• <

Wynik wyszukiwania - "bunkrowanie" - Wiadomości

Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz

Porty EU muszą zainwestować 80 mld euro w ciągu najbliższych 10 lat, jeśli chcą utrzymać konkurencyjną pozycję w globalnych łańcuchach logistycznych – wynika z najnowszego raportu ESPO. Inwestować trzeba w infrastrukturę i suprastrukturę, w nabrzeża i akwatoria, infrastrukturę przemysłową i logistyczną oraz ich otoczenie. Nie można oszczędzać w wydatkach na marketing i ludzi.
04.05.2024

Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach

Unimot Paliwa – spółka z Grupy Unimot, podpisała list intencyjny z Peninsula Petroleum Limited dotyczący współpracy firm w zakresie dostaw paliwa żeglugowego w portach w Gdańsku i Gdyni.
29.04.2024

Morze Śródziemne. Turystyka od Cabo Verde, po Wenecję i Istambuł

Morze Śródziemne i wschodni Atlantyk oraz morza przyległe to akweny niezwykle atrakcyjne dla turystów korzystających z rejsów wycieczkowych. To drugi co do wielkości rynek cruisów na świecie, z 21,5% udziałem w rynku i miejscem docelowym ponad 7 mln pasażerów rocznie.
15.04.2024

Łotewska firma zaopatruje w paliwo rosyjską flotę cieni na Bałtyku

Łotewska firma od miesięcy zaopatruje w paliwo (bunkier) rosyjską tzw. flotę cieni, czyli wyeksploatowane i często niemające ubezpieczenia statki - ujawniła we wtorek telewizja SVT. Tankowanie odbywa się za pośrednictwem cypryjskiego tankowca zakotwiczonego u wybrzeży Gotlandii na Morzu Bałtyckim.
09.04.2024

Pierwsze bunkrowanie metanolem kontenerowca Ane Maersk w Antwerpii

Pierwszy na świecie duży kontenerowiec napędzany metanolem Ane Maersk zawinął 1 kwietnia do mieszczącego się w porcie w Antwerpii MSC PSA European Terminal (MPET). ​ Statek zakończył w nim swoją pierwszą operację bunkrowania na wodach europejskich. Skutecznie zrealizowana procedura ma wpisywać się w ideę dekarbonizacji transportu morskiego i Portu Antwerpia-Bruga, aby stać się miejscem obsługi jednostek z napędem konwencjonalnym, jak i coraz popularniejszym ekologicznym, o niższej lub zerowej emisji CO2.
04.04.2024

W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem

Firma Fortescue, we współpracy z Urzędem Morskim i Portowym Singapuru (MPA), agencjami rządowymi, instytutami badawczymi oraz partnerami branżowymi, przeprowadziła pierwsze na świecie bunkrowanie amoniakiem w połączeniu z olejem napędowym w procesie spalania jako paliwa żeglugowego na pokładzie statku Fortescue Green Pioneer pod banderą Singapuru.
17.03.2024

Konieczność zastosowania paliw alternatywnych jest faktem. Seatech Engineering z odpowiedzią na rosnące potrzeby budowy floty jednostek LNG

W dynamicznym świecie inżynierii morskiej i w obliczu rosnącego znaczenia zielonej energetyki rola biur projektujących statki jest nie do przecenienia. Służą one zmaterializowaniu wymogów armatora oraz poszukiwaniu skutecznych i ekonomicznych rozwiązań odpowiadających na potrzeby zmieniającego się rynku, zgodnych z rosnącymi wymogami środowiskowymi oraz wspierających zrównoważony rozwój transportu morskiego.
14.03.2024

Niemiecki armator zamówił kolejne dwa metanolowe kontenerowce

Elbdeich Reederei zamówił w Chinach dwa kolejne kontenerowce napędzane metanolem. Armator czeka już łącznie na cztery takie jednostki.
15.01.2024

Elektryczno-wodorowa rewolucja we flocie Estonii. Gratka dla polskich stoczni i grup technologicznych

Estonia postawiła na ekologię i ogłosiła, że najnowszy prom rozpocznie wprowadzanie do eksploatacji nowej generacji statków energooszczędnych. Prom z napędem elektryczno-wodorowym wprowadzony zostanie na początek na połączenie Virtsu-Kuivatu. Na start Estonia pozyskała 40 mln euro ze środków Europejskiego Funduszu Modernizacyjnego oraz wpływów z handlu emisjami CO2.
09.01.2024

Adam Niklewski, Polska Platforma LNG i bioLNG: duże zmiany na rynku już zaszły, jeszcze większe przed nami

Transformacja energetyczna Polski nabiera rozpędu. W tym samym czasie łańcuchy dostaw na całym świecie również przechodzą przemianę i sięgają po nowe paliwa, w tym LNG i bioLNG. Rynek ten staje się kluczowy dla gospodarki światowej. O najważniejszych zmianach na nim, tuż przed tegoroczną edycją konferencji Polskiej Platformy LNG i bioLNG, rozmawiamy z prezesem jej zarządu, Adamem Niklewskim.
23.11.2023

Wodorowy zawrót głowy. Wodorowe statki zamiast autobusów

Wodór w transporcie morskim ma perspektywy, nawet w Polsce. Jednak warunkiem wprowadzenie tego rozwiązania do żeglugi jest kompleksowe podjęcie zagadnienie przez operatorów statków, zarządy portów i firmy zajmujące się usługami w portach. To ogólny wniosek z dyskusji w czasie panelu „Wodór w transporcie morskim: perspektywy, wyzwania i innowacje - od projektu do pierwszego rejsu”.
09.10.2023

Seaspan i AES podpisują protokół ustaleń w sprawie współpracy związanej z bunkrowaniem LNG

W ramach 3. Międzynarodowego Globalnego Forum LNG, które odbyło się w Kartagenie w Kolumbii, Seaspan podpisał protokół ustaleń (MoU) z globalną firmą energetyczną AES. Współpraca ta ma na celu głównie świadczenie usług bunkrowania skroplonym gazem ziemnym (LNG) dla statków żeglugowych przepływających przez Kanał Panamski , a także zbadanie możliwości świadczenia tych i podobnych usług na rynkach regionalnych w obszarze wpływu terminala LNG Costa Norte.
06.10.2023

Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze

Globalna firma energetyczna Shell poinformowała w środę o pierwszej w Porcie Gibraltar operacji bunkrowania statku wycieczkowego paliwem LNG. Bunkrowanie zostało przeprowadzone we współpracy z Royal Caribbean Group, Anthony Veder i Zarządem Portu Gibraltar. Statkiem bunkrującym był zbudowany w Gdańsku Coral Methane.
29.09.2023

Metanol w porcie. IAPH opracował zestaw procedur bezpieczeństwa. Polskie porty mają „gotowce” do wdrożenia

Metanol staje się potencjalnie alternatywnym paliwem bunkrowym w transporcie morskim. Jest paliwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Od 2015 rośnie skala jego użycia w związku z rosnącym portfelem zamówień na statki w których są stosowane silniki dwupaliwowe, mogące wykorzystywać zielone paliwo. Oczekuje się, że w nadchodzącej dekadzie liczba statków korzystających z metanolu szybko wzrośnie, przewiduje IAPH (International Association of Ports and Harbours).
13.09.2023

Kurs na biopaliwa. Roczny popyt wyniesie 250 Mtoe w 2050 roku

W tym roku dobrze znana na Bałtyku firma Viking Line oferuje pasażerom możliwość zakupu biopaliwa w celu zrekompensowania surowca zużywanego podczas podróży. Wkrótce operator szwedzki będzie oferować podobne rozwiązanie klientom cargo. Biopaliwa mają więc perspektywy, a kombinacja handlowa zaproponowana przez przedsiębiorstwo może zwielokrotnić popyt na ten rodzaj paliw.
10.09.2023

Equinor dostarczy metanol jako paliwo dla wyjątkowego kontenerowca Maerska

A.P. Moller-Maersk (Maersk) podpisał umowę z potentatem branży energetycznej Equinor, zabezpieczając w ten sposób dostawy ekologicznego metanolu dla swojego przełomowego statku zasilanego właśnie tym "zielonym paliwem" przez pierwsze miesiące jego eksploatacji, począwszy od września br, aż do I poł. przyszłego roku.
08.09.2023

Zielona rewolucja w shippingu nabiera tempa. 6,5 tys. statków na paliwa alternatywne w 2025 r.

Badanie Clarksons Green Technology Tracker z maja wskazuje, że armatorzy przeznaczyli znaczną kwotę inwestycji tonażowych w niskoemisyjne technologie. Statki z silnikami przystosowanymi do stosowania dwóch lub trzech rodzajów paliw są coraz powszechniej zamawiane przez operatorów i stanowią obecnie 48% całkowitego portfela zamówień. Oznacza to, że operatorzy wprowadzą w najbliższym czasie na rynek 843 statki z instalacjami LNG – wyliczyli dokładnie eksperci Clarksons.
05.09.2023

Pierwszy kontenerowiec na metanol zawitał do Europy. Wkrótce na Bałtyku

Pierwszy na świecie kontenerowiec napędzany metanolem, nowy feeder linii Maersk, który prawdopodobnie będzie się nazywał Laura Maersk, przypłynął do Europy. Docelowo statek ma operować na Bałtyku.
30.08.2023

Kontenerowi rekordziści. Porty pod presją tonażowych innowacji

Około 6 700 statków do przewozu kontenerów o nośności około 330 mln ton, zdolnych pomieścić jednorazowo około 27,6 mln TEU to wyzwanie dla portów. Od czasów, gdy pierwszy kontenerowiec wpłynął do portu minęło prawie 70 lat. Kiedy na morza wypłynął w 1956 roku statek przerobiony przez Malcolma McLeana, gestorzy ładunków, spedytorzy, armatorzy przewożący drobnicę podchodzili z rezerwą do nowego rodzaju systemu transportu towarów. Na nową technologię z dystansem podchodzili również portowcy.
14.08.2023

Axpo inwestuje w statek do bunkrowania LNG

Szwajcarska firma energetyczna Axpo zawarła dziesięcioletnią umowę na czarter statku do bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG), co sprzyja idei zielonej zmiany energetycznej przemysłu morskiego. Statek, który ma rozpocząć działalność w 2025 r., odegra kluczową rolę w przyspieszeniu przechodzenia branży na bardziej zrównoważone źródła energii. Projekt będzie realizowany we Włoszech i będzie obejmował wdrożenie innowacyjnej i zrównoważonej technologii do ciągłych operacji statek-ciężarówka.
09.08.2023

Lato z metanolem. Armatorzy eksperymentują. Porty i administracja morska pod presją operatorów

Maersk i Hong Lam Marine pomyślnie przeprowadziły pierwszą na świecie operację bunkrowania metanolem kontenerowca Maersk w Raffles Reserved Anchorage w Singapurze ogłosiły Zarząd Portu Singapur i Maersk w końcu lipca br. Ale nie jest to pierwsze bunkrownie statku metanolem. Szlak przetarły Stena Line i Port w Göteborgu. Przebudowany w stoczni Remontowa prom Stena Germanica wykonał milowy krok w zakresie wykorzystania metanolu jako paliwa okrętowego.
07.08.2023

Zanieczyszczone paliwa żeglugowe trafiły do USA

Do Stanów Zjednoczonych dotarło zanieczyszczone paliwo żeglugowe. Tej wiosny sprawiło ono problemy przynajmniej kilkunastu jednostkom na południowo-wschodnim wybrzeżu.
12.07.2023

Hapag-Lloyd i Seaspan zamawiają 60 silników na metanol

Wprowadzanie zielonego metanolu w przemyśle morskim nabiera rozpędu. Firma Hapag-Lloyd i właściciel statku Seaspan Corporation podpisują umowę dotyczącą zobowiązania do konwersji z MAN PrimeServ, oddziałem posprzedażowym MAN Energy Solutions. W zeszłym miesiącu Maersk ogłosił również plany przetestowania konwersji metanolu z MAN dla niektórych swoich kontenerowców, podczas gdy Stena ogłosiła, że będzie współpracować z Wartsila przy konwersji niektórych swoich promów.
07.07.2023

Dekarbonizacja w klastrze (nie tylko) norweskim. Polski BSSC ZEV HUB jest na kursie

Globalny transport jest odpowiedzialny za jedną czwartą globalnej emisji gazów cieplarnianych (GHG). W ciągu najbliższych trzech dekad globalna flota pojazdów wzrośnie z 1,2 miliarda do 2 miliardów pojazdów, liczba lotów pasażerskich wzrośnie o 130%, a tonomil ładunków na morzu wzrośnie o 35% - alarmował Remi Eriksen, prezes i dyrektor generalny grupy DNV w czasie spotkania z dziennikarzami podczas Nor Shipping 2023.
29.06.2023

Wyspy Owcze ograniczą rosyjskim statkom dostęp do swoich portów

Rząd Wysp Owczych ogłosił w czwartek po długich dyskusjach decyzję o ograniczeniu dostępu do swoich portów rosyjskim statkom. Nie zerwano całkowicie współpracy z Rosją, obawiając się negatywnych skutków gospodarczych.
01.06.2023

Komisja ds. energii i klimatu za przyjęciem nowelizacji specustawy przesyłowej z poprawkami

We wtorek sejmowa Komisja do spraw Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych omawiała projekt nowelizacji tzw. specustawy przesyłowej. Posłowie opowiedzieli się za przyjęciem projektu z poprawkami.
23.05.2023

Nowy prom dla Polferries zwodowany

Kadłub nowej jednostki dla polskiego armatora jest już w pełni gotowy.
18.04.2023

Rina zatwierdza pierwszy tankowiec, który przekroczy IMO 2050 spalając paliwa kopalne

Rina ogłosiła zatwierdzenie (Approval in Principle) pierwszego projektu tankowca wykorzystującego paliwa kopalne, ale wypełniającego cele IMO 2050. Projekt został wykonany przez szwedzką FKAB Marine Design.
27.03.2023

500 ryzyk w offshore wind to 500 szans na wdrożenie innowacji (RELACJA)

Innowacje mogą być szansą na zaangażowanie polskich podmiotów w łańcuch dostaw dla sektora morskiej energetyki wiatrowej, ale też na skok technologiczny do standardów światowych – wynika z dyskusji branżowych poruszonych podczas „Konferencji Offshore Wind – Ryzyka, Finansowanie, Bezpieczeństwo”, która odbyła się w Sopocie 6-7 marca. Patronem medialnym wydarzenia był portal GospodarkaMorska.pl.
08.03.2023

Resort klimatu określił zasady pomocy publicznej z KPO w ramach inwestycji w wodór

Wsparcie budowy stacji tankowania wodoru, czy rozwój instalacji do produkcji zielonego wodoru - przewiduje projekt rozporządzenia resortu klimatu i środowiska, w którym określono zasady pomocy publicznej dla takich inwestycji finansowanych w ramach KPO.
20.02.2023

Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku

Mająca siedzibę w Jokohamie filia Mitsubishi Heavy Industries, ukończyła studium koncepcyjne statku do bunkrowania amoniaku we współpracy z INPEX Corporation. Statek będzie mógł dostarczać statkom paliwo amoniakalne, a projekt jest realizowany w związku z rosnącą popularnością amoniaku jako czystego źródła energii bez emisji CO2.
02.02.2023

Skandynawski kurs na ekologiczny transport morski na Bałtyku i Morzu Północnym. Polska ma potencjał

W styczniu DNV i szwedzka inicjatywa Responsible Shipping Initiative (RSI) rozpoczęły badanie dotyczące odnowienia flot pływających po Bałtyku i Morzu Północnym. Polska ma potencjał projektowy i stoczniowy by włączyć się w tą inicjatywę wymiany statków tradycyjnych na jednostki zeroemisyjne.
24.01.2023

Wodór na pokładzie. Norled przeciera szlak dla statków zeroemisyjnych. Polska ma w tym swój udział

Ponad rok od otrzymania nagrody Statek Roku, Hydra zabunkrowała w grudniu br. i ma wypłynąć na firody. Prom będzie przewoził ludzi i samochody na trasie między norweskimi portami Hjelmeland, Nesvik oraz Skipavik niedaleko Stavanger – poinformował mnie Erlend Hovland, Chief Technology Officer, Norled AS.
05.01.2023

Piraci w Zatoce Gwinejskiej celują w ropę i nielegalne połowy

Z najnowszego raportu Sekretarza Generalnego ONZ na temat piractwa w Zatoce Gwinejskiej wynika, że zmieniają się kierunki działań piratów. Celem przestępstw nie są już tylko komercyjne statki morskie, a jednostki przewożące ropę, oraz nielegalne połowy. Samych incydentów jest mniej, ale eksperci ostrzegają, że zmieniają się kierunki zainteresowania przestępców.
03.12.2022

W Finlandii rozpoczął działalność pierwszy terminal LNG

Operator terminala Hamina LNG poinformował, że rozpoczął działalność komercyjną po ukończeniu pełnego rozruchu instalacji.
18.10.2022

Automatyka z Norwegii wspomoże bunkrowanie LNG w portach Kanady i USA

Høglund podjął się opracowania zintegrowanego systemu automatycznego dla pierwszych bunkierek LNG, które będą operować wzdłuż zachodniego wybrzeża Ameryki Północnej. Układ będzie zastosowany na trzech nowobudowanych statków do bunkrowania LNG (LNGBV).
26.09.2022

InnoDays 2022 - webinar online. Co w programie?

Tematem najbliższych InnoDays’22 jest ‘New Green Fuels & LNG‘. Na webinar złożą się dwie sesje z prezentacjami kończące się panelem dyskusyjnym, prowadzonym przez pana Adama Niklewskiego (DNV / Polish LNG & bioLNG Platform ) z udziałem prelegentów. Pierwsza sesja tematyczna jest dedykowana nowym zielonym paliwom, druga poświęcona „renesansowi” gazu LNG oraz bioLNG.
26.09.2022

Dekarbonizacja w transporcie morskim. Frachty mogą wzrosnąć nawet o 30%. Zapłaci klient

Wszyscy zgadzają się, że trzeba zmniejszyć emisję szkodliwych substancji w wyniku aktywności człowieka. Po ponad dekadzie sporów i oporów, w maju większość państw zgodziła się co do potrzeby ustalenia ceny emisji dwutlenku węgla na emisje ze statków. Działacze kampanii okrzyknęli to „poważnym przełomem”. Klienci otrzymają ten „przełom” w fakturach za frachty.
23.08.2022

Projekt zeroemisyjnych wodorowych ogniw paliwowych bliższy komercjalizacji

Wspólny projekt zeroemisyjnych wodorowych ogniw paliwowych, realizowany od 2018 roku przez ABB i Ballard Power Systems (Ballard) otrzymał aprobatę AiP, dzięki czemu może zostać ukończony w ciągu najbliższych lat i zostać skomercjalizowany. Technologia posiada potencjał, jeśli chodzi o żeglugę na Bałtu.
19.08.2022

Wydano pierwsze pozwolenie na bunkrowanie wodoru w Holandii

Firma Windcat Workboats otrzymała pierwsze w Holandii pozwolenie na bunkrowanie wodoru. Pierwszą jednostką, jaką zabunkrowano, był zaopatrzeniowiec offshore Hydrocat 48.
18.08.2022

Raport wypadków i zdarzeń morskich – lipiec 2022 r.

Z serii naszych cyklicznych analiz dotyczących wypadków morskich, tym razem w telegraficznym skrócie w formie raportu przekazujemy najważniejsze zdarzenia szkód i wypadków morskich, które miały miejsce lipcu.
28.07.2022

Seatech Engineering: jesteśmy gotowi projektować statki dla polskiego offshore wind [WYWIAD]

Polska część Bałtyku weszła w czynną fazę realizacji zagospodarowania jej pod morskie farmy wiatrowe. Aktualnie złożonych jest ponad 137 wniosków. Realizacja związana z pierwszym etapem budowy farm wiatrowych jest na wysokim poziomie zaawansowania – organizowane są przetargi, spotkania z dostawcami, składanie łańcuchów dostaw. W tym momencie należy zadać kluczowe pytanie, kto i w jaki sposób dostarczy elementy do budowy tych farm, ile i jakie jednostki będą niezbędne do tego procesu, który przyczyni się do zielonej transformacji
12.07.2022

Francuzi wykorzystają barkę wodorową do elektryfikacji statków w porcie

Firmy Améthyste, ArianeGroup, Cetim, HDF Energy, Rubis Terminal i Sofresid Engineering połączyły siły w projekcie budowy wielousługowej barki energetyczne Elemanta H2. Posłuży do zaopatrywania dużych statków w ekologiczną energię elektryczną i wodór, zmniejszając podczas postoju w porcie ich emisję zanieczyszczeń o ponad 80 proc.
09.07.2022

Załoga Oriona zainstalowała pierwsze monopale XXL na farmie Arcadis Ost 1

Belgijski lider morski Deme Offshore poinformował, że z pomocą innowacyjnego statku Orion zainstalował pierwszy fundament monopalowy na obszarze farmy wiatrowej Arcadis Ost 1 w Niemczech.
10.06.2022

Gazoport w Świnoujściu. Jak będzie wyglądała rozbudowa?

Istniejący Terminal LNG w Świnoujściu został przekazany do eksploatacji 31 maja 2016 roku i od tego czasu pracuje zgodnie z założeniami projektowymi.
01.06.2022

Porty w Gdyni i Tallinie będą wspólnie rozwijać gospodarkę wodorową

Wodór będzie elementem, który połączy Gdynię z Tallinem. Przedstawiciele portów zlokalizowanych w tych miastach podpisali list intencyjny w sprawie współpracy w dziedzinie rozwoju gospodarki wodorowej.
27.05.2022

Pierwszy wodorowy holownik zwodowany

W Hiszpanii zwodowano pierwszy holownik napędzany wodorem o nazwie Hydrotug.
25.05.2022

Jak konflikt rosyjsko-ukraiński zmienia rynek surowców

Konflikt rosyjsko-ukraiński zmienił krajobraz na globalnym rynku surowców. Zniszczone huty na Ukrainie, embargo na rosyjską ropę, wzrost znaczenia LNG, to wybrane przykłady globalnej układanki będące skutkiem rosyjskiej agresji.
23.05.2022

Port w Göteborgu jest gotowy do bunkrowania metanolu w technologii ship-to-ship

Zarząd Portu w Göteborgu przedstawił i opublikował ogólne przepisy operacyjne dotyczące bunkrowania metanolu na statkach. Port przygotowuje się także do stworzenia łańcucha wartości. Ma ambicję, aby się głównym centrum bunkrowania zielonego metanolu w Europie Północnej.
30.04.2022

Fit for 55 w opakowaniu. Informatyczne narzędzia w dekarbonizacji żeglugi. Polska ma potencjał

Marine Digital oraz ClassNK udostępniły niedawno armatorom bezpłatny próbny dostęp oprogramowania do wykorzystania przez operatora żeglugowego systemu zapewniającego optymalizację rejsów i minimalizację emisji szkodliwych substancji. Informatyzacja flot nabrała tempa i nie zatrzyma jej nawet zagrożenie cyberatakami.
18.04.2022

Singapur. 200 statków zabunkrowało zanieczyszczone paliwo

Około 200 statków zabunkrowało w Singapurze zanieczyszczone paliwo dostarczone przez spółkę Glencore.
15.04.2022

Armator Avenir LNG współpracuje z PGNiG przy transporcie gazu

Armator Avenir LNG rozpoczął współpracę z litewską firmą handlową w zakresie transportu surowca na niewielkie odległości. Nabywcą gazu jest PGNiG.
13.04.2022

Bornholm będzie bunkrował ekologiczne statki

W Porcie Roenne na duńskiej wyspie Bornholm na Bałtyku najpóźniej w 2025 roku pojawi się możliwość bunkrowania statków ekologicznymi paliwami.
07.04.2022

Biopaliwa dla żeglugi. Singapur, DP World, CMA CGM i Unifeeder i inni przecierają szlaki

Ceny bunkru znowu rosną skokowo w wyniku napaści Rosji na Ukrainę, wprowadzenia restrykcji ekonomicznych w stosunku do Rosji i zamieszania na rynku dostawców. Z zainteresowaniem przyjęto więc informację GoodFuels, które prognozuje że do 2050 r. biopaliwa będą stanowić jedną czwartą dostaw. Wprowadzenie cen paliw niskosiarkowych prawdopodobnie zapewni wzrost popytu na biopaliwa, ponieważ różnica kosztów produkcji między obydwoma rodzajami paliw nimi spadnie.
08.03.2022

Bałtyckie HUBy na kursie innowacji. Integrujemy się lokalnie. Działamy globalnie [ZDJĘCIA]

Biznesowe spotkanie HUBów Bałtyckiego Klastra Morskiego i Kosmicznego odbyło się w Gdyni 18 stycznia. Uczestniczyli w nim eksperci z hubu produkcji statków zeroemisyjnych, Baltic ISC & AI HUB oraz hubu wodorowego Portu Gdynia.
23.01.2022

Wodorowe technologie na morzu i lądzie warte inwestycji. Szansa dla Gdyni i Bałtyckich HUBów [GALERIA]

Ponad 100 tys. statków z siłowniami zasilanymi wodorem będzie pływało w 2050 r. Do ich bunkrowania potrzeba będzie ponad 20 tys. portowych stacji bunkrowania - prognozują eksperci Hyon. Port Gdynia ma Hub wodorowy, a Bałtycki Klaster Morski i Kosmiczny ma huby, których firmy posiadają wiedzę jak zaprojektować i zbudować statki i instalacje pozwalające na wykorzystanie wodoru na morzu i na lądzie.
23.01.2022

Rekordowa ilość zamówień na statki napędzane LNG

Z powodu nieustających poszukiwań możliwości obniżenia emisji przez żeglugę, w 2021 roku stocznie odebrały rekordową ilość zamówień na statki napędzane LNG.
07.01.2022

Bunkierki LNG a łańcuch dostaw. Optymalne projektowanie to konieczność

Transport morski stanowi dominujący element międzynarodowego łańcucha dostaw. Według raportu przedstawionego w tym roku przez Europejską Agencję Środowiskową wraz z Europejską Agencją ds. Bezpieczeństwa na Morzu, transport morski odpowiada za 77 proc. handlu zewnętrznego UE oraz 35 proc. handlu wewnętrznego państw unijnych. Z tego względu wywiera globalny wpływ nie tylko na gospodarkę, ale również (i być może przede wszystkim) na środowisko.
21.12.2021

Jednostki Ship-Service wystawione na sprzedaż

Jak informowaliśmy, spółka Ship-Service, zajmująca się m.in. bunkrowaniem statków, obsługą portową i przeładunkami, została postawiona w stan likwidacji. Na sprzedaż zostało wystawionych należących do niej siedem jednostek pływających.
06.12.2021

Koniec spółki Ship-Service. Likwidacja firmy po 64 latach

Decyzja o rozwiązaniu szczecińskiej spółki Ship-Service zajmującej się m.in. bunkrowaniem statków i ich obsługą w portach, została podjęta 29 października podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia przez Grupę Orlen, obecnego właściciela.
28.11.2021

DCT Gdańsk. „Morskim kolosom nie opłaca się zanieczyszczać morza”

Specjaliści z DCT Gdańsk i Urzędu Morskiego w Gdyni obalają mit mówiący o tym, że statki stanowią wielkie zagrożenie dla czystości wody. Nasi rozmówcy wyjaśniają, kto i w jaki sposób czuwa nad odbiorem nieczystości z morskich kolosów, dlaczego monitoruje się wody balastowe oraz ile trzeba zapłacić za nieprzestrzeganie zasad.
08.10.2021

Bałtycki hub zielonej infrastruktury powstanie w porcie w Tallinie

Port w stolicy Estonii ogłosił plan stworzenia hubu zielonej infrastruktury na Morzu Bałtyckim.
24.08.2021

Safe Bulkers zamawia trzy ekologiczne Kamsarmaxy

Safe Bulkers, grecki armator masowców, złożył zamówienie na trzy japońskie ekologiczne statki klasy Kamsarmax w ramach swojego „zielonego” programu odnowy floty.
25.07.2021

Chiny rzucają wyzwanie Singapurowi, by stać się najlepszym dostawcą bunkrów w Azji

Singapur stoi w obliczu największej jak dotąd konkurencji, jeśli chodzi o jego status dominującego dostawcy paliwa żeglugowego w Azji, a Chiny zwabiają do swoich brzegów więcej statków w wyniku szybkiej rozbudowy portów i zakładów rafineryjnych.
25.07.2021

Norwedzy zbudują pierwsze terminale do bunkrowania amoniaku

Duet norweskich dwóch firm - ECONNECT Energy i Amon Maritime - chce wspólnie rozwijać technologie, produkty i usług w zakresie infrastruktury bunkrowania statków transportujących amoniak. Plany dwóch firm mają ścisły związek z rozwojem gospodarki wodorowej, ale i transformacją sektora żeglugi.
20.07.2021

Norweski duet zbuduje pierwsze terminale do bunkrowania amoniaku

Dwie norweskie firmy założyły spółkę joint venture, aby rozwijać technologię, produkty i usługi infrastruktury bunkrowania amoniaku.
19.07.2021

Pięć lat dostaw LNG do terminalu w Świnoujściu

W czerwcu 2021 roku mija pięć lat od momentu, gdy należący do Gaz-System Terminal LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu odebrał pierwszy komercyjny ładunek skroplonego gazu ziemnego zamówiony przez PGNiG.
15.06.2021

Nowe konsorcjum rozważa budowę stacji bunkrowania na Bornholmie

Bornholm Bunker Hub, nowe międzynarodowe konsorcjum żeglugowe, zostało uruchomione w celu zbadania możliwości stworzenia na Bornholmie stacji bunkrowania z ekologicznym paliwem żeglugowym.
15.06.2021

Mardi Gras pierwszym statkiem wycieczkowym bunkrującym LNG w Ameryce Północnej

MS Mardi Gras stał się pierwszym statkiem wycieczkowym, który bunkrował skroplony gaz ziemny w Ameryce Północnej, gdzie statek przygotowuje się do powrotu do żeglugi.
11.06.2021

PSL: Szwedzi zakończyli swoją inwestycję w ramach projektu promowego i czekają na nasze promy, a my nie mamy nic

Szwedzi zakończyli swoją inwestycję i zmodernizowali nabrzeża w ramach polsko-szwedzkiego projektu promowego i czekają na promy, które miała wybudować Polska; a my dziś nie mamy projektu, nie mamy finansowania, nie mamy nic - powiedział we wtorek poseł PSL Jarosław Rzepa.
08.06.2021

Rozpoczęto bunkrowanie LNG w japońskim porcie Jokohama

NYK Line, NYK Cruises, Ecobunker Shipping i Yokohama City podpisały list intencyjny w celu przeprowadzenia operacji bunkrowania LNG w japońskim porcie w Jokohamie.
01.06.2021

Szwedzi zaniepokojeni brakiem progresu Polski ws. realizacji wspólnego programu promowego

Szwedzkie Ystad jest zaniepokojone brakiem progresu ze strony Polski w realizacji wspólnego projektu dot. m.in. zwiększenia zdolności przewozowych i przeładunkowych między Polską a Szwecją - mówił przedstawiciel portu Ystad. PŻB chce przebudować jeden z promów na napęd LNG, który miałby pływać do tego miasta.
27.05.2021

LNG Croatia kończy pierwszy przeładunek skroplonego gazu ziemnego na chorwackiej wyspie Krk

Chorwacki terminal importowy skroplonego gazu ziemnego (LNG), znajdujący się na wyspie Krk, zakończył pierwszą operację przeładunku na małą skalę.
25.05.2021

UE przyznaje prawie 25 milionów euro na „projekt zielonego portu” w Rotterdamie

Międzynarodowy sojusz 45 firm, instytutów wiedzy i władz portowych, na czele którego stoi Zarząd Portu w Rotterdamie, otrzymał prawie 25 mln euro dofinansowania ze środków UE. Konsorcjum wykorzysta ten grant do realizacji 10 projektów pilotażowych i demonstracyjnych, które koncentrują się na zrównoważonej i inteligentnej logistyce w operacjach portowych.
11.05.2021

Kosztowna zeroemisyjność. 1,4 biliona dolarów będzie kosztowała armatorów żegluga ekologiczna

5,1 mld dol. wyniesie koszt przejścia całej floty liniowej na eksploatację zeroemisyjną. Do 2050 r armatorzy wydadzą 1,4 bilion dol. na dostosowanie flot do wymagań narzuconych przez IMO. Te koszty poniosą również porty i terminale, a w ostateczności finalny konsument.
02.05.2021

Britanny Ferries przeprowadził testy pod bunkrowanie LNG w Porcie Bilbao

Francuski operator promowy, Brittany Ferries, przeprowadził odpowiednie testy przed przybyciem w 2022 roku napędzanego LNG promu Salamanca do hiszpańskiego Portu Bilbao.
21.04.2021

Sankt Petersburg - raport z bałtyckiego rynku portowego

Sankt Petersburg (Big Port St. Petersburg) to czołowy rosyjski port a także największy port kontenerowy na obszarze Bałtyku. Jego usytuowanie geograficzne powoduje, iż jest to swego rodzaju brama do całej Rosji, ponieważ to właśnie przez niego odbywa się główna wymiana handlowa z Europą oraz krajami obu Ameryk. Sankt Petersburg nazywany jest też często morską stolicą Rosji, stąd też swoją siedzibę ma tutaj wiele krajowych i zagranicznych firm z branży morskiej.
12.04.2021

Stabilna pozycja Grupy LOTOS w trudnym 2020 roku

Rafineria Grupy LOTOS przerobiła w ubiegłym roku 10,2 mln ton ropy i wyprodukowała 11 mln ton produktów. Pomimo pandemii, która skutkowała najtrudniejszymi od wielu lat warunkami prowadzenia działalności, gdański koncern zamknął rok z mocnymi (+35%) przepływami pieniężnymi z działalności operacyjnej, niższymi (-22%) kosztami operacyjnymi i większą (+7) siecią stacji paliw. Jednocześnie spółka przez cały rok włączała się w akcje pomocowe związane z COVID-19.
06.04.2021

Maersk pracuje nad projektem bunkrowania amoniaku w Porcie Singapur

Garstka czołowych firm żeglugowych z Maerskiem i Keppelem na czele połączyły siły, by stworzyć łańcuch dostaw na potrzeby bunkrowania amoniaku metodą ze statku na statek (STS) w Porcie Singapur.
11.03.2021

PGNiG załadowało już 300 cystern LNG w Kłajpedzie

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo sprzedało trzysetny ładunek skroplonego gazu ziemnego ze stacji przeładunkowej w Kłajpedzie na Litwie. Tym samym liczba cystern załadowanych LNG od początku istnienia tej stacji przekroczyła tysiąc. Operatorem instalacji jest Klaipedos Nafta, a PGNiG jest jej wyłącznym użytkownikiem.
09.03.2021

Sektor żeglugi masowej musi zmniejszyć emisję CO2

Rozpoczynająca się dekada będzie stać pod znakiem ogromnych inwestycji w wymianę i modernizację floty, w celu spełnienia coraz ostrzejszych celów redukcji emisji zanieczyszczeń. Warto się przyjrzeć jak te zmiany przebiegają na rynku masowców.
05.03.2021

Total otrzymał licencję na bunkrowanie w Singapurze

Zarząd Portu Morskiego Singapur (MPA) przyznał trzecią licencję na dostawy paliwa LNG dla Total Marine Fuels. Licencja obejmie okres pięciu lat, począwszy od 1 stycznia 2022 roku.
02.03.2021

LNG London zakończył setny przeładunek

Belgijski firma transportowa, Victrol, poinformowała, że bunkierka LNG London zakończyła swój setny załadunek w Porcie Rotterdamu. Jednostka znajduje się w służbie już od półtora roku.
01.03.2021

Titan LNG wyczarterował Green Zeebruge od armatora NYK

Titan LNG, niezależny holenderski dostawca LNG, wyczarterował bunkierkę LNG Green Zeebrugge na kontrakt długofalowy rozpoczynający się w lutym 2021 roku.
04.02.2021

Singapur pozyskał pierwszą w swojej historii bunkierkę LNG

Keppel Offshore & Marine Ltd (Keppel O&M) dostarczył pierwszą w historii Singapuru bunkierkę LNG. Jednostka FueLNG Bellina trafiła do floty armatora FueLNG, spółki joint venture między Keppel Offshore & Marine oraz Shell Eastern Petroleum.
03.02.2021

Czterokrotny wzrost bunrowań LNG w Hiszpanii w 2020 roku

Bunkrowanie skroplonego gazu ziemnego w Hiszpanii zanotowało ogromny wzrost w 2020 roku, pomimo negatywnego wpływu pandemii koronawirusa.
27.01.2021

Rok 2020 pod znakiem ofensywy inwestycyjnej w zespole portów Szczecin-Świnoujście [wideo]

Rok 2020 był rokiem wymagającym, który upłynął w cieniu koronawirusa, z którym mierzył się świat. Jednak pomimo tych trudnych okoliczności inwestycje w portach Szczecin-Świnoujście weszły właśnie w fazę realizacyjną w terenie i idą zgodnie z harmonogramem.
28.12.2020

Volkswagen zdecydował się na zrównoważone biopaliwo dla swoich europejskich samochodowców

Volkswagen wybrał dostawce paliw morskich GoodFuels na dostawę zrównoważonego paliwa morskiego dla swoich dwóch wyczarterowanych jednostek ro-ro.
01.12.2020

Baleària zakończyła pierwsze bunkrowanie LNG w Porcie Almeria

Hiszpańska firma żeglugowa Baleària zakończyła pierwsze bunkrowanie skroplonego gazu w porcie Almeria.
23.11.2020

Petronas wchodzi na rynek bunkrowania LNG

Malezyjski gigant energetyczny Petronas oficjalnie rozpoczął działalność związaną z bunkrowaniem LNG, kończąc swoją pierwszą operację bunkrowania w Pasir Gudang w malezyjskim Johor.
12.11.2020

Nowy raport środowiskowy dla europejskich portów

Dziś rano Europejska Organizacja Portów Morskich (ESPO) przedstawiła swój piąty roczny raport środowiskowy podczas specjalnego seminarium internetowego. Raport środowiskowy ESPO 2020 zawiera ponad 60 różnych wzorców efektywności środowiskowej, takich jak 10 najważniejszych priorytetów środowiskowych portów europejskich oraz dane dotyczące zielonych usług dla żeglugi (energia elektryczna pobierana z lądu, LNG i zróżnicowane pod względem środowiskowym opłaty portowe).
11.11.2020

„Neutralne dla środowiska mariny i małe porty" - webinarium z norweskimi firmami

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wraz z Innovation Norway serdecznie zapraszają do wzięcia udziału w webinarium pn. „Neutralne dla środowiska mariny i małe porty" oraz spotkaniach b2b z norweskimi i zagranicznymi firmami w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 oraz Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021.
11.11.2020

NYK przejmuje pełną kontrolę nad bunkierką Green Zeebrugge LNG

Nippon Yusen Kaisha (NYK Line), poinformował, że spółka joint venture Marine LNG Zeebrugge, powołana do zarządzania marką Gas4Sea, została rozwiązana.
09.11.2020

Pierwsze bunkrowanie LNG w porcie Szczecin [foto]

Scheldt River, pogłębiarka wykonująca na co dzień prace na torze wodnym Świnoujście –Szczecin to pierwsza jednostka, która została zatankowana paliwem LNG w porcie Szczecin.
05.11.2020

Bunkrowanie LNG w portach Szczecin i Świnoujście

Poniżej publikujemy listę nabrzeży, zlokalizowanych w porcie Szczecin i Świnoujście, które to ze względu na swoje parametry oraz uwarunkowania techniczne dają potencjalną możliwość przeprowadzenia operacji bunkrowania LNG przez autocysternę od strony lądu.
21.10.2020

Japonia wraz z miastami Rotterdam i Singapur utworzyły sieć Future Fuels Network

Organizacje portowe Singapuru, Japonii i Rotterdamu podpisały list intencyjny mający na celu opracowanie mapy drogowej w zakresie przyjęcia czystych paliw żeglugowych.
11.10.2020

Nowa pogłębiarka DEME po raz pierwszy zatankowała LNG

Belgijski specjalista w zakresie pogłębiania, firma DEME, wprowadziły do swojej floty napędzaną LNG pogłębiarkę ssącą (CSD) Spartacus.
07.10.2020

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. sygnatariuszem United Nations Global Compact

Port Gdynia dołączył do United Nations Global Compact, największej na świecie inicjatywy skupiającej biznes działający na rzecz zrównoważonego rozwoju.
24.09.2020

Co powinieneś wiedzieć o nowym terminalu LNG na Zatoce Gdańskiej [wideo]

Trwa badanie zapotrzebowania rynkowego na korzystanie z nowych zdolności przesyłowych w związku z realizacją nowego Terminalu LNG (FSRU) w rejonie Zatoki Gdańskiej. Gaz-System czeka\ na zgłoszenia uczestników rynku do 28 września br. Przy okazji spółka przygotowała materiały informacyjne o procedurze i terminalu – zachęcamy do obejrzenia.
21.09.2020

Ekologiczne jednostki z napędem LNG cieszą się coraz większą popularnością wśród armatorów

Skroplony gaz ziemny jest pomostem pomiędzy tradycyjnym paliwem, a rozwiązaniami dążącymi do zero-emisyjności. Na korzyść paliwa LNG przemawia dojrzałość technologii, ekologia jak również rosnący łańcuch dystrybucji. Armatorzy coraz częściej są zainteresowani inwestycjami w jednostki LNG na co niewątpliwie ma wpływ dostępność tego paliwa w portach.
10.09.2020

Vopak oferuje bunkrowanie LNG w czasie rozładunku w Porcie Rotterdam

Holenderska firma Vopak wyszła z ofertą jednoczesnego bunkrowania LNG w terminalu Europoort mieszczącym się w rotterdamskim porcie. Jednostki tam zawijające mogą teraz bunkrować skroplony gaz ziemny w czasie załadunku lub rozładunku.
12.08.2020

Unia Europejska wspiera hiszpańskie projekty bunkrowania LNG

Dwa hiszpańskie projekty bunkrowania LNG otrzymały wsparcie finansowe w wysokości 27 mln euro od Komisji Europejskiej.
03.08.2020

Hiszpański port z pierwszym bunkrowaniem LNG

W hiszpańskim porcie Denia niedawno przeprowadzono pierwszą w historii obiektu operację bunkrowania skroplonego gazu ziemnego dostarczającą paliwo na prom Balearia.
07.07.2020

Pomorskie terminale LNG

Pod koniec maja br. oficjalnie powróciła koncepcja budowy kolejnego terminalu LNG na polskim wybrzeżu. A najlepiej od razu dwóch. Miałyby one powstać na Zatoce Gdańskiej, w sąsiedztwie gdańskiego portu. I każdy z nich miałaby działać w oparciu o zupełnie inną koncepcję i na inną skalę.
03.07.2020

Bunkierka Nauticora po raz pierwszy zatankowała wycieczkowiec Iona

Nauticor z Hamburga, dostawca LNG, jednostka nordyckiej firmy energetycznej Gasum, przeprowadziła wstępną operację bunkrowania LNG dla nowego statku wycieczkowego Iona.
22.06.2020

Equinor testuje nowe tankowce wahadłowe zasilane LNG

Norweski gigant energetyczny Equinor testuje dwa nowo wybudowane tankowce transportowe napędzane skroplonym gazem ziemnym przeznaczone do operacji na Morzu Północnym.
09.06.2020

Zwodowano pierwszą bunkierkę LNG w historii Singapuru

Chińska stocznia Keppel Nantong zwodowała bunkierkę skroplonego gazu ziemnego dla singapurskiego FueLNG, wspólnego przedsięwzięcia Keppel Offshore & Marine i Shell Eastern Petroleum.
01.06.2020

Gasum podpisało umowę dot. bunkrowania LNG z firmą Samskip

Skandynawska firma energetyczna Gasum podpisała umowę dot. bunkrowania LNG z firmą Samskip z Rotterdamu.
26.05.2020

IMO intensyfikuje wysiłki na rzecz ograniczenia emisji ze statków

Global Industry Alliance (GIA), wspierający żeglugę niskoemisyjną - kluczową inicjatywę Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), skupiającą się na dekarbonizacji statków - planuje zintensyfikować prace nad interfejsem statek-port, w celu ograniczenia emisji ze statków.
25.05.2020

Kawasaki wprowadza na japoński rynek pierwszą bunkierkę LNG

Koncern Kawasaki Heavy Industries pracuje nad pierwszym japońskim statkiem bunkrującym LNG.
13.05.2020

Singapur wydał dwie nowe licencje dla dostawców bunkra

Urząd Morski i Portowy Singapuru (MPA) przyznał Minerva Bunkering i TFG Marine dwie nowe licencje na dostawy bunkra po swoim zaproszeniu do składania wniosków o nowe licencje w grudniu 2019 r.
27.04.2020

W stoczni Keppel Shipyard wykryto nową serię zakażeń koronawirusem

Nowa grupa osób zakażonych koronawirusem została zidentyfikowana w stoczni Keppel w Singapurze - poinformowało Ministerstwo Zdrowia Singapuru.
05.04.2020

Sleipnir zakończył największą w historii operację bunkrowania LNG

Najpotężniejszy na świecie półzanurzalny statek dźwigowy zakończył największą w historii operację bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG).
29.03.2020

GK PGNiG: Ponad 42 mld zł przychodów i 1,37 mld zł zysku w 2019 roku

W 2019 roku Grupa Kapitałowa Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 42,02 mld zł, czyli o 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 5,5 mld zł, a zysk netto 1,37 mld zł.
12.03.2020

Jak wygląda rynek LNG w światowej żegludze i portach? (raport)

Według najnowszych danych koalicji SEA/LNG na świecie eksploatuje się obecnie 175 jednostek napędzanych na LNG. Armatorzy zamówili 203 jednostki, a 141 oczekuje na zamówienia.
18.02.2020

Titan LNG przeprowadził pierwsze bunkrowanie LNG metodą STS w Antwerpii

Holenderski dostawca skroplonego gazu ziemnego, Titan LNG, ukończył pierwsze bunkrowanie LNG metodą statek-statek (STS) w belgijskim porcie w Antwerpii.
06.02.2020

Pierwsze bunkrowanie LNG ze statku na statek w Porcie Rostock

Kairos, uważana za największą na świecie bunkierkę LNG, zakończyła pierwsze bunkrowanie LNG ze statku na statek w Rostocku. Stanowi to drugą tego typu operację w Niemczech.
23.01.2020

LNG paliwem przyszłości. Jak rozwija się niezbędna infrastruktura w Polsce?

Udział LNG w transporcie morskim i drogowym będzie rósł. – To paliwo przyszłości: ekologiczne, bardziej ekonomiczne, cichsze i jednocześnie szeroko dostępne – ocenia Marcin Płocharski z Polskiej Platformy LNG. Skroplony gaz ziemny sprawdzi się w transporcie drogowym pod warunkiem rozwoju odpowiedniej infrastruktury. W Polsce działają zaledwie cztery punkty ładowania, a pojazdów napędzanych LNG jest nieco ponad pół tysiąca. Na podobną barierę napotyka wykorzystanie LNG jako paliwa w transporcie morskim.
21.01.2020

Sprzedaż niskosiarkowego paliwa bije rekordy

Sprzedaż paliw o niskiej zawartości siarki gwałtownie wzrosła w największym na świecie centrum bunkrowania w Singapurze - stwierdziło BIMCO w swojej pierwszej analizie po wejściu przepisów IMO 2020.
16.01.2020

Rosnące ceny paliwa niskosiarkowego zaczynają doskwierać azjatyckim liniom żeglugowym

Chociaż wydaje się, że przejście od 1 stycznia żeglugi na użycie paliwa o niskiej zawartości siarki (LSFO) minęło bez większych zakłóceń, firma konsultingowa Alphaliner zgłosiła przypadki bezczynności kontenerowców oczekujących na zgodne paliwo.
08.01.2020

Baleària uruchomiła bunkrowaniu gazu LNG w Porcie Walencja

Hiszpański armator promowy, Baleària, uruchomiła dostawy skroplonego gazu ziemnego do Portu Walencja. Będzie to system bunkrowania MTTS, polegający na transferze paliwa z kilku cystern na statek.
07.01.2020

Containerships odebrał czwarty statek napędzany LNG

Containerships, wewnątrzeuropejski armator należący do CMA CGM, odebrał czwarty kontenerowiec zasilany LNG. Chodzi o jednostkę Containerships Arctic o ładowności 1,380 TEU.
16.12.2019

Raport: Warunki pracy na hinduskiej plaży Alang wciąż tragiczne

Warunki pracy w stoczniach złomujących w hinduskim regionie Alang-Sosiya (ASSBY) nadal pozostają fatalne – wynika z raportu mumbajskiego Instytutu Nauk Społecznych Tata (TISS).
11.12.2019

Coraz więcej statków czeka w kolejce do bunkrowanie w Singapurze

Armatorzy są zmuszeni czekać dłużej i płacić więcej za bunkrowanie w azjatyckim porcie Singapur. Powodem jest wejście od nowego roku nowych przepisów odnośnie zawartości siarki w paliwach.
02.12.2019

Polish LNG Conference z udziałem przedstawicieli Portu Gdynia

Port Gdynia jako aktywny działacz na rzecz rozwoju LNG w polskich portach śledzi nowości w tej branży uczestnicząc na spotkaniach z ekspertami. Podczas konferencji "Polish LNG Conference" organizowanej przez Polską Platformę LNG przedstawiciele portu wzięli udział w panelu dyskusyjnym "Droga do zeroemisyjnego transportu".
29.11.2019

Gasum zakończył pierwsze bunkrowanie wycieczkowca paliwem LNG metodą STS

Fińska grupa energetyczna Gasum zakończyła piersze bunkrowanie wycieczkowca paliwem LNG. Odbyło się to metodą ze statku na statek (STS).
28.11.2019

Ekologiczne paliwa zaczynają się lepiej sprzedawać niż tradycyjne HSFO

Globalny trader bunkrów, KPI Bridge OIL, poinformował, że pierwszy raz w historii zanotował większą sprzedaż ekologicznych paliw niż tych wysokosiarkowych (HSFO). Powodem jest zbliżające się wejście w życie przepisów IMO 2020, która obniżają limit siarki w paliwach do 0,5 proc., z 3,5 proc.
25.11.2019

Zielone światło na kolejne usługi paliwowe dla Seaspan. W Kolumbii Brytyjskiej powstanie infrastruktura STS umożliwiająca tankowanie skroplonego gazu.

Rząd Kolumbii Brytyjskiej zezwolił koncernowi Seaspan Marine Transportation na poszerzenie oferty usług tankowania LNG przez statki na zachodnim wybrzeżu Ameryki Północnej.
28.10.2019

Nauticor przeprowadził pierwsze w Niemczech bunkrowanie LNG ze statku na statek

Nauticor przeprowadził pierwsze w Niemczech bunkrowanie LNG ze statku na statek za pomocą bunkierki Kairos. Operacja odbyła się w zeszłym tygodniu w porcie Brunsbüttel.
06.10.2019

Cięcie stali pod największą bunkierkę LNG Singapuru

Ceremonia cięcia stali rozpoczęła budowę największej w historii Singapuru bunkierki LNG. Jednostka powstała w stoczni Sembcorp Marine na zamówienie japońskiego armatora Mitsui O.S.K. Lines (MOL).
30.09.2019

Jednostka Kairos przeprowadziła pierwsze bunkrowanie SIMOPS w Helsinkach

Bunkierka LNG Kairos przeprowadziła pierwsze bunkrowanie typu SIMOPS na kontenerowcu Wes Amelie - pionierem wśród tych jednostek z napędem LNG. Oznacza to, że statek mógł w tym samym czasie co tankowanie paliwa być rozładowywany i załadowywany.
23.09.2019

Shell i Qayar Petroleum założyły wspólną spółkę joint venture

Katarskie, państwowe Qatar Petroleum i koncern Shell stworzyły spółkę joint venture, by wspólnie świadczyć usługi bunkrowania LNG.
18.09.2019

Bunkierka LNG Kairos z kolejnymi debiutami na Bałtyku

Bukierka LNG Kairos, należąca do Nauticoru, zakończyła pierwsze bunkrowanie LNG w szwedzkim porcie Södertälje. Statek dostarczył 150 ton skroplonego gazu ziemnego.
15.09.2019

Zakończono pierwsze bunkrowanie na brytyjskich wodach terytorialnych Gibraltaru

W Gibraltarze doszło do pierwszego w historii kraju bunkrowania LNG na brytyjskich wodach terytorialnych (BGTW). Z operacji skorzystał największy na świecie żuraw pływający dual-fuel Sleipnir.
03.09.2019

Fincantieri Bay Shipbuilding wybuduje barkę LNG na rynek wschodniego wybrzeża USA

Fincantieri Bay Shipbuilding zdobył kontrakt na budowę barki LNG, która miałaby pływać po wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Jednostka powstanie w zakładzie FBS w amerykańskim Sturgeon Bay, w stanie Wisconsin.
22.08.2019

Ośrodek Szkoleniowy Exerters wychodzi naprzeciw potrzebom rozwijającego się rynku LNG w Polsce

Z początkiem sierpnia Exerters uruchomiło nową witrynę internetową https://www.exelng.pl przedstawiając tym samym największe spektrum szkoleń o tematyce ściśle powiązanej ze skroplonym gazem ziemnym w Polsce.
08.08.2019

Zielony Port Gdynia wspiera paliwa alternatywne

Zielony Port Gdynia wspiera paliwa alternatywne. Kolejne bunkrowanie LNG cementowca „Greenland” odbyło się w miniony czwartek. To standardowa usługa dla statków obsługiwanych przez gdyński port.
02.08.2019

Containerships przeprowadziło przełomowe bunkrowanie paliwem LNG

Containerships, armator należący do CMA CGM Group, przeprowadził pierwsze bunkrowanie typu SIMOPS. Oznacza to, że jednostka mogła w tym samym czasie co tankowanie paliwa być rozładowywana i załadowywana.
07.07.2019

W Gdyni odbyła się konferencja „Uwarunkowania rozwojowe portów Gdańska i Gdyni” (foto, wideo)

Wobec dużej konkurencyjności hubów przeładunkowych w regionie Morza Bałtyckiego, podstawą dalszego rozwoju polskich portów jest ich dostępność infrastrukturalna dla kontrahentów biznesowych z kraju i ze świata. Pozycja rynkowa poszczególnych portów w dużej mierze zależy od odpowiedniej infrastruktury kolejowo-drogowej jak i nowoczesnych narzędzi informacyjnych. Jak wyglądają plany rozwojowe trójmiejskich portów, ich kooperacja i znaczenie wspólnych inwestycji dla gospodarki naszego kraju zastanawiali się eksperci podczas konferen
03.07.2019

Titan LNG ochrzcił pierwszą europejską barkę do bunkrowania LNG

Barka do bunkrowania gazu LNG, FlexFueler001, została ochrzczona 26 czerwca w Porcie Amsterdam. Jednostka należąca do Titan LNG będzie działać w regionie Amsterdamu, Rotterdamu i Antwerpii.
30.06.2019

Jednostka Coralius przeprowadziła pierwsze bunkrowanie w porcie Rotterdam

Bunkierka LNG firmy Gasum, Coralius, przeprowadziła pierwszą operację bunkrowania w Porcie Rotterdam. Gaz LNG za pomocą metody ze statku na statek trafił do tankowca Bit Viking. Co ciekawe, częściowo wyposażony zbiornikowiec bunkrowy LNG powstał w gdańskiej stoczni Marine Projects.
27.06.2019

Bunkierka LNG Shella rozpoczęła działalność w Porcie Rotterdam

Pierwsza w Europie śródlądowa barko-bunkierka LNG przeprowadziła debiutanckie bunkrowanie tego gazu w Porcie Rotterdam - podał koncern Shell czarterujący jednostkę.
25.06.2019

Jednostka Titan LNG przeprowadziła pierwsze bunkrowanie

Barka FlexFueler001, należąca do dostawcy Titan LNG, przeprowadziła 14 czerwca pierwsze bunkrowanie w Porcie Rotterdam. Paliwo zostało dostarczone na statek należący do armatora Norlines.
18.06.2019

Eesti Gaas rozpoczął bunkrowanie LNG w Porcie Helsinki

Elenger, należący do estońskiej firmy energetycznej Eesti Gaas, rozpoczął usługę bunkrowania w fińskim Porcie Helsinki.
13.06.2019

Nowocześnie i ekologicznie w Porcie Gdynia

5 czerwca przypada Światowy Dzień Ochrony Środowiska. Inicjatywa na rzecz naszej planety jest obchodzona w ponad 100 krajach świata. Port Gdynia do kwestii związanych z ekologią przywiązuje szczególną wagę. W Porcie Gdynia od lat stosowane są proekologiczne technologie zgodne z unijnymi standardami w ramach idei green port, które przyczyniają się do maksymalizacji jakości oraz wydajności – wszystko w celu zrównoważonego rozwoju.
06.06.2019

Rozpoczęła się budowa nowych nabrzeży w Porcie Ystad

Wiceminister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Grzegorz Witkowski, razem z lokalnymi władzami oficjalnie otworzył budowę nowych nabrzeży promowych w Porcie Ystad.
08.05.2019

Wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny: Obecnie w budowie jest ponad 100 statków na LNG

Obecnie w budowie jest ponad 100 statków na LNG; świat zaczyna stawiać na to paliwo – powiedział we wtorek w Międzyzdrojach wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny Marcin Szczudło.
08.05.2019

Koreańska Samsung Heavy Industries po raz pierwszy zbudowała statek napędzany LNG przy użyciu swojego zaplecza technologicznego

Stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) z Korei Południowej zakończyła budowę pierwszych jednostek napędzanych LNG przy użyciu własnego zaplecza technologicznego.
01.05.2019

Teekay odebrał pierwszy z czterech tankowców E-Shuttle

Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) zwodowała Aurora Spirit, pierwszy z czterech wahadłowych zbiornikowców dla armatora Teekay Offshore Partners.
29.04.2019

Teekay LNG Partners w ciągu roku odbierze cztery nowe gazowce LNG

Nikolay Yevgenov, Vladimir Voronin, Georgiy Ushakov i Yakov Gakkel - tak zostały nazwane cztery gazowce LNG budowane w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) dla armatora Teekay LNG Partners. Jednostki mają wejść do służby kolejno w październiku i listopadzie 2019 roku oraz w styczniu i lutym 2020 roku.
26.04.2019

Dziękujemy za wysłane grafiki.