PMK
Warunki pracy w stoczniach złomujących w hinduskim regionie Alang-Sosiya (ASSBY) nadal pozostają fatalne – wynika z raportu mumbajskiego Instytutu Nauk Społecznych Tata (TISS).
W szczególności w raporcie podkreślono kilka przypadków naruszenia krajowych ram prawnych mających na celu ochronę pracowników oraz ich bezpieczeństwa i higieny pracy. Należą do nich brak wyposażenia ochronnego i niewłaściwe środki bezpieczeństwa w miejscu pracy, nieodpowiednie wyposażenie medyczne i zbyt długie godziny pracy.
Chociaż istnieją przepisy prawa pracy mające na celu ochronę i poprawę warunków pracy oraz zapewnienie dobrobytu pracowników w ASSBY, zgodnie z raportem nie zostały one skutecznie wdrożone i poważnie potraktowane przez różne departamenty rządowe stanu w Gujarat.
TISS powiedział, że pomimo wielu inicjatyw Gujarat Maritime Board (GMB) na rzecz rozwoju działań związanych ze złomowaniem statków w Alang, zarząd nie monitoruje ASSBY i nie zapewnia odpowiednich urządzeń i infrastruktury na stoczniach.
Dane zgromadzone przez Toxic Watch Alliance pokazują, że od 1983 roku w stoczniach w Alang miało miejsce ponad 500 wypadków śmiertelnych. Na podstawie ustaleń raportu TISS ponad połowa ankietowanych wszystkich pracowników stwierdziło, że odniosło obrażenia w miejscu pracy w ubiegłym roku. 39 procent z tych pracowników poinformowało, że nie otrzymało żadnego wsparcia medycznego; 52 procent nie otrzymywało żadnej pensji ani odszkodowania, gdy byli na urlopie z powodu obrażeń; a 18 procent nadal pracowało pomimo odniesionych obrażeń, ponieważ obawiali się utraty zarobków.
- W Indiach nie brakuje przepisów chroniących zarówno pracowników, jak i środowisko przed wieloma szkodami spowodowanymi niezrównoważonymi praktykami w Alang. Najwyższy czas, aby rząd Indii pilnował ich przestrzegania, aby zagwarantować, że przemysł zastosuje naprawdę bezpieczne i ekologiczne praktyki recyklingu - komentuje Ingvild Jenssen, dyrektor NGO Shipbreaking Platform. Coraz więcej statków czeka w kolejce do bunkrowanie w Singapurze.
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries