W fińskim zakładzie odbyła się tradycyjna ceremonia wodowania przyszłego statku wycieczkowego Mein Shiff 7, budowanego dla TUI Cruises, części koncernu Royal Carribean. To ostatnia jednostka z budowanej serii, którą wyróżnia możliwość zasilania ekologicznym paliwem, w myśl dekarbonizacji żeglugi.
Uroczystości towarzyszył tradycyjny w tej stoczni wystrzał z armaty, po czym otwarto zawory w suchym doku i rozpoczęto jego zalewanie. Należy pamiętać, że to nie jest tak efektowna metoda wodowania jak spuszczenie po rampie na wodę, gdyż cały proces zalania suchego doku potrafi trwać wiele godzin. W przypadku tego, o głębokości 16 metrów, trwało to 8 godzin. Gdy statek zaczął się unosić na wodzie, stało się możliwe wyprowadzenie go poza teren dotychczasowej budowy.
– Meyer Turku i TUI Cruises mają długą wspólną historię, a seria statków Mein Schiff to jedna z historii sukcesu w świecie rejsów wycieczkowych. Mein Schiff 7 to ostatni siostrzany statek z tej serii, ale to nie znaczy, że poszliśmy na kompromis w kwestii ambicji, wręcz przeciwnie. Dzięki Mein Schiff 7 budujemy statek z wbudowaną możliwością wykorzystania metanolu. Jest to pierwsza tego typu inwestycja w stoczni Meyer Turku i stanowi ogromny krok naprzód w naszym dążeniu do pozycji lidera w branży w zakresie zielonej transformacji – skomentował Tim Meyer, dyrektor generalny Meyer Turku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów