Koalicja bunkrowania LNG, SEA-LNG, zwróciła uwagę na wyniki niezależnego badania, w którym stwierdzono, że użycie skroplonego gazu ziemnego jako paliwa morskiego obniżyło emisję gazów cieplarnianych o 23 procent.
Badanie zamówione przez SEA-LNG i SGMF ujawnia, że taki poziom obniżki emisji jest możliwy w zależności od użytych technologii morskich. Badanie zostało przeprowadzone zgodnie ze standardami ISO. Zostało także zrecenzowane przez panel niezależnych ekspertów morskich z najważniejszych instytucji z Francji, Niemiec, Japonii i Stanów Zjednoczonych.
Analiza wykazała, że oprócz znacznych korzyści związanych z jakością powietrza, LNG może „niewątpliwie" wnieść istotny wkład w osiągnięcie celów redukcji emisji gazów cieplarnianych Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).
Komentując badanie, prezes SEA-LNG, Peter Keller, powiedział: „Jest oczywiste, że LNG odgrywa dziś ważną rolę w dekarbonizacji, a korzyści są już dostępne. Patrząc w przyszłość, niezwykle ważne jest, aby szczegółowa analiza emisji była dostępna dla wszystkich rozważanych paliw alternatywnych, umożliwiając właścicielom statków podejmowanie właściwych decyzji dla ich floty".
W raporcie wykorzystano najnowsze dane pierwotne do oceny wszystkich głównych typów silników okrętowych i globalnych źródeł zaopatrzenia z danymi jakościowymi dostarczonymi przez producentów oryginalnego wyposażenia, w tym Caterpillar MaK, Caterpillar Solar Turbines, GE, MAN Energy Solutions, Rolls Royce (MTU), Wärtsilä, i Winterthur Gas & Diesel.
W analizie uwzględniono emisje metanu z łańcuchów dostaw, a także metanu uwalnianego podczas procesu spalania na statku.
Gazowiec Lech Kaczyński z trzecią dostawą LNG dla Polski
Vineyard Wind rozpoczyna budowę fundamentów pod pierwszą morską farmę wiatrową w USA
Ocean Winds zwiększa udziały w spółce Floating Offshore Wind Specialist
Japońskie firmy dołączają do demonstracyjnego projektu morskiej farmy wiatrowej Floating Axis [WIDEO]
Ocean Ventus wprowadza na rynek ograniczające emisje rozwiązanie - pływające fundamenty
Gaz-System planuje uruchomienie Fazy 2 Procedury Open Season w II kwartale 2023 roku