• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Port Tallinn z pierwszym lądowym systemem zasilania

PMK

14.09.2020 20:28

Partnerzy portalu

Port  Tallinn z pierwszym lądowym systemem zasilania - GospodarkaMorska.pl
Tallink

Jednostka Victoria I, należąca do Tallink Grupp, była obiektem pierwszego w historii portu w Tallinie ładowania baterii z lądowego systemu zasilania. Z energii lądowej mogą korzystać statki obsługujące trasy estońsko-szwedzkie i estońsko-fińskie.


Port w Tallinie zainstalował najnowsze systemy zasilania nabrzeżnego ABB na pięciu swoich pirsach w porcie Starego Miasta. Inwestycja w wysokości 3,5 mln EUR umożliwia statkom zmniejszenie emisji i zanieczyszczenia hałasem poprzez wykorzystanie zasilania z lądu podczas postojów w porcie.


Do tej pory Tallink Grupp zainwestował 3 miliony euro w lądowe systemy zasilania pięciu statków wycieczkowych. W najbliższych latach firma planuje wyposażyć łącznie dwanaście statków wycieczkowych w lądowe systemy zasilania za łączną kwotę 6 mln euro.


- Innowacyjne wykorzystanie energii z lądu w Tallinie Sea Gate przyczynia się do redukcji emisji do atmosfery, a tym samym do walki z globalnym ociepleniem. Jedynym możliwym sposobem jest przejście na energię lądową - zarówno zanieczyszczenie powietrza, jak i hałas zmniejszą się, co oznacza, że miasto stanie się jeszcze czystsze i cichsze - powiedział Mihhail Kõlvart, burmistrz Tallina.


- Czyste Morze Bałtyckie i czyste powietrze to priorytety zrównoważonego rozwoju portu w Tallinie. Stary Port w Tallinnie jest jednym z najbardziej ruchliwych portów w Europie, a stworzenie możliwości zasilania lądowego jest znaczącym krokiem w zmniejszaniu wpływu ruchu statków na środowisko miejskie - powiedział Valdo Kalm, prezes zarządu portu w Tallinie.

Rozwiązanie zasilania z lądu to nie tylko znacząca redukcja emisji i zanieczyszczenia hałasem, ale także ważny krok w kierunku bardziej zrównoważonej działalności przedsiębiorstw żeglugowych. Techniczne rozwiązanie zasilania z lądu pozwala na podłączenie statku do sieci naziemnej pod napięciem 11 kilowoltów. Aby zapewnić bezpieczeństwo, zastosowano podwójne mechanizmy kontrolne, które zapewniają wyłączenie wysokiego napięcia we wszystkich sytuacjach awaryjnych. Podłączenie statku do sieci lądowej jest kontrolowane przez załogę statku za pomocą pilota. System zasilania statku działa bez przerwy w przejściu na zasilanie z lądu, a także podczas przełączania na zasilanie z generatora.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.