Duński właściciel tankowców Maersk Product Tankers zmniejszył emisję CO2 o 3,3 procent w 2020 roku dzięki swoim rozwiązaniom cyfrowym i technicznym. Firma podała, że najnowszy spadek daje całkowitą redukcję o 28,7 procent w latach 2008-2020, mierzoną za pomocą wskaźnika operacyjnego efektywności energetycznej. To sprawia, że Maersk Product Tankers jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu 30-procentowej redukcji do 2021 roku.
Według Maerska jednym z krytycznych rozwiązań w procesie poprawy efektywności środowiskowej było cyfrowe rozwiązanie Optimise firmy ZeroNorth.
Optimise wykorzystuje złożone algorytmy, aby pomóc operatorom optymalizować wydatki, jednocześnie zmniejszając emisje CO2 i zwiększając przychody.
Jak wyjaśniono, rozwiązanie to było stosowane w całej flocie, a obecnie korzysta z niego 1500 statków.
„Armatorzy muszą wdrożyć kompleksowe plany redukcji emisji CO2. Jesteśmy ogromnie zaangażowani w redukcję emisji spalin naszej floty poprzez partnerstwo i innowacyjne rozwiązania ”- powiedział Christian M. Ingerslev, dyrektor generalny Maersk Product Tankers.
Firma Maersk Product Tankers osiągnęła rekordowy zysk netto w wysokości 160,7 mln USD w 2020 r. Wyniki pokazują znaczne odbicie od zeszłorocznego 92,4 mln USD zysku netto, pomimo znacznego wpływu koronawirusa na rynek tankowców.
W szczególności pierwsza połowa roku przyniosła załamanie popytu na produkty ropopochodne, co spowodowało wzrost popytu na magazyny, a to z kolei gwałtowny wzrost stawek frachtowych. Druga połowa roku przyniosła niższe stawki frachtowe i rosnącą flotę tankowców, co spowodowało nierównowagę popytu i podaży.
„W jednym z najbardziej niestabilnych momentów w historii rynku tankowców osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe i wzmocniliśmy pozycję rynkową firmy, optymalizując skład i wydajność naszej floty” - dodał Ingerslev.
Wyniki przypisano wyższym stawkom frachtowym, a także czerpaniu korzyści z rozwiązań cyfrowych, handlowych i technicznych w celu optymalizacji wydajności floty.
W 2020 roku spółka zrealizowała szereg transakcji, w tym umowę sprzedaży i leasingu zwrotnego dziewięciu statków.
W sumie sprzedano 20 statków, a do floty trafiły dwa nowe. Trwający program nowych konstrukcji dostarczy dziewięć LR2 w nadchodzących latach.
Przychody firmy spadły do 663,6 mln USD w 2020 r. Z 727,7 mln USD w 2019 r., głównie ze względu na spadek stawek frachtu w drugiej połowie roku.
Maersk Product Tankers spodziewa się, że rynek pozostanie stłumiony w pierwszej połowie 2021 r., ale może ponownie wzrosnąć w dalszej części roku, w zależności od szybkości i skuteczności szczepionki COVID-19.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth