PMK
Fińska grupa energetyczna Gasum zakończyła piersze bunkrowanie wycieczkowca paliwem LNG. Odbyło się to metodą ze statku na statek (STS).
Bunkierka Coralius dostarczyła LNG na pokład wycieczkowca Costa Smeralda wcześniej w listopadzie. Statek wycieczkowy należący do Carnival Corporation znajdował się wtedy w fińskiej stoczni Meyer Turku.
Coralius działa głównie na Morzu Północnym i obszarze Cieśniny Skagerrak, gdzie pod koniec lutego świętował setną operację bunkrowania.
Gasum prowadzi pełny łańcuch dostaw skroplonego gazu ziemnego (LNG) na skandynawskim rynku. Firma oferuje LNG do stosowania jako paliwo w transporcie morskim i transporcie drogowym o dużej ładowności, a także w procesach przemysłowych poza siecią gazową.
Jednostka ma 99,6 m długości, 18 m szerokości oraz 5,7 m zanurzenia. Wysokość boczna statku to 12,8 m. Jego nośność sięga 3 000 t, a pojemność dwóch samonośnych zbiorników na gaz to 5 700 m3. W gdańskiej stoczni Marine Project zainstalowano cały układ napędowy. Izolowane termicznie kriogeniczne zbiorniki pochodzą od niemieckiego producenta TGE Gas Engineering GmbH.
Statek wyposażony jest w nowoczesny i ekologiczny silnik dual fuel. Jego system ładunkowy tworzą dwa zbiorniki LNG, cztery pompy ładunkowe oraz dwie sprężarki do ponownego skraplania gazu. Przewidziana rata przeładunkowa to 1 000 m3/h.
Coralius posiada także klasę lodową 1A, co umożliwia mu pływanie po Bałtyku także zimą.
Gasum obsługuje portfel LNG, który obejmuje zakup gazu zasilającego, skraplanie LNG, dystrybucję LNG przez ciężarówki i statki poprzez terminale odbiorcze, do obiektów klienta, gdzie LNG jest ponownie zgazowywany do gazu ziemnego lub dostarczany jako paliwo dla użytkownika końcowego.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny