• <
mewo_2022

ZeroLab i Good Shipping mają nową propozycję, by przyśpieszyć dekarbonizację

01.06.2021 12:15 Źródło: własne
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas ZeroLab i Good Shipping mają nową propozycję, by przyśpieszyć dekarbonizację

Partnerzy portalu

ZeroLab i Good Shipping mają nową propozycję, by przyśpieszyć dekarbonizację - GospodarkaMorska.pl
Fot. Klaveness

ZeroLab, spółka zajmująca się dekarbonizacją morskich łańcuchów dostaw, nawiązała współpracę z holenderską firmą GoodShipping, aby zaoferować wszystkim czarterującym możliwość zrekompensowania emisji związanych z wysyłką poprzez tzw. „insetting”.

- Insetting odnosi się do zakupu jednostek redukcji emisji w ramach odpowiedniego łańcucha wartości przedsiębiorstwa. Różni się od kompensacji tym, że kieruje finansowanie na technologię, którą musimy opracować, aby umożliwić dekarbonizację żeglugi do 2050 roku - powiedział Martin Prokosch, wiceprezes i szef ZeroLab.

W przeciwieństwie do redukcji emisji w zewnętrznych projektach ochrony klimatu (projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla), pieniądze na ochronę klimatu pozostają w cyklu tworzenia wartości firmy.

Klaven z nową bunkierką LNG

Niektóre firmy już skorzystały z tego innowacyjnego sposobu, aby sprostać coraz bardziej rygorystycznym celom redukcji CO2. Jak dotąd obniżone koszty na tonę ekwiwalentu CO2 w sektorze żeglugi były wyższe niż w innych branżach.

Prokosch zauważył, że regularne kompensaty zacierają rzeczywisty koszt dekarbonizacji żeglugi i wcale nie przyczyniają się do urzeczywistnienia żeglugi bezemisyjnej.

GoodShipping, pierwsza na świecie inicjatywa w zakresie zrównoważonej żeglugi, będzie współpracować z ZeroLab nad kompleksowym pakietem wbudowanych opcji, aby zmniejszyć emisje w bardziej ekonomiczny sposób.

25 maja Klaveness Combination Carriers ASA (KCC) odebrało dostawę MV Balzani z chińskiej stoczni New Yangzi, co oznacza zakończenie programu budowy CLEANBU. Prokosch zauważył, że już bunkrowano biopaliwa na CLEANBU MV Baru i planuje rozszerzyć ich zastosowanie na inne posiadane i obsługiwane statki.

- Skoncentrowanie się na projektach, które wspierają rzeczywistą redukcję emisji w żegludze, jest kluczem do przyspieszenia przemian, przez które musi przejść branża - dodał Prokosch.


Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.