Elbdeich Reederei zamówił w Chinach dwa kolejne kontenerowce napędzane metanolem. Armator czeka już łącznie na cztery takie jednostki.
Elbdeich Reederei dorzucił do swojej listy zamówień w chińskiej stoczni Huangpu Wenchong dwa kolejne kontenerowce na metanol. Zamówione feedery o pojemności 1250 TEU mają zostać przekazane do eksploatacji jako 3. i 4. jednostki z serii we wrześniu i grudniu 2026 roku. Zamówienie na dwa pierwsze kontenerowce Elbdeich Reederei złożył jesienią ubiegłego roku. Nie przekazano żadnych informacji na temat kosztów budowy statków.
Wiadomo natomiast, że jednostki będą czarterowane przez linie kontenerowe Unifeeder należące do DP World. Najpewniej będą kursować w ramach serwisów w Europie. Jednostki Unifeeder zawijają zarówno do Gdańska, Gdyni, jak i Szczecina-Świnoujścia. Możliwe zatem, że nowe metanolowce będzie można oglądać w polskich portach.
Problemem pozostaje jednak bunkrowanie metanolu. DP World i Elbdeich Reederei wspólnie poszukują dostawców metanolu, szczególnie zielonego.
Według Clarksons, Elbdeich Reederei ma również w tym roku odebrać sześć kontenerowców o ładowności 1400 TEU zamówionych w stoczni Penglai Zhongbai Jinglu w Chinach.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem