PMK
Norweski armator Klaveness Combination Carriers (KCC) przeprowadził zmianę ładunku z mokrego na suchy na jednym ze swoich frachtowców kombinacyjnych CLEANBU. Chodzi o statek Baru, o długości 228,4 metrów, szerokości 34,5 metra i nośności 83,6 tys. dwt.
Jednostka przewiozła ładunek produktów naftowych z Indii do Argentyny. Po ich wyładowaniu, statek przeszedł konwersję na masowiec typu Kamsarmax i z ładunkiem zbóż wyruszył w podróż powrotną do Azji.
Klaveness Combination Carriers poinformowało, że statek przeszedł wszystkie surowe kontrole czyszczenia przed załadunkiem zboża. Firma dodała, że wynik czyszczenia był po raz pierwszy dostępny do cyfrowej kontroli na stworzonej przez Klaveness i DNV-GL platformie inspekcyjnej Veracity.
W przypadku tej konkretnej trasy szacowane oszczędności paliwa na statku w porównaniu ze standardowymi jednostkami wynoszą około 1200 mts, podczas gdy redukcja emisji CO2 wynosi 3700 mts.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek