PMK
Norweski armator Klaveness Combination Carriers (KCC) przeprowadził zmianę ładunku z mokrego na suchy na jednym ze swoich frachtowców kombinacyjnych CLEANBU. Chodzi o statek Baru, o długości 228,4 metrów, szerokości 34,5 metra i nośności 83,6 tys. dwt.
Jednostka przewiozła ładunek produktów naftowych z Indii do Argentyny. Po ich wyładowaniu, statek przeszedł konwersję na masowiec typu Kamsarmax i z ładunkiem zbóż wyruszył w podróż powrotną do Azji.
Klaveness Combination Carriers poinformowało, że statek przeszedł wszystkie surowe kontrole czyszczenia przed załadunkiem zboża. Firma dodała, że wynik czyszczenia był po raz pierwszy dostępny do cyfrowej kontroli na stworzonej przez Klaveness i DNV-GL platformie inspekcyjnej Veracity.
W przypadku tej konkretnej trasy szacowane oszczędności paliwa na statku w porównaniu ze standardowymi jednostkami wynoszą około 1200 mts, podczas gdy redukcja emisji CO2 wynosi 3700 mts.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny