Fińska grupa technologiczna, Wärtsilä, podpisała kontrakt na dostawę technologii radiowych i zintegrowanych systemów nawigacyjnych dla dziesięciu gazowców LNG klasy lodowej budowanych na potrzeby obsługi terminalu Arctic LNG-2.
Zamówienie zostało złożone w styczniu 2021 roku i obecnie jest już wykonywane we współpracy ze stocznią Sasmung Heavy Industries. Obecny kontrakt stanowi przedłużenie poprzedniego, w ramach którego Wärtsilä wyposażyła pięć gazowców LNG w zintegrowane systemy mostku.
Statki będą kursować między Półwyspem Jamał na północno-zachodniej Syberii a głównymi portami Unii Europejskiej. Oczekuje się, że załoga zmierzy się z najtrudniejszymi warunkami pogodowymi.
- W związku z tym umieścimy dwa mostki w nadbudówce statków, przy czym jeden z nich będzie obrócony o 180 stopni od konwencjonalnej pozycji. Ta osobliwa konstrukcja pozwoli lodołamaczom poruszać się zarówno do przodu, jak i do tyłu, zapewniając w ten sposób bezpieczną nawigację w niesprzyjających warunkach klimatycznych w Arktyce - powiedział Alex Van Knotsenborg, dyrektor sprzedaży globalnej Wärtsilä Voyage.
Zamówienie obejmuje instalację wielofunkcyjnego systemu wyświetlaczy składającego się z 12 stacji roboczych z pełnym zestawem aplikacji, w tym elektronicznego systemu wyświetlania map i informacji (ECDIS), radaru, systemu wyświetlania informacji nawigacyjnych, systemu zarządzania ostrzeżeniami mostu (BAMS) oraz Wärtsilä Navi-Planner do zaawansowanego planowania tras.
Zakres rozwiązań Wärtsilä obejmuje również systemy komunikacji satelitarnej IRIDIUM. Stacje robocze są w pełni zintegrowane w ujednolicony system, który pozwala na powielenie głównych funkcji operacyjnych, poprawiając w ten sposób bezpieczeństwo nawigacji w lodzie.
Wszystkie urządzenia zainstalowane na pokładzie są w pełni zgodne z wymogami Rosyjskiego Morskiego Rejestru Statków (RS) i Bureau Veritas (BV). Instalacja sprzętu przewidziana jest na lata 2022-2024.
Projekt Arctic LNG-2 obejmuje produkcję, magazynowanie i transport skroplonego gazu ziemnego (LNG) oraz kondensatu gazowego z pola gazowego Salmanovsky na Półwyspie Gydan.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów