jednak istnieją poważne kwestie bezpieczeństwa, którymi należy się zająć, z których najważniejszą jest jego wysoka toksyczność.

Stosowanie amoniaku może być postrzegane jako poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi ze względu na zagrożenie dla zdrowia wynikające z narażenia przez wdychanie lub kontakt ze skórą.

Dlatego najważniejszym aspektem przy opracowywaniu silnika zasilanego amoniakiem lub statku napędzanego amoniakiem będzie zapobieganie potencjalnym uwolnieniom amoniaku oraz zapewnienie bezpiecznej i szybkiej obsługi potencjalnych wycieków.

Dlatego ważne jest, aby zająć się tymi kwestiami bezpieczeństwa, aby zmniejszyć ryzyko zarówno dla ludzi jak i środowiska.

W rezultacie istnieje potrzeba rozwinięcia dojrzałego i szczegółowego zrozumienia zagrożeń i obaw dotyczących bezpieczeństwa, które zostaną ocenione za pomocą metodologii ilościowej oceny ryzyka w pierwszej fazie projektu.

Projekt określi również ryzyko śmierci z powodu niezamierzonego uwolnienia amoniaku, a także ryzyko związane z kluczowym sprzętem i przestrzeniami przeznaczonymi do jego przechowywania.

Projekt, finansowany przez uczestniczących partnerów, będzie zarządzany przez Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping i ma trwać przez cały 2021 rok.

- W dążeniu do dekarbonizacji sektora żeglugi, właściwe zarządzanie ryzykiem ma kluczowe znaczenie, a bezpieczeństwo nie może stać się czymś opcjonalnym. Projekt ten zapewni wiedzę na temat ryzyka związanego z bezpieczeństwem, umożliwiając utworzenie wytycznych dotyczących przyszłego projektowania zabezpieczeń - mówi Claus Winter Graugaard, szef działu Onboard Vessel Solutions w Mærsk Mc-Kinney Møller Center.

Według Ole Graa Jakobsena, szefa technologii floty w A. P. Moller - Maersk, poza wyzwaniami technicznymi, wyzwanie związane z bezpieczeństwem amoniaku jest główną przeszkodą, by mógł on stać się opłacalnym paliwem dla statków.


GEOFUSION_790x140
Źródło:
własne

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32123,00 $ tona 3,02% 17 maj
 Cynk 2954,00 $ tona 1,03% 17 maj
 Aluminium 2455,00 $ tona 0,70% 17 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.