ew
Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) zwiększa wysiłki na rzecz poprawy jakości powietrza w mieście. Nowe transportery kontenerowe zasilane bateriami litowo-jonowymi będą działały w terminalu kontenerowym Alternwerder (CTA). Wykorzystanie zielonej energii zapobiega emisji CO₂, tlenku azotu i innych szkodliwych substancji, a pojazdy są trzykrotnie wydajniejsze niż te napędzane silnikami wysokoprężnymi, używane dotychczas.
Ministerstwo Środowiska i Energii przeznaczyło na ten cel środki o wartości około 8 milionów euro z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).
"HHLA realizuje ekscytujący projekt w Altenwerder, który od początku przyniesie pozytywne efekty: zredukuje emisję CO₂ a tym samym pomoże w ochronie środowiska, zredukuje emisję tlenku azotu , co z kolei zmniejszy zanieczyszczenie powietrza, i, na koniec - posłuży jako elastyczne rozwiązanie do przechowywania energii, tym samym przyczyniając się do jej dalszej przemiany- mówi Jens Kerstan, senator Urzędu do spraw Środowiska i Energii z Hamburga. - Udział energii odnawialnej w sieci zmienia się w zależności od natężenia nasłonecznienia i siły wiatru, dlatego potrzebujemy innowacyjnych rozwiązań technicznych do tymczasowego przechowywania i elastycznego zużycia energii. HHLA wyraźnie pokazuje, jak to może działać, dlatego też wspieramy ten projekt kwotą około 8 milionów euro. "
Angela Titzrath, przewodnicząca zarządu HHLA: "Wysoki poziom automatyzacji w terminalu CTA sprawił, że zostaniemy liderem w zakresie obsługi kontenerów. HHLA robi kolejny krok w zakresie ochrony środowiska i zmniejszenia hałasu w porcie w Hamburgu. Od wielu lat wdrażamy środki na rzecz wydajnego i zrównoważonego transportu kontenerów. Założony cel redukcji emisji CO2 o 30%, jeśli chodzi o transport kontenerowy, został osiągnięty z wyprzedzeniem. Ustalimy teraz nowe cele, łącząc wizję przedsiębiorczości, odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego wykorzystania zasobów.
Automatyczny transporter kontenerowy z litowo-jonowym zasilaniem akumulatorowym (prototyp z automatycznym sterowaniem lub AGV) działa od jesieni 2016 r. w CTA i został pomyślnie przetestowany razem ze stacją ładowania elektrycznego. Sześć z tych stacji ładowania zostało już zainstalowanych w Altenwerder. W nadchodzących tygodniach na CTA wejdzie 25 AGV z zasilaniem bateryjnym litowo-jonowym i zgodnie z planem, do końca 2022 roku niemal 100 pojazdów AGV zostanie całkowicie przełączonych na baterie litowo-jonowe. Powstanie także 18 stacji ładowania. To połączenie sprawi, że roczna redukcja emisji CO2 wyniesie 15 500 ton i około 118 ton tlenku azotu.
Z ekonomicznego punktu widzenia stosunek zużywanej energii do rzeczywistej mocy wyjściowej dla pojazdów AGV z zasilaniem baterią litowo-jonową jest trzykrotnie wyższy niż w przypadku pojazdów typu diesel AGV. Kolejne zalety akumulatorów to czas ładowania wynoszący zaledwie półtorej godziny i ich wysoka trwałość. Dodatkowo, ważą mniej niż akumulatory ołowiowe, obniżając wagę z dwunastu do czterech ton. Akumulatory litowo-jonowe nie wymagają również konserwacji, w przeciwieństwie do baterii kwasowo-ołowiowych. Zmniejsza to koszty i przestoje wynikające z prac konserwacyjnych.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich