PMK
Kolejny członek załogi MV Montpellier, kontenerowca czarterowanego przez niemieckiego przewoźnika Hapag-Lloyd, pozytywnie przeszedł test na obecność koronawirusa w Południowej Afryce.
W rezultacie statek będzie musiał pozostać w kwarantannie na kotwicowisku i nie będzie mógł rozpocząć operacji cargo w Durbanie, zgodnie z lokalnymi przepisami dotyczącymi zdrowia i bezpieczeństwa, poinformował Hapag-Lloyd w aktualizacji.
Pod koniec maja 2020 roku u dwóch marynarzy pracujących na Montpellier o ładowności 2824 TEU wykryto COVID-19 w Durbanie podczas normalnej działalności statku w ramach usługi Bliskiego Wschodu Indii Africa Express (MIAX). Lokalne władze natychmiast nakazały statkowi pozostać na kotwicowisku przez 14 dni.
- Nadal dyskutujemy plany awaryjne i będziemy informować o zmianach na bieżąco - dodał przewoźnik. - W czasie pandemii nadal dokładamy wszelkich starań, aby chronić zdrowie i dobre samopoczucie naszych marynarzy. Marynarze proszeni są o nieopuszczanie statku w portach i są zobowiązani do noszenia masek podczas wszystkich pobytów w porcie.
Mont-pellier Sup-Panamax należy do niemieckiego armatora Zeaborn GmbH i jest obsługiwany przez Hapag-Lloyd. Według danych dostarczonych przez VesselsValue jednostka została zbudowana w 2006 roku w Korei Południowej.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny