Garstka czołowych firm żeglugowych z Maerskiem i Keppelem na czele połączyły siły, by stworzyć łańcuch dostaw na potrzeby bunkrowania amoniaku metodą ze statku na statek (STS) w Porcie Singapur.
List intencyjny w tej sprawie został podpisany przez A.P. Moller – Maersk A/S, Fleet Management Limited, Keppel Offshore & Marine, Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping, Sumitomo Corporation oraz Yara International ASA.
Amoniak rozważa się jako potencjalne alternatywne paliwo przyszłości, które pozwoli spełnić restrykcyjne przepisy Międzynarodowej Organizacji Morskiej odnośnie redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2050 roku. Podczas spalania amoniak produkuje energię bez emisji dwutlenku węgla.
Studium wykonalności obejmie opracowanie opłacalnego łańcucha dostaw zielonego amoniaku, projektowanie zbiorników do bunkrowania oraz wszelką wymaganą infrastrukturę. Partnerzy będą również współpracować z odpowiednimi agencjami rządowymi i ekspertami w Singapurze w celu ujednolicenia bezpiecznej eksploatacji i przepisów związanych z paliwem.
- Tak samo, jak w przypadku metanolu, uważamy zielony amoniak za ważne paliwo w procesie dekarbonizacji naszej floty – powiedział Morten Bo Christiansen, szef ds. dekarbonizacji w A.P. Moller-Maersk.
- Silnik dual-fuel napędzany amoniakiem jest już w tracie opracowania, ale aby zielony amoniak zasilał nasze statki w przyszłości, musimy również rozwiązać problemy związane z dostawami, infrastrukturą i bezpieczeństwem, zwłaszcza jeśli chodzi o operacje bunkrowania.
Jeden z największych konstruktorów platform wiertniczych offshore, Keppel Offshore & Marine, ujawnił w styczniu zamiar opuszczenia tego rynku i skupieniu się w pełni na infrastrukturze związanej z odnawialnymi źródłami energii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów