• <

Wynik wyszukiwania - "redukcja emisji" - Wiadomości

Hapag-Lloyd i IKEA współpracują na rzecz czystszej żeglugi

Hapag-Lloyd nawiązał współpracę z IKEA Supply Chain Operations w celu dekarbonizacji przesyłek kontenerowych z Azji, co stanowi ważny krok w kierunku bardziej zrównoważonego przemysłu morskiego.
08.05.2024

Ørsted otrzyma fundusze od Departamentu Energii USA w celu dekarbonizacji przemysłu

Amerykańskie władze przekażą dotację w wysokości 100 mln dolarów duńskiemu koncernowi. Dofinansowanie ma pomóc w rozwoju zakładu Ørsted zajmującego się wytwarzaniem ekologicznego metanolu w Teksasie, a także dekarbonizacji trudnego do elektryfikacji sektora morskiego i utworzeniu miejsc pracy w USA w ramach nowej branży związanej z czystą energią.
25.03.2024

System usuwania N2O dla statków napędzanych amoniakiem ze wsparciem japońskiego Funduszu Zielonych Innowacji

Hitachi Zosen Corporation i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) ogłaszają, że ich wspólnie zaproponowany projekt rozwoju reaktora N2O dla statku napędzanego amoniakiem został wybrany przez Japońską Organizację Rozwoju Nowej Energii i Technologii Przemysłowych (NEDO) jako „statek nowej generacji” oraz otrzyma wsparcie w ramach projektów z funduszu zielonych innowacji.
08.03.2024

Zwiększone ambicje w polskim planie na rzecz energii i klimatu

Większa redukcja emisji, wzrost udziału energii z OZE, spadek wydobycia węgla znalazły się w najnowszej wersji polskiego Krajowego Planu na rzecz Energii i Klimatu (KPEiK) do 2030 r., który trafił do Komisji Europejskiej i został przez nią opublikowany.
06.03.2024

Rotorowy zawrót głowy. Wiatr obniży zużycie paliwa statku i zmniejszy emisje CO2 o 30%

Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.
13.02.2024

Nowy, duży statek napędzany metanolem dla Maersk otrzymał nazwę. Trwa budowa "zielonej floty"

Podczas ceremonii w stoczni HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) w Ulsan w Korei Południowej pierwszy na świecie duży kontenerowiec zasilany metanolem otrzymał nazwę Ane Maersk. Statek należy do serii 18 jednostek napędzanych zielonym paliwem, które zostaną dostarczone w latach 2024–2025. Na początku lutego rozpocznie działalność na trasie AE7 łączącej Azję i Europę, co ma stanowić kamień milowy dla zaangażowania firmy w zakresie transportu niskoemisyjnego.
26.01.2024

Baltic Power - pierwsza na świecie morska farma wiatrowa wykorzystująca stal niskoemisyjną

Morska farma wiatrowa Baltic Power, wspólny projekt Grupy ORLEN i Northland Power, jako pierwsza na świecie zostanie zbudowana z wykorzystaniem niskoemisyjnej stali produkowanej niemal w całości z surowców pochodzących z recyklingu w elektrycznym piecu łukowym zasilanym energią odnawialną. Wykorzystanie tego materiału zmniejszy emisję dwutlenku węgla w całym cyklu życia turbiny o 10 procent. Farma Baltic Power rozpocznie produkcję w 2026 roku i będzie w stanie zasilić ponad 1,5 miliona gospodarstw domowych.
16.01.2024

Stena RoRo zamówiła pierwszego E-Flexera na Morze Śródziemne

Stena RoRo zamówiła pierwszy ro-pax E-Flexer na Morze Śródziemne. Budową ma zająć się chińska stocznia CMI Jinling, a statek ma pływać docelowo w barwach Corsica Linea.
09.01.2024

W niemieckim Porcie Duisburg zainaugurowano intermodalny korytarz wodorowy

Wydarzenie było połączone z wizytą króla Holandii Wilhelma-Aleksandra, który odbywa podróż po Nadrenii Północnej-Westfalii i zapoznaje się z działalnością firmy i instytucji w kraju, zaangażowanych w wodorowe projekty. Organizowany drogą morską transport ekologicznego surowca dla przemysłu chemicznego we współpracy m.in. z Portem Rotterdam będzie się odbywać w systemie trójmodalnym, łączącym transport żeglugowy, samochodowy i kolejowy.
23.11.2023

Przyszłość polskiego sektora energii. Relacja z 38. EuroPOWER & 8. OZE POWER

8-9 listopada 2023 r. w The Westin Warsaw Hotel odbyła się 38. Konferencja Energetyczna EuroPOWER & 8. OZE POWER. 540 uczestników wzięło udział w wydarzeniu, podczas którego przedstawiciele rządu, politycy i decydenci oraz zarządy kluczowych dla rynku podmiotów, dyskutowali o wyzwaniach i perspektywach polskiego sektora energii.
14.11.2023

VII Konferencja Polskiej Platformy LNG i bioLNG już za miesiąc

Kolejna, siódma już edycja Konferencji Polskiej Platformy LNG i bioLNG zbliża się wielkimi krokami. W dniach 29-30 listopada w gdyńskim Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym eksperci dyskutować będą m.in. o przewagach wynikających z zastosowania tych paliw w przemyśle, transporcie oraz w kontekście raportowania ESG.
30.10.2023

Kolejny gracz w wyścigu o metanol. Wallenius Wilhelmsen potwierdza zamówienie na 12 ekologicznych samochodowców

Mająca siedzibę w Norwegii firma z branży żeglugowej podpisała kontrakt z China Merchants Jinling Shipyard Co., Ltd. na budowę czterech statków PCTC klasy Shaper, zasilanych metanolem, z opcją na budowę ośmiu kolejnych. W ten sposób transport pojazdów osobowych ma pozostawać przyjazny dla środowiska, zgodnie z polityką dekarbonizacji żeglugi oraz ograniczania emisji CO2.
24.10.2023

Pierwszy zielony korytarz morski na Bałtyku powstanie w Zatoce Fińskiej. Polska ma się od kogo uczyć

Na Bałtyku zainicjowano powstanie pierwszego morskiego korytarza. A właściwie dwóch korytarzy. Z inicjatywy władz Tallina i Helsinek z udziałem zarządów portów i operatorów promowych powstała inicjatywa utworzenia morskiego zielonego korytarza łączącego porty po przeciwnych stronach Zatoki Fińskiej. Połączenia Helsinki – Tallinn i Vuosaari – Muuga mają w niedługim czasie być neutralne dla środowiska.
17.10.2023

Pierwszy na świecie kontenerowiec na metanol w GCT

W terminalu kontenerowym GCT w Porcie Gdynia dziś w nocy pojawił się statek Laura Maersk – nowy feeder linii Maersk. To pierwszy na świecie kontenerowiec napędzany metanolem, który w dodatku ma prowadzić regularną żeglugę na Bałtyku.
05.10.2023

Raportowanie ESG i transformacja energetyczna. Zbliża się Konferencja Polskiej Platformy LNG i bioLNG

Już w listopadzie w Gdyni po raz kolejny spotka się grono znakomitych ekspertów, by wspólnie zastanowić się, jak w rzeczywisty sposób przeprowadzić transformację energetyczną z zastosowaniem LNG i bioLNG.
04.10.2023

Aros Marine nowym członkiem Polskiego Forum Technologii Morskich

Polskie Forum Technologii Morskich (PFTM), wiodąca organizacja skupiająca kluczowych graczy branży morskiej, ogłasza przyjęcie nowego członka – Aros Marine. Ten krok potwierdza znaczącą rolę spółki w zakresie innowacyjnych rozwiązań dla sektora oraz zgodność celów i wartości obu podmiotów.
23.08.2023

Ślad węglowy na szlakach linowych maleje. Ale zbyt wolno

Ślad węglowy generowany przez floty działające w transporcie kontenerowym zmalały w pierwszym kwartale 2023 r. na 10 z 13 najbardziej ruchliwych serwisów liniowych – wynika z najnowszej analizy ekspertów firmy Xeneta. Największe emisje notowano na statkach obsługujących zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych po Daleki Wschód. Pozytywnie wyróżnił się operator Yang Ming, który „stał się „bohaterem emisji” w branży „drugi kwartał z rzędu” – podkreśla Emily Stausbøll z Xeneta.
15.07.2023

Arktyka na bocznym kursie po MEPC 80. IMO prokrastynatorem

Sojusz Na Rzecz Czystej Arktyki wyraził zdziwienie, że Komitet Ochrony Środowiska Morskiego MEPC 80 nie podjął zdecydowanych działań aby ocalić Arktykę przed wpływem globalnej żeglugi. Żeglugowcy zdają się nie dostrzegać w pełni zagrożenia jakie płynie z coraz intensywniejszego wykorzystania w handlu i turystyce północnych szlaków morskich.
13.07.2023

Wiatr w skrzydłach. VentoFoil inteligentnie napędza żeglugę

Holenderska firma eConowind opracowała przełomowe rozwiązanie napędowe – VentoFoil. Prekursorski system zamontowano na pokładzie cementowca Sunnanvik, należącego do floty Eureka Shipping, będącej częścią spółki SMT Shipping, co wpisuje się w konsekwentnie realizowaną przez firmę strategię wdrażania innowacyjnych patentów na rzecz zrównoważonego wpływu przemysłu na środowisko.
12.06.2023

DNV: finansowanie polskiego offshore wind

6 czerwca odbędzie się jednodniowy kurs organizowany przez DNV, dotyczący finansowania morskiej energetyki wiatrowej, koncentrujący się na wymaganiach technicznych i obejmujący fazy od wczesnego projektu do eksploatacji.
31.05.2023

Westcon Design Poland. Kurs na metanol

Westcon Design Poland, jedno z wiodących biur projektowych w branży morskiej, nieprzerwanie inwestuje swoje wysiłki w prowadzenie dyskusji z klientami na temat modernizacji systemów paliwowych w istniejących jednostkach. To integralny element kompleksowego planu przemysłowego, skoncentrowanego na rozwijaniu innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań dla przyszłości żeglugi.
18.05.2023

Wiceminister klimatu i środowiska: premier nie mógł zablokować Fit for 55

Nieprawdą jest, że premier Polski na forum Rady Europejskiej w 2020 r. mógł zablokować pakiet Fit for 55 — stwierdza w artykule dla wPolityce.pl wiceminister klimatu i środowiska Adam Guibourgé-Czetwertyński.
12.05.2023

Redukcja emisji CO2 staje się istotna w działaniach infrastruktury portowej

Działania związane z operacjami przeładunkowymi stanowią jeden z powodów wysokiej emisji CO2 do atmosfery. Aby zachęcić do jej redukcji podczas operacjach lądowych i nowe przepisy stanowe, Port Oakland w Kalifornii zatwierdził rozporządzenie środowiskowe wymagające od operatorów opracowania planów zerowej emisji.
14.03.2023

Poznaj innowacyjne rozwiązania dla zrównoważonej przyszłości przemysłu morskiego. Zbliża się międzynarodowa konferencja Marine Green Propulsion Solutions

Już w marcu w Szczecinie oraz w Gdańsku spotkają się przedstawiciele przedsiębiorstw opracowujących nowatorskie rozwiązania w zakresie ograniczania emisji z przemysłu morskiego. Gospodarzem konferencji jest spółka Phoenix Poland.
14.03.2023

GCT inwestuje w technologie prośrodowiskowe

Gdynia Container Terminal, będący częścią grupy Hutchison, kontynuuje inwestycje mające na celu znaczne ograniczenie emisji CO2 w trakcie operacji przeładunkowych, a tym samym wypełnienie celów środowiskowych terminalu. Niedawno rozpisany został przetarg na modernizację siedmiu suwnic placowych, a na tym działania GCT się nie kończą.
20.02.2023

Strategia wodorowa Norwegii - czy zielona rewolucja wodorowa wydarzy się w Oslo?

Zielony wodór jest nośnikiem energii, który ma znaczny potencjał, aby pomóc w redukcji emisji gazów cieplarnianych. Jego wykorzystanie oferuje krajom Europy, nastawionym na dekarbonizację, nowe możliwości w zakresie przeprowadzenia transformacji gospodarki w duchu zrównoważonego rozwoju. Ustawa klimatyczna (Klimalov) ustanawia cel Norwegii, jakim jest redukcja emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 50% do 2030 roku, a ustawa wymaga od rządu wdrożenia polityki i środków do osiągnięcia tego celu. Jednym z takich środków jest roz
13.01.2023

MKiŚ: pierwszy projekt aktualizacji PEP2040 w ciągu najbliższych miesięcy lub nawet tygodni

Pierwszy scenariusz aktualizacji Polityki energetycznej Polski do 2040 r (PEP2040) pojawi się w ciągu najbliższych miesięcy, nawet tygodni - poinformował wiceminister klimatu i środowiska Adam Guibourgé-Czetwertyński. Dodał, że już widać zwiększenie produkcji energii z OZE i zmniejszenie roli gazu.
29.11.2022

Transport intermodalny na burzliwe czasy

Europa i Polska przechodzi na transport intermodalny.
29.11.2022

Woodmac: CCS może dać nowe życie Zatoce Meksykańskiej

Projekty wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (CCS) w rejonie amerykańskiej części Zatoki Meksykańskiej, mogą odegrać istotną rolę w realizacji celu, jakim jest redukcja emisji gazów cieplarnianych w tym kraju - poinformowali w czwartek eksperci z Wood Mackenzie.
05.11.2022

Porty w Sztokholmie idą śladami Kopenhagi i Kilonii. Statki pasażerskie już 2023 będą zasilane energią elektryczną z lądu

Porty Sztokholmu włączają się politykę ochrony środowiska stolicy Szwecji. Zarząd Portów skutecznie realizuje to co zapowiedział znacznie wcześniej. W krótkim czasie zbuduje dwa lądowe podłączenia do sieci energetycznej dla statków wycieczkowych. Już w najbliższym sezonie pasażery cumujące przy dwóch nabrzeżach w centrum miasta będą mogły wyłączyć agregaty prądotwórcze. Ta inicjatywa środowiskowa spowoduje znacznie niższe emisje zanieczyszczeń powietrza w Sztokholmie i na Morzu Bałtyckim – podkreśla Zarząd Portów Sztokholm w cz
09.09.2022

Czyja turbina będzie największa i kto stanie na podium? [ANALIZA]

Początek XXI wieku stanowi przełom w energetyce wiatrowej. Z każdym miesiącem słychać doniesienia o coraz to nowszych technologiach czy innowacjach, w których prześcigają się światowi gracze sektora – aby produkować więcej i bardziej wydajnie. Główny nacisk branży w świetle kryzysu klimatycznego i nowych regulacji prawnych kładziony jest na „zielone aspekty” w tym recykling po zakończeniu cyklu, komponenty i ich sposób pozyskiwania, coraz mniejszą ingerencję w morski ekosystem czy przechodząc do wielkości turbin i ich wysokości
09.06.2022

Rozwój morskich farm wiatrowych na Morzu Północnym może się zderzyć z ekologią

Badania przeprowadzone przez The North Sea Foundation, holenderską organizację pozarządową pokazują, że rozwój wiedzy ekologicznej w coraz większym stopniu nie nadąża za potrzebami transformacji energetycznej. Raport określa korzyści i zagrożenia wynikające z wprowadzenia na szeroką skalę morskich farm wiatrowych, ponieważ jest coraz bardziej prawdopodobne, że ambicje związane z pozyskiwaniem energii z wiatru na morzu zderzą się z ochroną środowiska na obszarze Morza Północnego.
29.04.2022

Ørsted i Esvagt : Hornsea 2 będzie obsługiwana przez pierwszy na świecie statek na zielone paliwo

Duńskie firmy Ørsted i Esvagt postanowiły zainwestować w pierwszy na świecie statek serwisowy (SOV), który może być zasilany ekologicznymi paliwami.
10.04.2022

Lotos Petrobaltic planuje zrealizować pierwszy projekt CCS na Morzu Bałtyckim

Jednym z największych wyzwań stojących przez państwami członkowskimi Unii Europejskiej jest niewątpliwie kryzys klimatyczny i konieczne, aby mu przeciwdziałać: transformacja energetyczna oraz redukcja emisji gazów cieplarnianych do atmosfery.
01.04.2022

Główne trendy na oceanach i morzach w 2022. Polska kontroluje trendy

Rozwiną się nowe technologie, zwiększy zanieczyszczenie środowiska i przekręty. 2022 będzie rokiem intensywnego wprowadzania w gospodarce morskiej nowych technologii – wynika z analizy Su Yin Anand i Tabithy Logan, współzałożycielek The Captain’s Table. Będzie również okazją do wykorzystywania technologii do nielegalnych działań i omijania prawa – ostrzega Windward.
28.01.2022

Vestas w czołówce pod względem ograniczenia wpływu na środowisko

Firma Vestas została uznana przez CDP za lidera w zakresie ograniczania wpływu na środowisko i zmiany klimatyczne.
30.12.2021

IMO wzywa operatorów statków do stosowania bezemisyjnych paliw na wodach Arktyki

Podczas posiedzenia Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) wezwano operatorów statków na wodach Arktyki do przejścia na czystsze paliwa, zgodnie z rezolucją przyjętą przez organizację.
01.12.2021

MEW w polityce ochrony klimatu Unii Europejskiej

W poniższej publikacji zostaną zaprezentowane założenia dotyczące ochrony klimatu na płaszczyźnie strategii, inicjatyw i kierunków działań przyjętych przez Unię Europejską. Polityka ochrony klimatu UE to pewna „mapa drogowa” dla państw członkowskich UE, które nie powinny pozostawać bierne w obliczu tych ambitnych planów.
01.12.2021

COP26. Delegat z Tonga: dla nas zmiany klimatu oznaczają, że znajdziemy się pod wodą

Dla mieszkańców Tonga czy innych wysp na Pacyfiku zmiany klimatyczne oznaczają, że znajdziemy się pod wodą – mówi w rozmowie z PAP Uili Loisi, członek delegacji Tonga uczestniczący w ONZ-owskiej konferencji klimatycznej COP26 w Glasgow.
03.11.2021

Raport IPCC o kryzysie klimatycznym: Clean Arctic Alliance wzywa do ograniczenia emisji z żeglugi

Odpowiadając na publikację raportu Międzyrządowego Zespołu do spraw Zmian Klimatu (IPCC) dotyczącą zmian klimatycznych, Clean Arctic Alliance wezwał Międzynarodową Organizację Morską (IMO) do natychmiastowych cięć emisji z węgla z żeglugi w Arktyce, a także do pilnego zmniejszenia emisji z węgla na całym świecie.
10.08.2021

NYK Line odbiera dostawę zbiornikowca LNG [WIDEO]

Japoński armator Nippon Yusen Kaisha (NYK) odebrał nowy gazowiec LNG Diamond Gas Victoria, zbudowany przez Hyundai Samho Heavy Industries.
01.08.2021

Zakończono budowę promu Hydro Bingo z wodorowym silnikiem dwupaliwowym

Budowa pierwszego na świecie promu pasażerskiego zasilanego wodorem z wykorzystaniem dwupaliwowego silnika spalinowego została zakończona. Prace były realizowane w Japonii. Obecnie inwestorzy przygotowują się do wdrożenia kolejnych kroków w rozwoju morskich technologii wodorowych.
16.07.2021

Alfa Laval i NMRI odniosły sukces w testach wychwytywania CO2 na pokładzie statku przy użyciu systemu oczyszczania spalin

Ponieważ przemysł morski dąży do zmniejszenia emisyjności w przyszłości, Alfa Laval i jej partnerzy badają technologie niezbędne do osiągnięcia tego celu.
15.07.2021

Stena Line obniża emisję CO2 o 5% przy użyciu sztucznej inteligencji

Szwedzka firma promowa Stena Line ujawniła, że siedem z jej statków działa obecnie z pomocą sztucznej inteligencji (AI), w celu zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 o 5%.
12.07.2021

MSC ponownie plasuje się wśród największych emitentów dwutlenku węgla w UE

Firma MSC Mediterranean Shipping Company z siedzibą w Szwajcarii awansowała w rankingu Transport & Environment największych emitentów dwutlenku węgla w Europie.
09.07.2021

Brytyjski przemysł ropy i gazu chce zmniejszyć emisję metanu na Morzu Północnym

Wiodąca organizacja zrzeszająca firmy gazowe i naftowe w Wielkiej Brytanii OGUK opublikowała plan działania na rzecz zmniejszenia emisji metanu do atmosfery. Metanjest jednym z najbardziej szkodliwych gazów cieplarnianych, mający 80 razy większy wpływ na środowiska niż dwutlenek węgla (Co2).
02.07.2021

UE: Komisja Europejska chce szybciej zmniejszyć emisje dwutlenku węgla

Komisja Europejska chce szybciej zmniejszyć emisje dwutlenku węgla - ustalił Reuters. Agencja powołuje się na dokumenty KE, dotyczące konkretnej implementacji prawa klimatycznego, które zostało zaakceptowane przez Radę UE w poniedziałek.
30.06.2021

Ulstein zaprojektuje kontenerowiec na paliwa niekopalne dla norweskiego start-upu

Norweski stoczniowiec Ulstein został wybrany do zaprojektowania kontenerowca na paliwa niekopalne, który będzie w stanie osiągnąć zerową emisję.
23.06.2021

Czy Malediwy zostaną zatopione przez zmiany klimatyczne?

Malediwy mogą zniknąć pod koniec stulecia, jeśli świat nie będzie działał szybko i spójnie w walce ze zmianami klimatu, powiedział minister środowiska, zmian klimatycznych i technologii tego kraju – Aminath Shauna.
19.06.2021

40 GWw offshore wind nie wystarczy Wielkiej Brytanii do dekarbonizacji energetyki

Według najnowszej analizy przedstawionej przez uniwersytet Imperial College London, wyznaczony przez rząd cel 40 GW mocy zainstalowanej w morskiej energetyce wiatrowej nie jest wystarczy do osiągnięcia neutralności klimatycznej, w szczególności sektora elektroenergetycznego.
09.06.2021

Rosja i Arabia Saudyjska odrzucają wezwania do zakończenia inwestycji w ropę i gaz, nazywają plan MAE zerowej emisji netto „nierealistycznym”

Rosyjski wicepremier Alexander Novak oznajmił, że MAE rzekomo doszła do swoich ustaleń „za pomocą odwróconych obliczeń” dotyczących sposobu osiągnięcia zerowych emisji netto do 2050 roku.
08.06.2021

ZeroLab i Good Shipping mają nową propozycję, by przyśpieszyć dekarbonizację

ZeroLab, spółka zajmująca się dekarbonizacją morskich łańcuchów dostaw, nawiązała współpracę z holenderską firmą GoodShipping, aby zaoferować wszystkim czarterującym możliwość zrekompensowania emisji związanych z wysyłką poprzez tzw. „insetting”.
01.06.2021

Almatech łączy siły z e5 Lab w budowie zasilanego wodorem statku

Szwajcarska firma kosmiczna i morska Almatech nawiązała współpracę z e5 Lab, japońską firmą finansowaną między innymi przez Mitsui O.S.K. Lines. Wspólnie mają opracować statek pasażerski napędzany systemem wodorowych ogniw paliwowych.
26.05.2021

Offshore-to-x. Energia z morskiej farmy zasili zakład chemiczny w Ludwigshafen

BASF, największy koncern chemiczny na świecie, stoi przed wyzwaniem zdekarbonizowania produkcji przemysłowej. Rozwiązaniem jest elektryfikacja oraz wdrożenie zastosowania wodoru. W tym celu zostanie wybudowana przez RWE farma wiatrowa na morzu, która będzie całkowicie prywatnym przedsięwzięciem.
24.05.2021

ITF: Emisje będą rosnąć wraz z szybko rosnącym transportem

Globalna działalność transportowa wzrośnie ponad dwukrotnie do 2050 roku, a emisje z niej pochodzące o 16 proc. w porównaniu z 2015 rokiem, nawet jeśli istniejące zobowiązania do dekarbonizacji transportu zostaną w pełni wdrożone - przewiduje Międzynarodowe Forum Transportu (ITF).
19.05.2021

W Rotterdamskim porcie powstanie największy hub do wychwytywania emisji CO2

Rząd holenderski oznajmił czterem największym firmom, w tym Royal Dutch Shell Plc i Exxon Mobil Corp., że w nadchodzących latach wyda aż 2,1 miliarda euro, aby zdeponować część emisji dwutlenku węgla pod ziemią.
15.05.2021

Duńczycy na podium w dekarbonizacyjnym wyścigu

Dania udowadnia, że jest liderem europejskiej dekarbonizacji, chętnie odwracając się od swojej historii wydobycia ropy i gazu oraz silnej zależności od węgla.
08.05.2021

MAN Energy Solutions przeprowadziła niezależne badanie dotyczące dekarbonizacji żeglugi

Firma MAN Energy Solutions, zajmująca się napędami i systemami energetycznymi, zleciła nowe niezależne badanie dotyczące dekarbonizacji żeglugi. Na podstawie analizy danych i raportu, wywnioskowano, że aby osiągnąć ambitne cele w zakresie ograniczenia emisji, przemysł „może być zmuszony do przedyskutowania zakazu używania paliw kopalnych” - i być może wcześniej niż jest to przewidywane.
24.04.2021

Stany Zjednoczone dołączą do globalnych wysiłków na rzecz dekarbonizacji

Stany Zjednoczone będą wspierać Międzynarodową Organizację Morską (IMO) w walce o osiągnięcie zerowych emisji netto do 2050 roku. W 2018 roku IMO ujawniła swoją pierwotną strategię obniżenia emisji gazów cieplarnianych w żegludze o 50 procent do 2050 roku, w porównaniu do poziomów z 2008 roku.
22.04.2021

Liderzy żeglugi pracują nad opracowaniem wytycznych bezpieczeństwa dla paliwa amoniakowego

Czołowi członkowie żeglugi: Lloyd’s Register’s Decarbonization Hub, Maersk, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Total oraz Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping rozpoczęły nowy projekt mający na celu stworzenie wytycznych bezpiecznego użytkowania amoniaku jako paliwa morskiego.
21.04.2021

W Chinach powstaje pierwszy z trzech hybrydowych samochodowców zasilanych LNG. Będzie pływał w Europie

W stoczni w Chinach zwodowano pierwszy z trzech hybrydowych statków transportowych zasilanych LNG. Jest to kolejny krok w kierunku osiągnięcia zrównoważonej żeglugi.
17.04.2021

Drony z EMSA będą monitorować statki na Bałtyku i Morzu Czarnym

Europejska Agencja ds. Bezpieczeństwa na Morzu (EMSA) rozszerzyła swój program monitorowania w zakresie emisji ze statków. Specjalnie wyposażone drony będą monitorować obszar Morza Bałtyckiego, a także wspierać straż przybrzeżną na Morzu Czarnym.
17.04.2021

Szczerski: prezydent odbywa konsultacje z liderami państw Trójmorza przed szczytem klimatycznym

Prezydent Andrzej Duda odbywa konsultacje z liderami krajów Trójmorza przed przyszłotygodniowym szczytem klimatycznym organizowanym przez prezydenta USA; w piątek rozmawiał z prezydentami Słowenii i Litwy - poinformował szef prezydenckiego Biura Polityki Międzynarodowej Krzysztof Szczerski.
16.04.2021

Maersk Product Tankers na drodze do ograniczenia emisji CO2 o 30% do 2021 roku

Duński właściciel tankowców Maersk Product Tankers zmniejszył emisję CO2 o 3,3 procent w 2020 roku dzięki swoim rozwiązaniom cyfrowym i technicznym. Firma podała, że najnowszy spadek daje całkowitą redukcję o 28,7 procent w latach 2008-2020, mierzoną za pomocą wskaźnika operacyjnego efektywności energetycznej. To sprawia, że ​​Maersk Product Tankers jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu 30-procentowej redukcji do 2021 roku.
11.03.2021

Jedenaście państw zwiększa starania na rzecz dekarbonizacji żeglugi

Jedenaście państw z całego świata współpracuje w ramach Norwegia GreenVoyage2050, projektu Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), wspierającego ścieżkę do dekarbonizacji sektora żeglugi.
09.03.2021

Port Sztokholm szuka finansowania dla swoich zielonych inwestycji

Port Sztokholm, do spółki ze swoim odpowiednikami z Belfastu, Lubeki i Gentu, złożył wniosek o u dodatkowe środki finansowe w ramach Europejskiego Zielonego Ładu.
18.02.2021

Winnicki o transformacji energetycznej według PEP2040: nierealna w tak krótkim horyzoncie czasowym

Patrząc na harmonogram wygaszania kopalń i realny plan na budowę elektrowni jądrowej, będziemy mieli ok. 20-letnią lukę, jeśli chodzi o dostawy energii z zasobów krajowych - mówił poseł Konfederacji Robert Winnicki w piątek, oceniając przyjętą przez rząd "Politykę energetyczną Polski do 2040 r.".
05.02.2021

PSL o polityce energetycznej do 2040: rząd dalej stawia na sprowadzanie energii z zagranicy

Z Polityki energetycznej Polski do 2040 r. wynika jasno, że rząd nie stawia na odnawialne źródła energii, nie stawia na inwestycje w Polsce, tylko dalej na sprowadzanie energii z zagranicy, w takiej sytuacji nie poprawi się stan środowiska i jakość powietrza - ocenili w środę politycy PSL.
03.02.2021

Prezes PGE: strategia spółki wpisuje się w ambitne cele PEP 2040

Planowany przez PGE rozwój OZE oraz niskoemisyjnych jednostek, jak na przykład kogeneracja w ciepłownictwie wpisują się w ambitne cele, przedstawione w przyjętej przez rząd Polityce energetycznej Polski do 2040 r. - ocenił prezes PGE Wojciech Dąbrowski.
02.02.2021

Rząd przyjął we wtorek Politykę energetyczną Polski do 2040 r.

Rząd przyjął we wtorek uchwałę ws. Polityki energetycznej Polski do 2040 r. - podało Centrum Informacyjne Rządu. PEP opiera się na trzech głównych filarach - sprawiedliwej transformacji, budowie zeroemisyjnego systemu energetycznego oraz dobrej jakości powietrza.
02.02.2021

Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o postępach prac przy budowie terminalu promowego w Gdyni

W cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie Promy SKAT informuje o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o tym, kto jeszcze może zacząć obsługiwać połączenia promowe z Gdyni poza firmą Stena Line, która oferuje dziś serwis Gdynia-Karlskrona?
28.12.2020

Naukowcy: redukcja emisji gazów wskutek recesji po pandemii może nie być trwała

Wywołana pandemią koronawirusa recesja zmniejszy do roku 2024 emisję gazów cieplarnianych o 3,9 do 5,6 proc., ale lansowane przez najsilniejsze gospodarczo państwa przedsięwzięcia antykryzysowe mogą to szybko obrócić wniwecz - poinformowała we wtorek austriacka agencja APA.
22.12.2020

Gunvor inwestuje w niskoemisyjne technologie

Firma Gunvor Group zajmująca się handlem, transportem, składowaniem towarów oraz optymalizacją w branży paliwowej zainwestowała w Artemis Technologies , które opracuje niskoemisyjne rozwiązania w transporcie morskim.
21.12.2020

Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o nowej ofercie armatorów, którzy szykują się na pobrexitowe realia

W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o tym, jak niektórzy armatorzy dostosowują swoją ofertę do nowej, pobrexitowej rzeczywistości.
15.12.2020

Solidarna Polska: nagłe podnoszenie celów redukcji CO2 niesie większe koszty dla Polski

Drastyczne i nagłe podnoszenie celów redukcji CO2 niesie większe koszty dla polskiej gospodarki i milionów Polaków - napisano w uchwale Zarządu Solidarnej Polski. Ugrupowanie wyraziło dezaprobatę dla uzgodnionego na szczycie UE nowego celu klimatycznego.
13.12.2020

Rada Europejska w grudniu a klimat. Jak się porozumieć?

Przed najbliższym posiedzeniem Rady Europejskiej sprawy stanęły na ostrzu noża. Na pierwszy plan wysunął się konflikt o praworządność i wielka polityka. Na scenie jest też jednak ważny aktor drugiego planu – idea podwyższenia celów redukcji emisji gazów cieplarnianych z 40 do 55 proc. w 2030 r. i ponad 130 mld zł na transformację energetyczną. Dla Polaków to może być przełom w walce o czyste powietrze, niższe koszty energii i rozwój regionów w ramach funduszy sprawiedliwej transformacji. Jeżeli uda nam się porozumieć.
09.12.2020

Jak Polska może osiągnąć zwiększone cele redukcyjne emisji GHG do 2030 roku?

Co najmniej 55 procent – taki cel redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 roku stawia Komisja Europejska przed krajami członkowskimi. Od coraz bardziej wymagającej polityki klimatycznej nie ma już odwrotu. Forum Energii w nowej analizie pokazuje, że Polska może wpisać się w tę politykę.
04.12.2020

Niepodległość klimatyczna według WWF Polska

Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) – propozycja WWF Polska na naszą niepodległość klimatyczną.
11.11.2020

IMO pracuje nad opracowaniem nowych krótkoterminowych środków do wdrożenia strategii GHG

Podczas 7. sesji Międzysesyjnej Grupy Roboczej IMO ds. redukcji emisji gazów cieplarnianych ze statków, która obradowała zdalnie w dniach 19-23 października 2020, uzgodniono projekt nowych obowiązkowych środków mających na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych (GHG) z istniejących statków. Projekt ten stanowi krok milowy, stworzony w oparciu o obowiązujące wymagania w zakresie efektywności energetycznej, których zadaniem jest ograniczanie emisji gazów cieplarnianych ze statków.
02.11.2020

Lód morski Oceanu Arktycznego w tym roku jeszcze nie zaczął zamarzać: armatorzy nie narzekają

Historycznie rzecz biorąc, Ocean Arktyczny zamarzał aż po same brzegi (północne wybrzeża Kanady, Grenlandii, Rosji i Alaski) każdej zimy - pokrywał się 14 milionami kilometrów kwadratowych lodu - a następnie topniał z powrotem do około połowy tego obszaru w ciągu następnego lata. Nie w tym roku.
30.10.2020

Polska proponuje UE utworzenie funduszu solidarności energetycznej

Polska przedstawiła na forum UE propozycję utworzenia funduszu solidarności energetycznej, w ramach którego biedniejsze państwa członkowskie otrzymywałaby środki na ochronę gospodarstw domowych przed wzrostem cen energii w związku ze zwiększonymi ambicjami klimatycznymi.
23.10.2020

Redukcja emisji w transporcie morskim: unijny radykalizm czy troska o środowisko?

Włączenie transportu morskiego do unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (EU ETS), utworzenie Funduszu dla Oceanów, redukcja emisji CO2 ze statków o 40% do 2030 r. oraz maksymalne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych podczas postoju jednostek w porcie – to tylko niektóre zmiany w transporcie morskim zaproponowane pod koniec br. przez Parlament Europejski.
21.10.2020

Europosłowie PiS krytykują poparcie przez PE nowego celu redukcji emisji na 2030 r.

Europosłowie PiS na konferencji w Brukseli skrytykowali w czwartek poparcie przez PE zwiększenia celu redukcji emisji gazów cieplarnianych w UE na 2030 rok z 40 do 60 proc. Negatywnie ocenili też polskich europosłów opozycji za poparcie dla części poprawek w tej kwestii.
08.10.2020

Port Long Beach mocno obniża emisję zanieczyszczeń

Kalifornijski Port of Long Beach, drugi najbardziej ruchliwy port kontenerowy w Stanach Zjednoczonych, zmniejszył ilość sadzy w oleju napędowym o 88 procent i emisję gazów cieplarnianych o 19 procent w porównaniu z poziomem z 2005 roku - wynika z niedawno zakończonych badań zanieczyszczenia powietrza w porcie.
05.10.2020

Komisja Europejska może zwiększyć cele redukcji emisji CO2 do 2030 roku. Będzie to wymagało zmian we wszystkich sektorach gospodarki

Niekorzystne zmiany klimatyczne postępują tak szybko, że cele, do których państwa zobowiązały się w porozumieniu paryskim z 2016 roku, już są niewystarczające. Komisja Europejska przedstawiła ocenę podwyższenia celu redukcji emisji CO2 do 2030 roku z 40 do nawet 55 proc. w stosunku do poziomu z 1990 roku. Autorzy dokumentu rekomendują zwiększenie celu do poziomu 55 proc. Do tego potrzebna będzie współpraca na każdym szczeblu: od konsumentów, przez biznes, po rządy i organizacje międzynarodowe. Zwłaszcza rola firm jest mocno podkr
23.09.2020

Arktyka przestawia się na nowy klimat?

Nowy rodzaj klimatu wykształca się w Arktyce: z mniejszą ilością lodu, za to z większymi opadami deszczu i cieplejszym powietrzem – informują naukowcy na łamach pisma „Nature Climate Change”.
20.09.2020

55% – tylko bez paniki

Unijna polityka klimatyczna znów przyspiesza. Komisja Europejska właśnie zaproponowała podniesienie celu redukcji emisji gazów cieplarnianych na 2030 rok do 55%. Polska zawsze się sprzeciwiała ambitnym celom, ale teraz przełom wydaje się możliwy – koniec węgla jest nieuchronny, musimy zadbać o bezpieczeństwo energetyczne, po koronawirusie potrzebujemy nowych inwestycji, a redukcja emisji CO2 wiąże się z poprawą jakości powietrza, co rząd określa strategicznym wyzwaniem. Podejmując te działania teraz, w cieple, elektroenergetyce i
18.09.2020

Od węgla do zera: przed nami radykalne zmiany w transporcie morskim?

Eurodeputowani z Komisji Środowiska poparli wyznaczony przez Komisję Europejską plan osiągnięcia neutralności klimatycznej w 2050 roku, ale na rok 2030 zaproponowali przyjęcie „bardziej ambitnego celu" ograniczenia emisji CO2 o 60%. Tym samym, Europa dąży do tego, aby do 2050 roku stać się pierwszym kontynentem neutralnym dla klimatu. By osiągnąć ten niezwykle ambitny cel, konieczne jest podjęcie działań służących ograniczaniu emisji gazów cieplarnianych do atmosfery również z transportu morskiego.
17.09.2020

Większy cel redukcji emisji to ogromna szansa dla Polski?

Zwiększenie z 40 do 55 proc. celu redukcyjnego emisji na 2030 r. to dla Polski szansa na wsparcie transformacji; Polska powinna tak postępować, by jak najbardziej skorzystać z dostępnych środków - oceniają, w stanowiskach przekazanych PAP, eksperci zajmujący się klimatem.
16.09.2020

WWF: Komisja Europejska w sprawach klimatu idzie naprzód, ale nadal brak jej ambicji

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen zaproponowała dziś zwiększenie celu klimatycznego UE do 2030 r. Redukcja emisji względem 1990 r. ma wynieść „co najmniej 55%”. Jest to wprawdzie zasadniczy krok naprzód, ale wciąż niewystarczający, by stawić czoła kryzysowi klimatycznemu. WWF wzywa do wyznaczenia celu ograniczenia emisji do 2030 r. na poziomie co najmniej 65%.
16.09.2020

Port Tallinn z pierwszym lądowym systemem zasilania

Jednostka Victoria I, należąca do Tallink Grupp, była obiektem pierwszego w historii portu w Tallinie ładowania baterii z lądowego systemu zasilania. Z energii lądowej mogą korzystać statki obsługujące trasy estońsko-szwedzkie i estońsko-fińskie.
14.09.2020

Minister Środowiska na uczelni Tadeusza Rydzyka o klimacie i jego ochronie

Michał Woś – obecny minister środowiska – jest częstym gościem konferencji organizowanych w Toruniu przez Wyższą Szkołę Kultury Społecznej i Medialnej, której mecenasem i założycielem jest o. Tadeusz Rydzyk. Przyjrzeliśmy się wypowiedziom ministra z lipcowej konferencji „Europejski Zielony Ład a interes Polski” oraz wcześniejszej styczniowej „Człowiek a ekologia”. Przebieg konferencji jest udostępniany przez media, m.in. TV Trwam oraz Radio Maryja.
17.08.2020

Przegląd największych eminentów CO2

Analizując wkład poszczególnych krajów w spowodowaną przez człowieka zmianę klimatu, trzeba brać pod uwagę nie tylko ich aktualne emisje dwutlenku węgla, ale całą ich historię. Wynika to z faktu, że CO2 pozostaje w atmosferze bardzo długo (patrz na przykład Impuls węglowy i jego usuwanie z atmosfery), współczesna koncentracja tego gazu jest więc wynikiem wszystkich naszych działań, przynajmniej od czasu rewolucji przemysłowej.
10.08.2020

Polskie spółki giełdowe nie mają strategii redukcji emisji CO2. To może utrudnić im dostęp do finansowania

W ubiegłym roku 28 polskich spółek giełdowych bądź grup kapitałowych wyemitowało do atmosfery 28,2 mln ton gazów cieplarnianych. To w przeliczeniu średnio 106 mln ton na każdy 1 mln zł przychodów – wynika z analizy raportów spółek przeprowadzonej przez Nobili Partners. Największe firmy i spółki z GPW mogły w tym roku dobrowolnie uwzględnić w swoich raportach niefinansowanych informacje dotyczące ich wpływu na klimat, ale od 2021 roku prawdopodobnie będą już mieć taki obowiązek. Większość z nich nie jest na to gotowa i nie ma opra
27.07.2020

Po jakim czasie zobaczylibyśmy efekt wyzerowania emisji CO2?

Średnia temperatura powierzchni Ziemi prawdopodobnie będzie rosnąć jeszcze przez pewien czas, nawet po całkowitym zatrzymaniu emisji dwutlenku węgla związanych z działalnością człowieka. Czy zdołamy za naszego życia zaobserwować efekty ochrony klimatu? Młodsi mają szansę!
14.07.2020

Goldman Sachs: czysty wodór może być receptą na prawie połowę emisji

Technologie wodorowe dają szanse na ograniczenie nawet o 45 proc. antropogenicznych emisji gazów cieplarnianych - szacuje bank inwestycyjny Goldman Sachs. Jak wskazuje, wodór może pomóc zdekarbonizować sektory, w których redukcja emisji jest wyjątkowo trudna.
10.07.2020

Raport: Polska neutralna klimatycznie 2050. Elektryfikacja i integracja sektorów

Elektryfikacja wyznacza kierunek nieuchronnych zmian w wielu obszarach naszego życia, m.in. w transporcie i ciepłownictwie. Ten kierunek wymusi ściślejszą współpracę różnych sektorów gospodarki z przyszłym, całkowicie odmiennym od dzisiejszego systemem elektroenergetycznym.
19.06.2020

Najnowsza instalacja żagla rotorowego na promie Scandlines ukończona w kilka godzin

Najnowsza instalacja żagla rotorowego na promie Scandlines ukończona w kilka godzin czyni go jednym z najbardziej energooszczędnych promów na świecie. Duży, 30-metrowy Rotor Sail zmniejszy emisje statku o około 4-5%.
26.05.2020

NFOŚiGW: ponad 44 mln zł na małe elektrownie wodne i geotermię głęboką

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił dwa nabory wniosków na dofinansowanie małych elektrowni wodnych (do 2 MW) oraz budowę geotermalnych źródeł ciepła. Na te cele przeznaczono ponad 44 mln zł (10 mln euro) - poinformował NFOŚiGW w poniedziałkowym komunikacie.
25.05.2020

IMO: od początku roku siedmiokrotnie mniej siarki w paliwach dla statków 09 stycznia 2020

Nowe przepisy o zmniejszeniu dopuszczalnej zawartości siarki w paliwach żeglugowych z 3,5 proc. do 0,5 proc. weszły w życie na całym świecie z początkiem 2020 roku. Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) chce w ten sposób ograniczyć zanieczyszczenie powietrza.
09.01.2020

Kurtyka: na forum ONZ i UE wprowadziliśmy zasadę łączącą politykę klimatyczną z gospodarką

Polska do międzynarodowych agend ONZ i UE wprowadziła zasadę sprawiedliwej transformacji, w myśl której polityka klimatyczna nie może być oderwana od gospodarki - wskazał PAP minister klimatu Michał Kurtyka.
03.12.2019

Klaveness przeprowadził niecodzienną zmianę ładunku z mokrego na suchy

Norweski armator Klaveness Combination Carriers (KCC) przeprowadził zmianę ładunku z mokrego na suchy na jednym ze swoich frachtowców kombinacyjnych CLEANBU. Chodzi o statek Baru, o długości 228,4 metrów, szerokości 34,5 metra i nośności 83,6 tys. dwt.
26.08.2019

Port Rotterdam będzie oferował nową aplikację Pronto portom z całego świata

Port w Rotterdamie uruchomił nową firmę, za której pośrednictwem oferowałaby portom z całego świata Pronto - aplikację do standardowej wymiany danych w czasie zawinięć do przystani.
12.08.2019

74. sesja MEPC – podsumowanie

74. sesja Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego odbyła się w Londynie w dniach 13-17 maja.
12.06.2019

74. sesja komitetu IMO MEPC

W Londynie od 13 do 17 maja trwa 74. sesja Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego IMO (Międzynarodowej Organizacji Morskiej).
17.05.2019

EKG: Przemysł 4.0 – automatyzacja, digitalizacja, energooszczędność

Aby przetrwać, dalej się rozwijać i móc skutecznie konkurować na globalnym rynku, przemysł – zarówno w Polsce, jak i całej Europie – musi przejść głęboką transformację oraz zabezpieczyć sobie dostęp do strategicznych surowców.
15.05.2019

Ruszyły testy masowców i kontenerowców napędzanych siłą wiatru

Duński armator Ultrabulk połączył siły z kilkoma firmami z Wielkiej Brytanii, by sprawdzić możliwość konstrukcji nowoczesnego masowca napędzanego siłą wiatru. Ma to pomóc w obniżeniu emisji dwutlenku węgla.
18.02.2019

Wartsila przeprowadzi pierwszą na świecie modernizację silnika statku krótkodystanowego na hybrydę

Pod koniec zeszłego roku, fiński koncern Wartsila podpisał umowę z norweskim armatorem Hagland Shipping AS na modernizację jednostki Hagland Captain na statek o napędzie hybrydowym. To pierwszy taki projekt przeprowadzony na statku krótkodystansowym.
08.02.2019

Nowy terminal DB Schenker pod Wrocławiem

DB Schenker przeniósł terminal z Wrocławia do Nowej Wsi Wrocławskiej. Inwestycja za ponad 45 mln złotych jest nową siedzibą oddziału operatora logistycznego w regionie.
16.01.2019

Najważniejsze postanowienia 73. sesji Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego MEPC (IMO)

W Londynie w dniach 22-26 października 2018 r. odbyła się 73. sesja Komitetu Ochrony Środowiska IMO (MEPC). Podczas obrad poruszono kwestie opisane poniżej.
23.11.2018

Trwają testy masowców i kontenerowców napędzanych siłą wiatru

Duński armator Ultrabulk połączy siły z kilkoma firmami z Wielkiej Brytanii, by sprawdzić możliwość konstrukcji nowoczesnego masowca napędzanego siłą wiatru. Ma to pomóc w obniżeniu emisji dwutlenku węgla.
21.11.2018

Polska i USA podpisały deklarację o współpracy w zakresie bezpieczeństwa energetycznego

Minister energii Krzysztof Tchórzewski oraz sekretarz ds. energii USA Rick Perry podpisali w czwartek deklarację o wzmocnionej współpracy w zakresie bezpieczeństwa energetycznego. Współpraca ma dotyczyć m.in. bezpieczeństwa dostaw gazu i energetyki jądrowej.
09.11.2018

Firma Fjord1 podpisze ważny kontrakt

Firma Fjord1 zabezpieczyła bardzo ważną umowę. Dzięki osiągniętemu właśnie porozumieniu armator będzie obsługiwał cztery ważne połączenia w okręgu Møre i Romsdal. Wraz z przyznaniem nowej koncesji spodziewana jest znacząca redukcja emisji związanej z eksploatacją promów w tym obszarze.
27.09.2018

SDCM: Redukcja emisji CO2? Zdecydowanie tak, ale nie kosztem innowacji i konkurencyjności

24 kwietnia br. w Europarlamencie w Brukseli odbyło się zorganizowane przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) spotkanie eurodeputowanych z przedstawicielami firm produkujących części motoryzacyjne w Polsce. Debatowano o dużym wpływie jaki mają producenci części w dążeniu do dekarbonizacji transportu drogowego.
07.05.2018

Najważniejsze postanowienia 72. sesji Komitetu Ochrony Środowiska (MEPC)

