Chińskie COSCO Heavy Industry Shanghai zmodernizuje cztery kontenerowce COSCO Line, by mogły wykorzystywać w charakterze paliwa metanol. Za wymianę silników odpowiadać będzie MAN Energy Solutions.
Cztery przeznaczone do modernizacji kontenerowce mają pojemność 13 800 i 20 000 teu. Obecnie pływają dzięki jednopaliwowym silnikom MAN B&W 11S90ME-C10.5. W ramach modernizacji otrzymają nowe, dwupaliwowe MAN B&W 11S90ME-LGIM10.5. Jednostki te mogą wykorzystywać klasyczny ciężki olej napędowy lub metanol. Cztery wyposażone w nie statki staną się pierwszymi we flocie COSCO zasilanymi metanolem. Pierwszy statek ma być gotowy w II kwartale 2025 roku.
W kontrakcie zawarto opcję zakupu kolejnych dziewięciu statków klas Virgo i Pisces o pojemności 20 000 teu. COSCO Heavy Industry Shanghai Co. Ltd. ma odpowiadać całościowo za modernizację floty przewoźnika.
Metanolowe silniki MAN będą także stosowane w 11 zamówionych przez Maersk kontenerowcach.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem