Rząd Kolumbii Brytyjskiej zezwolił koncernowi Seaspan Marine Transportation na poszerzenie oferty usług tankowania LNG przez statki na zachodnim wybrzeżu Ameryki Północnej.
"Jesteśmy głęboko przekonani, że jest to krok we właściwym kierunku stworzenia niższej emisji dwutlenku węgla i pełnego wsparcia dla przyszłych działań LNG w regionie. Zauważamy zwiększone zapotrzebowanie na LNG w sektorze morskim” - podkreśla Seaspan. Projekt będzie realizowany we współpracy z Vancouver Fraser Port Authority i FortisBC.
Dodatkowo Premier John Horgan przeznaczył 25,000 dolarów kanadyjskich na badania naukowe dotyczące wpływu zabudowań na środowisko i społeczeństwo.
Seaspan obsługuje obecnie dwa promy RoRo z napędem hybrydowym LNG, a dwa kolejne zostaną zamówione do dostawy w 2021 roku. Od czasu wprowadzenia tych statków do floty firmy Seaspan jest w stanie znacznie zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych, tlenków siarki, tlenków azotu i cząstek stałych.
„Dwa statki hybrydowe LNG operujące w naszej flocie redukują emisję gazów cieplarnianych o ponad 50% w porównaniu do tradycyjnych statków"- powiedział Frank Butzelaar, dyrektor generalny Seaspan Marine Transportation.
„Wyniki te skłoniły do rozbudowy naszej floty statków LNG. Zaangażowanie w rozwój LNG jest właściwą decyzją dla naszej firmy i środowiska”- podsumował.
Seaspan Marine Transportation to grupa kanadyjskich firm, które zajmują się głównie asystą statków, transportem przybrzeżnym i dalekomorskim, usługami promowymi i bunkrowaniem paliw na zachodnim wybrzeżu Ameryki Północnej. Mając ponad sto lat doświadczenia w handlu przybrzeżnym, Seaspan jest ważnym partnerem w gospodarce morskiej na północno-zachodnim wybrzeżu Pacyfiku.