72. sesja Komitetu Ochrony Środowiska (MEPC) odbyła się w Londynie w dniach 9-13 kwietnia 2018 r. Podczas obrad poruszono kwestie opisane poniżej.
28.04.2018

Czystsze powietrze w Hamburgu dzięki ekologicznym pojazdom do transportu kontenerów HHLA

Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) zwiększa wysiłki na rzecz poprawy jakości powietrza w mieście. Nowe transportery kontenerowe zasilane bateriami litowo-jonowymi będą działały w terminalu kontenerowym Alternwerder (CTA). Wykorzystanie zielonej energii zapobiega emisji CO₂, tlenku azotu i innych szkodliwych substancji, a pojazdy są trzykrotnie wydajniejsze niż te napędzane silnikami wysokoprężnymi, używane dotychczas.
17.04.2018

Finnlines: Wydłużenie dwóch kolejnych promów w Gdańsku

Dzięki wydłużeniu kolejnych promów Finnlines chce skuteczniej konkurować z innymi operatorami promowymi w zakresie połączeń na Morzu Bałtyckim.
16.04.2018

Powstała pierwsza na świecie firma przewozów bezzałogowych (wideo)

Technologia autonomicznych statków ma szanse zmienić cały świat. Może sprawić, że przewozy morskie staną się najwydajniejszą i najbezpieczniejszą alternatywą transportu. Dwie norweskie firmy: przewoźnik Wilhelmsen i przedsiębiorstwo technologiczne KONGSBERG, połączyły właśnie siły i stworzyły Massterly. Firma zacznie w pełni funcjonować od sierpnia tego roku i będzie oferować komplet usług dotyczących statków autonomicznych. Od samego projektowania, przez systemy sterowania aż do usług logistycznych i operacyjnych.
05.04.2018

Kazachstan zachęca Polskę do inwestycji m.in. w branży transportowej

Logistyka i transport, branża rolno-spożywcza i metalowa to priorytetowe kierunki współpracy Kazachstanu z zagranicznymi przedsiębiorcami, w tym z Polski. Kazachstan to świetne miejsce dla inwestycji - przekonuje kazachski resort gospodarczy na Astańskim Forum Ekonomicznym.
16.06.2017

Kończą się prace nad największym na świecie promem zasilanym energią elektryczną

Należący do HH-Ferries prom Tycho Brahe jest na ostatniej prostej, jeśli chodzi o proces konwersji, po zakończeniu której stanie się promem elektrycznym.
26.04.2017

Wärtsilä i Nauta wspólnie na rzecz innowacyjnych rozwiązań na rynku morskim (foto, wideo)

Wärtsilä i Nauta razem na rzecz innowacyjnych rozwiązań na rynku morskim. Obie firmy podpisały w czwartek umowę o współpracy. Tworzone przez nie jednostki będą teraz zaawansowane technologicznie oraz przyjazne dla środowiska.
20.04.2017

W branży morskiej nastąpił boom na LNG (wideo)

Nowoczesne technologie, ekologiczne rozwiązania i przyjazne środowisku statki wykorzystujące coraz popularniejsze paliwo LNG (Liquefied Natural Gas). To tylko niektóre tematy poruszane podczas seminarium „Innovative Solutions for Marine Applications” zorganizowanego przez grupę stoczniową Remontowa Holding i firmę Wärtsilä. Zdaniem ekspertów, w branży morskiej nastąpił boom na LNG, a wynika to m.in. z rosnących wymagań środowiskowych, zmuszających armatorów do zapewnienia obniżonej emisji tlenków siarki.
02.02.2017

Stena Line obniżyła emisję siarki o 50%

Stena Line kontynuuje działania strategiczne koncentrujące się na redukcji śladu środowiskowego. Właśnie opublikowany został raport zrównoważonego rozwoju grupy Stena AB na rok 2015, pokazuje zmniejszone zużycie paliwa i obniżony poziom emisji. Dodatkowo, armator Stena Line pokazuje wyniki lepsze niż założone cele w zakresie redukcji emisji siarki i CO2.
25.05.2016

Ograniczenia emisji CO2 - gdzie jesteśmy?

W naszej publikacji z 18 stycznia 2016 r. na forum portalu GospodarkaMorska.pl wskazywaliśmy na kwestię negatywnych konsekwencji dla branży żeglugowej, będących ubocznym skutkiem nieprzejednanego stanowiska International Chamber of Shipping reprezentującego branżę podczas COP21 w Paryżu.
01.05.2016

Nowoczesne statki towarowe wytracają prędkość

Właściciele największych statków towarowych na świecie od kilku lat stosują technologię tzw. „slow steamingu”: redukują prędkość, co powoduje zmniejeszenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla. Czas podróży między USA i Chinami lub Australią i Europą jest obecnie porównywalny do rejsów wielkich XIX-wiecznych żaglowców, które osiągały średnią prędkość od 14 (25 km/godz.) do 17 węzłów (31 km/godz.).
11.08.2015

Dyrektywa siarkowa może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego

Nadchodzące zmiany dotyczące dopuszczalnego limitu emisji związków siarki w strefach objętych tzw. dyrektywą siarkową to poważny problem dla armatorów. Ale można usłyszeć też głosy zadowolenia, pochodzące ze środowisk, które podkreślają znaczące korzyści płynące z wprowadzenia w życie nowych regulacji.
12.11.2014

Amerykanie stawiają na innowacyjne morskie farmy wiatrowe

Amerykański Departament Energii ogłosił, że trzy wybrane, innowacyjne projekty morskich farm wiatrowych dostaną rządową pomoc w wysokości do 47 mln dol. każdy. We wskazanych projektach planuje się użyć nowych technologii, które mają znacząco obniżyć koszty.
09.05.2014

Poprawa bezpieczeństwa morskich przewozów i redukcja emisji spalin

Lepsze bezpieczeństwo przewozów pasażerskich statkami oraz przyjęcie środków, przyczyniających się do zmniejszenia emisji CO2 w międzynarodowym transporcie morskim to cele, na jakich chcą skupić się razem Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) i Komisja Europejska.
08.05.2013

M/f Wawel z nowym systemem

26 września, w szwedzkim Ystad, odbyła się oficjalna inauguracja systemu podawana prądu wysokiego napięcia na statek m/f Wawel. Obecni byli na niej znamienici goście, wśród których była Minister Środowiska Szwecji, Lena Ek.
10.10.2012

IX Doroczna Konferencja Naukowa INSTYTUTU OCEANOLOGII PAN W SOPOCIE

Rejony polarne, to miejsce, gdzie zmiany spowodowane globalnym ociepleniem są najdramatyczniejsze na całej naszej planecie. Instytut Oceanologii PAN w Sopocie jako następca Stacji Morskiej istniejącej w Sopocie od 1953 roku już od przeszło 29 lat prowadzi badania dotyczące reakcji ekosystemu morskiego i lądowego na zmiany klimatyczne w Arktyce oraz środowiska naturalnego tego kontynentu. Podsumowaniem ostatnich rezultatów badań była IX Konferencja Naukowa Instytutu Oceanologii PAN w Sopocie, która miała miejsce w siedzibie instyt
02.04.2012

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.