Elbdeich Reederei zamówił w Chinach dwa kolejne kontenerowce napędzane metanolem. Armator czeka już łącznie na cztery takie jednostki.
Elbdeich Reederei dorzucił do swojej listy zamówień w chińskiej stoczni Huangpu Wenchong dwa kolejne kontenerowce na metanol. Zamówione feedery o pojemności 1250 TEU mają zostać przekazane do eksploatacji jako 3. i 4. jednostki z serii we wrześniu i grudniu 2026 roku. Zamówienie na dwa pierwsze kontenerowce Elbdeich Reederei złożył jesienią ubiegłego roku. Nie przekazano żadnych informacji na temat kosztów budowy statków.
Wiadomo natomiast, że jednostki będą czarterowane przez linie kontenerowe Unifeeder należące do DP World. Najpewniej będą kursować w ramach serwisów w Europie. Jednostki Unifeeder zawijają zarówno do Gdańska, Gdyni, jak i Szczecina-Świnoujścia. Możliwe zatem, że nowe metanolowce będzie można oglądać w polskich portach.
Problemem pozostaje jednak bunkrowanie metanolu. DP World i Elbdeich Reederei wspólnie poszukują dostawców metanolu, szczególnie zielonego.
Według Clarksons, Elbdeich Reederei ma również w tym roku odebrać sześć kontenerowców o ładowności 1400 TEU zamówionych w stoczni Penglai Zhongbai Jinglu w Chinach.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów