Niemiecki operator terminali, Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), kontynuuje wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju w swoich terminalach.
Sześć kolejnych stacji ładowania zielonej energii dla zautomatyzowanych transporterów kontenerów (AGV) zasilanych akumulatorami oraz szesnaście dodatkowych litowo-jonowych pojazdów AGV zostanie uruchomionych w terminalu kontenerowym HHLA Container Terminal Altenwerder (CTA) do końca roku.
Dwie nowe stacje ładowania zostały dostarczone do CTA 4 września. Posłużą one do dostarczania zielonej energii do zautomatyzowanej floty AGV odpowiedzialnej za transport kontenerów pomiędzy nabrzeżem a blokami składowania kontenerów w CTA.
Kolejne cztery stacje ładowania, każda przechowywana w 20-stopowym kontenerze, zostaną dostarczone do terminalu w najbliższych tygodniach. Dzięki temu do końca 2020 roku liczba stacji ładowania w CTA wzrośnie do trzynastu, aw przyszłym roku zostanie dodanych pięć kolejnych.
Wraz z rozwojem przyjaznych dla klimatu dostaw energii w CTA, HHLA powiedział, że zapewnia ciągłość działania swojej rosnącej floty pojazdów AGV zasilanych bateriami. Połowa używanych pojazdów jest już zasilana bateriami litowo-jonowymi, a do końca roku flota powiększy się o szesnaście kolejnych przyjaznych dla środowiska pojazdów AGV.
Do końca 2022 roku wszystkie z prawie 100 pojazdów powinny być zasilane akumulatorami litowo-jonowymi. Spowoduje to roczną redukcję emisji o około 15 500 ton CO₂ i około 118 ton tlenku azotu, ponieważ elektryczne pojazdy AGV nie generują żadnych lokalnych emisji CO₂, tlenku azotu ani drobnych cząstek stałych.
Utilitas Wind i Port Tallinn będą wspólnie rozwijać port pod offshore
Na stronie KPRM opublikowano projekt ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód Zalewu Kamieńskiego
Rumunia pomogła wyeksportować w ubiegłym roku 12 mln ton zbóż z Ukrainy
Radny PiS domaga się wyjaśnień w sprawie rewitalizacji Opływu Motławy
O nowoczesnych rozwiązaniach cyfrowych dla polskiego transportu
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem