Duński właściciel tankowców Maersk Product Tankers zmniejszył emisję CO2 o 3,3 procent w 2020 roku dzięki swoim rozwiązaniom cyfrowym i technicznym. Firma podała, że najnowszy spadek daje całkowitą redukcję o 28,7 procent w latach 2008-2020, mierzoną za pomocą wskaźnika operacyjnego efektywności energetycznej. To sprawia, że Maersk Product Tankers jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu 30-procentowej redukcji do 2021 roku.
Według Maerska jednym z krytycznych rozwiązań w procesie poprawy efektywności środowiskowej było cyfrowe rozwiązanie Optimise firmy ZeroNorth.
Optimise wykorzystuje złożone algorytmy, aby pomóc operatorom optymalizować wydatki, jednocześnie zmniejszając emisje CO2 i zwiększając przychody.
Jak wyjaśniono, rozwiązanie to było stosowane w całej flocie, a obecnie korzysta z niego 1500 statków.
„Armatorzy muszą wdrożyć kompleksowe plany redukcji emisji CO2. Jesteśmy ogromnie zaangażowani w redukcję emisji spalin naszej floty poprzez partnerstwo i innowacyjne rozwiązania ”- powiedział Christian M. Ingerslev, dyrektor generalny Maersk Product Tankers.
Firma Maersk Product Tankers osiągnęła rekordowy zysk netto w wysokości 160,7 mln USD w 2020 r. Wyniki pokazują znaczne odbicie od zeszłorocznego 92,4 mln USD zysku netto, pomimo znacznego wpływu koronawirusa na rynek tankowców.
W szczególności pierwsza połowa roku przyniosła załamanie popytu na produkty ropopochodne, co spowodowało wzrost popytu na magazyny, a to z kolei gwałtowny wzrost stawek frachtowych. Druga połowa roku przyniosła niższe stawki frachtowe i rosnącą flotę tankowców, co spowodowało nierównowagę popytu i podaży.
„W jednym z najbardziej niestabilnych momentów w historii rynku tankowców osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe i wzmocniliśmy pozycję rynkową firmy, optymalizując skład i wydajność naszej floty” - dodał Ingerslev.
Wyniki przypisano wyższym stawkom frachtowym, a także czerpaniu korzyści z rozwiązań cyfrowych, handlowych i technicznych w celu optymalizacji wydajności floty.
W 2020 roku spółka zrealizowała szereg transakcji, w tym umowę sprzedaży i leasingu zwrotnego dziewięciu statków.
W sumie sprzedano 20 statków, a do floty trafiły dwa nowe. Trwający program nowych konstrukcji dostarczy dziewięć LR2 w nadchodzących latach.
Przychody firmy spadły do 663,6 mln USD w 2020 r. Z 727,7 mln USD w 2019 r., głównie ze względu na spadek stawek frachtu w drugiej połowie roku.
Maersk Product Tankers spodziewa się, że rynek pozostanie stłumiony w pierwszej połowie 2021 r., ale może ponownie wzrosnąć w dalszej części roku, w zależności od szybkości i skuteczności szczepionki COVID-19.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów