PMK
Holenderska stocznia De Hoop dostarczyła Silver Origin, ultra-luksusowy ekspedycyjny statek wycieczkowy, dla linii wycieczkowej Silversea Cruises z Monako.
Mała ceremonia, która odbyła się w porcie w Rotterdamie w dniu 3 czerwca 2020 roku, była pierwszą osobistą dostawą statku wycieczkowego od czasu wybuchu pandemii koronawirusa.
Jednostka – przeznaczona do rejsów po Wyspach Galapagos - zwodowano pod koniec grudnia 2019 r. Po niedawnych próbach morskich statek wycieczkowy został oficjalnie przekazany właścicielowi w zeszłym tygodniu.
W towarzystwie przedstawicieli stoczni De Hoop, kierownictwo Silversea po raz pierwszy oprowadziło po ukończonym statku i wzięło udział w oficjalnej ceremonii bandery.
- To był dla mnie bardzo dumny moment, kiedy mogłem osobiście uczestniczyć w oficjalnej ceremonii dostawy Silver Origin. Jestem bardzo wdzięczny wszystkim zaangażowanym w budowę, a zwłaszcza profesjonalistom ze stoczni De Hoop - powiedział Manfredi Lefebvre d’Ovidio, prezes Silversea Cruises.
- Z zadowoleniem witamy w naszej flocie piękny Silver Origin, jako pierwszy nowy statek od czasu rozpoczęcia współpracy z Royal Caribbean Cruises - powiedział Roberto Martinoli, prezes i dyrektor generalny Silversea.
- Praca nad tym projektem była niezwykle satysfakcjonująca i jesteśmy dumni, że udało nam się dostarczyć statek pomimo zewnętrznych wyzwań - dodał Patrick Janssens, prezes De Hoop Shipyard.
Przy długości 110,01 metra i szerokości 18,92 metra nowy statek może osiągnąć maksymalną prędkość 15 węzłów i pomieści 102 pasażerów i 87 członków załogi. Silver Origin ma powitać pierwszych pasażerów w sierpniu 2020 roku.
Zbudowany z myślą o środowisku jako jeden z najbardziej energooszczędnych statków w swojej klasie, Silver Origin zawiera funkcje o niskim wpływie na środowisko, aby zachować zgodność z przyszłymi zasadami i przepisami, oprócz przepisów Dyrekcji Parku Narodowego Galapagos.
Najnowsze innowacje technologiczne oznaczają 15% zmniejszenie zużycia paliwa i mniejszą emisję spalin. System dynamicznego pozycjonowania statku (DP) będzie używany, gdy zostanie umieszczony nad delikatnymi ekosystemami dna morskiego, aby zapobiec uszkodzeniu kotwicy; apartamenty zawierają systemy oczyszczania słodkiej wody, które przekształcają wodę morską w wodę pitną, zmniejszając w ten sposób zużycie plastiku na pokładzie; a system oczyszczania ścieków spełni lub przekroczy najsurowsze przepisy na rynku. Ponadto wszystkie odpady zostaną poddane rygorystycznej procedurze segregacji na pokładzie i zostaną dostarczone do lokalnego przedsiębiorstwa zajmującego się gospodarką odpadami w celu recyklingu lub wysyłki z wysp.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania