PMK
Norweski gigant energetyczny Equinor testuje dwa nowo wybudowane tankowce transportowe napędzane skroplonym gazem ziemnym przeznaczone do operacji na Morzu Północnym.
Pierwszy tankowiec Eagle Blane jest własnością malezyjskiego armatora AET, a drugi statek Rainbow Spirit należy do Altera Teekay.
Eagle Blane niedawno przeprowadził swój pierwszy bunkrowanie LNG w porcie w Rotterdamie przed udaniem się do Amoyfjorden w pobliżu Stavanger.
Oprócz LNG na tych dwóch zbiornikach znajduje się również instalacja odzyskiwania oparów oleju, która umożliwia im zbieranie i stosowanie skroplonych lotnych związków organicznych, LVOC, z ładunku jako paliwa.
Equinor testuje teraz oba statki w pobliżu Stavanger, aby sprawdzić, czy wszystkie systemy działają poprawnie.
- W przypadku umieszczania dużych ciężkich statków w pobliżu gigantycznych platform wiertniczych, należy być absolutnie pewnym, że między innymi systemy pozycjonowania działają poprawnie - powiedziała norweska firma.
Equinor twierdzi, że testy przekraczają wszelkie oczekiwania firmy, szczególnie biorąc pod uwagę wszystkie ograniczenia dotyczące podróży, kwarantanny oraz pozyskiwania sprzętu i części z powodu pandemii koronawirusa.
Oba statki są częścią poważnej odnowy floty Equinor, ponieważ firma dąży do ekologicznej żeglugi i ograniczenia emisji. Armator dysponuje flotą ponad 150 statków pracujących na norweskim szelfie kontynentalnym, w tym statków dostawczych, do obsługi kotwic i statków rezerwowych.
Firma oczekuje, że do końca tego roku do floty dołączy 14 nowych statków, głównie na Morzu Północnym i dwa w Brazylii.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek