ZeroLab, spółka zajmująca się dekarbonizacją morskich łańcuchów dostaw, nawiązała współpracę z holenderską firmą GoodShipping, aby zaoferować wszystkim czarterującym możliwość zrekompensowania emisji związanych z wysyłką poprzez tzw. „insetting”.
- Insetting odnosi się do zakupu jednostek redukcji emisji w ramach odpowiedniego łańcucha wartości przedsiębiorstwa. Różni się od kompensacji tym, że kieruje finansowanie na technologię, którą musimy opracować, aby umożliwić dekarbonizację żeglugi do 2050 roku - powiedział Martin Prokosch, wiceprezes i szef ZeroLab.
W przeciwieństwie do redukcji emisji w zewnętrznych projektach ochrony klimatu (projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla), pieniądze na ochronę klimatu pozostają w cyklu tworzenia wartości firmy.
Klaven z nową bunkierką LNG
Niektóre firmy już skorzystały z tego innowacyjnego sposobu, aby sprostać coraz bardziej rygorystycznym celom redukcji CO2. Jak dotąd obniżone koszty na tonę ekwiwalentu CO2 w sektorze żeglugi były wyższe niż w innych branżach.
Prokosch zauważył, że regularne kompensaty zacierają rzeczywisty koszt dekarbonizacji żeglugi i wcale nie przyczyniają się do urzeczywistnienia żeglugi bezemisyjnej.
GoodShipping, pierwsza na świecie inicjatywa w zakresie zrównoważonej żeglugi, będzie współpracować z ZeroLab nad kompleksowym pakietem wbudowanych opcji, aby zmniejszyć emisje w bardziej ekonomiczny sposób.
25 maja Klaveness Combination Carriers ASA (KCC) odebrało dostawę MV Balzani z chińskiej stoczni New Yangzi, co oznacza zakończenie programu budowy CLEANBU. Prokosch zauważył, że już bunkrowano biopaliwa na CLEANBU MV Baru i planuje rozszerzyć ich zastosowanie na inne posiadane i obsługiwane statki.
- Skoncentrowanie się na projektach, które wspierają rzeczywistą redukcję emisji w żegludze, jest kluczem do przyspieszenia przemian, przez które musi przejść branża - dodał Prokosch.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej