PMK
Fińska grupa energetyczna Gasum zakończyła piersze bunkrowanie wycieczkowca paliwem LNG. Odbyło się to metodą ze statku na statek (STS).
Bunkierka Coralius dostarczyła LNG na pokład wycieczkowca Costa Smeralda wcześniej w listopadzie. Statek wycieczkowy należący do Carnival Corporation znajdował się wtedy w fińskiej stoczni Meyer Turku.
Coralius działa głównie na Morzu Północnym i obszarze Cieśniny Skagerrak, gdzie pod koniec lutego świętował setną operację bunkrowania.
Gasum prowadzi pełny łańcuch dostaw skroplonego gazu ziemnego (LNG) na skandynawskim rynku. Firma oferuje LNG do stosowania jako paliwo w transporcie morskim i transporcie drogowym o dużej ładowności, a także w procesach przemysłowych poza siecią gazową.
Jednostka ma 99,6 m długości, 18 m szerokości oraz 5,7 m zanurzenia. Wysokość boczna statku to 12,8 m. Jego nośność sięga 3 000 t, a pojemność dwóch samonośnych zbiorników na gaz to 5 700 m3. W gdańskiej stoczni Marine Project zainstalowano cały układ napędowy. Izolowane termicznie kriogeniczne zbiorniki pochodzą od niemieckiego producenta TGE Gas Engineering GmbH.
Statek wyposażony jest w nowoczesny i ekologiczny silnik dual fuel. Jego system ładunkowy tworzą dwa zbiorniki LNG, cztery pompy ładunkowe oraz dwie sprężarki do ponownego skraplania gazu. Przewidziana rata przeładunkowa to 1 000 m3/h.
Coralius posiada także klasę lodową 1A, co umożliwia mu pływanie po Bałtyku także zimą.
Gasum obsługuje portfel LNG, który obejmuje zakup gazu zasilającego, skraplanie LNG, dystrybucję LNG przez ciężarówki i statki poprzez terminale odbiorcze, do obiektów klienta, gdzie LNG jest ponownie zgazowywany do gazu ziemnego lub dostarczany jako paliwo dla użytkownika końcowego.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu