Około 200 statków zabunkrowało w Singapurze zanieczyszczone paliwo dostarczone przez spółkę Glencore.
Morski i Portowy Urząd Singapuru (MPA) przedstawił wstępne ustalenia z dochodzenia w sprawie dystrybucji rzekomo skażonego paliwa żeglugowego, jakie zgłosiło kilka statków po bunkrowaniu w Singapurze – największym na świecie centrum bunkrowania.
Według informacji przekazanych przez MPA, 14 marca załogi kilku jednostek dowiedziały się, że do ich statków dostarczono olej napędowy o wysokiej zawartości siarki HSFO, który zawierał wysoki poziom stężenia chlorowanych związków organicznych (COC). O sytuacji natychmiast zostali powiadomieni miejscowi dostawcy paliwa bunkrowego, którzy mieli wstrzymać dostawy i poinformować o problemie innych odbiorców.
Dystrybutorem zanieczyszczonego paliwa była firma Glencore Singapore Pte Ltd, spółka zależna Glencore International, jednej z większych światowych firm handlujących surowcami. Glencore, po otrzymaniu informacji o zanieczyszczeniach w swoim paliwie, powiadomiło o sytuacji MPA, wstrzymało dostawy i rozpoczęło testy. Zanim jednak to się stało, paliwo zostało już sprzedane firmie PetroChina, która zabunkrowała około 200 statków w Singapurze. Około 80 z tych jednostek zgłosiło w następstwie problemy z pompami paliwowymi i silnikami. Jak wcześniej relacjonował Reuters na podstawie informacji uzyskanych od spółki VPS, zajmującej się badaniami paliw, niektóre ze statków, które zabunkrowały zanieczyszczone paliwo, wymagały holowania do portu.
Fot. Depositphotos
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"