Około 200 statków zabunkrowało w Singapurze zanieczyszczone paliwo dostarczone przez spółkę Glencore.
Morski i Portowy Urząd Singapuru (MPA) przedstawił wstępne ustalenia z dochodzenia w sprawie dystrybucji rzekomo skażonego paliwa żeglugowego, jakie zgłosiło kilka statków po bunkrowaniu w Singapurze – największym na świecie centrum bunkrowania.
Według informacji przekazanych przez MPA, 14 marca załogi kilku jednostek dowiedziały się, że do ich statków dostarczono olej napędowy o wysokiej zawartości siarki HSFO, który zawierał wysoki poziom stężenia chlorowanych związków organicznych (COC). O sytuacji natychmiast zostali powiadomieni miejscowi dostawcy paliwa bunkrowego, którzy mieli wstrzymać dostawy i poinformować o problemie innych odbiorców.
Dystrybutorem zanieczyszczonego paliwa była firma Glencore Singapore Pte Ltd, spółka zależna Glencore International, jednej z większych światowych firm handlujących surowcami. Glencore, po otrzymaniu informacji o zanieczyszczeniach w swoim paliwie, powiadomiło o sytuacji MPA, wstrzymało dostawy i rozpoczęło testy. Zanim jednak to się stało, paliwo zostało już sprzedane firmie PetroChina, która zabunkrowała około 200 statków w Singapurze. Około 80 z tych jednostek zgłosiło w następstwie problemy z pompami paliwowymi i silnikami. Jak wcześniej relacjonował Reuters na podstawie informacji uzyskanych od spółki VPS, zajmującej się badaniami paliw, niektóre ze statków, które zabunkrowały zanieczyszczone paliwo, wymagały holowania do portu.
Fot. Depositphotos
CMA CGM odbiera statki na LNG
Hanwha Ocean zbuduje najnowocześniejsze okręty podwodne dla Korei Południowej. Te same oferuje w ramach programu "Orka"
Deltamarin podpisuje umowę projektową na statki Wallenius Wilhelmsen
Doki w Chinach pękają w szwach. W Korei i UE pustoszeją
ABB dostarczy pierwszy na świecie morski system ładowania dla nowych promów elektrycznych Auckland Transport
Zatwierdzenie AiP dla innowacyjnego projektu statku ekspedycyjnego