Koalicja bunkrowania LNG, SEA-LNG, zwróciła uwagę na wyniki niezależnego badania, w którym stwierdzono, że użycie skroplonego gazu ziemnego jako paliwa morskiego obniżyło emisję gazów cieplarnianych o 23 procent.
Badanie zamówione przez SEA-LNG i SGMF ujawnia, że taki poziom obniżki emisji jest możliwy w zależności od użytych technologii morskich. Badanie zostało przeprowadzone zgodnie ze standardami ISO. Zostało także zrecenzowane przez panel niezależnych ekspertów morskich z najważniejszych instytucji z Francji, Niemiec, Japonii i Stanów Zjednoczonych.
Analiza wykazała, że oprócz znacznych korzyści związanych z jakością powietrza, LNG może „niewątpliwie" wnieść istotny wkład w osiągnięcie celów redukcji emisji gazów cieplarnianych Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).
Komentując badanie, prezes SEA-LNG, Peter Keller, powiedział: „Jest oczywiste, że LNG odgrywa dziś ważną rolę w dekarbonizacji, a korzyści są już dostępne. Patrząc w przyszłość, niezwykle ważne jest, aby szczegółowa analiza emisji była dostępna dla wszystkich rozważanych paliw alternatywnych, umożliwiając właścicielom statków podejmowanie właściwych decyzji dla ich floty".
W raporcie wykorzystano najnowsze dane pierwotne do oceny wszystkich głównych typów silników okrętowych i globalnych źródeł zaopatrzenia z danymi jakościowymi dostarczonymi przez producentów oryginalnego wyposażenia, w tym Caterpillar MaK, Caterpillar Solar Turbines, GE, MAN Energy Solutions, Rolls Royce (MTU), Wärtsilä, i Winterthur Gas & Diesel.
W analizie uwzględniono emisje metanu z łańcuchów dostaw, a także metanu uwalnianego podczas procesu spalania na statku.
Nie ma czasu do stracenia. Europejska energetyka wiatrowa musi przyśpieszyć
Byli członkowie zarządu PGE bez absolutorium
Mniejsi przedsiębiorcy chcą mocniej zaangażować się we współpracę z sektorem offshore
Podatek od nieruchomości a farmy wiatrowe w Polsce
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Dominika Taranko
Farma Dobrej Energii: poznaj moc bałtyckiego wiatru w Ustce z Fundacją PGE