Stena RoRo zamówiła pierwszy ro-pax E-Flexer na Morze Śródziemne. Budową ma zająć się chińska stocznia CMI Jinling, a statek ma pływać docelowo w barwach Corsica Linea.
Zamówiony E-Flexer ma wejśćdo eksploatacji w 2026 roku i pływać na trasie Marsylia – Korsyka. Statek będzie mierzył 203 metry długosci i 27,8 metra szerokości. Oznacza to, że statek będzie mniejszy od E-Flexerów Steny Line kursujących z Gdyni do Karlskrony – Steny Ebby i Steny Estelle, które to stanowią powiększoną wersję E-Flexerów. Statek przeznaczony na Morze Śródziemne będzie mógł pomieścić 1000 pasażerów. Będzie także dysponował pasem ładunkowym o długości 2,5 km.
Jednostka będzie zasilana wielopaliwowymi silnikami, mogącymi wykorzystywać konwencjonalne paliwo żeglugowe, biodiesel lub LNG. Będą także przygotowane do użycia energii elektrycznej z zasilania bateryjnego w przyszłości.
– Ten statek stanowi dalszy rozwój naszych poprzednich koncepcji RoPax, w których skupienie się na zrównoważonym rozwoju i zabezpieczeniu na przyszłość było najwyższym priorytetem – przekazał Per Westling, dyrektor zarządzający Stena RoRo. – Dzięki dalszemu rozwojowi i optymalizacji kształtu kadłuba w połączeniu z silnikami wielopaliwowymi i technologią hybrydową akumulatorów, zamawianie nowych statków będzie najważniejszym i najskuteczniejszym sposobem ograniczenia emisji CO2 z żeglugi w przyszłości.
Z kolei Pierre-Antoine Villanova, dyrektor generalny Corsica Linea, zapowiada, że m.in. dzięki nowemu ro-paxowie linie chcą być najnowocześniejszym przewoźnikiem na Morzu Śródziemnym do 2030 roku.
– Ten nowy i wysoce wydajny statek będzie ważnym czynnikiem w naszej ekologicznej transformacji i częścią naszego celu, jakim jest redukcja emisji CO2 o 40% do 2030 roku – powiedział Villanova.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów