Według informacji DNV, w listopadzie złożono w stoczniach zamówienia na łącznie osiem jednostek zasilanych paliwami alternatywnymi. Są to samochodowce i ro-ro. Cztery z nich mają korzystać z LNG, cztery z metanolu.
Platforma AFI należąca do DNV zarejestrowała w tym roku łącznie 268 zamówień na statki napędzane paliwami alternatywnymi. W wyścigu paliw na czoło wysunął się metanol – zamówiono łącznie 152 jednostki na to paliwo, przy 112 statkach napędzanych LNG.
Martin Wold, główny konsultant w dziale doradztwa morskiego DNV przewiduje, że tempo składania nowych zamówień ponownie wzrośnie.
- Warto jednak zauważyć, że dynamika, jaką obserwujemy w segmentach tankowców i masowców, w dalszym ciągu podlega stopniowemu przyspieszaniu.
Pomimo rosnącej stale liczby funkcjonujących już statków wykorzystujących paliwa alternatywne, paliwa te stanowią według aktualnych szacunków zaledwie 0,6% zużywanych przez żeglugę. Pozostałe 99,4% wciąż stanowi ciężki bunkier. Zamówienia na statki napędzane paliwami nisko- lub zeroemisyjnymi napędzane są głównie przez największe firmy żeglugowe, takie jak Maersk, CMA CGM czy MSC.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii