Około 200 statków zabunkrowało w Singapurze zanieczyszczone paliwo dostarczone przez spółkę Glencore.
Morski i Portowy Urząd Singapuru (MPA) przedstawił wstępne ustalenia z dochodzenia w sprawie dystrybucji rzekomo skażonego paliwa żeglugowego, jakie zgłosiło kilka statków po bunkrowaniu w Singapurze – największym na świecie centrum bunkrowania.
Według informacji przekazanych przez MPA, 14 marca załogi kilku jednostek dowiedziały się, że do ich statków dostarczono olej napędowy o wysokiej zawartości siarki HSFO, który zawierał wysoki poziom stężenia chlorowanych związków organicznych (COC). O sytuacji natychmiast zostali powiadomieni miejscowi dostawcy paliwa bunkrowego, którzy mieli wstrzymać dostawy i poinformować o problemie innych odbiorców.
Dystrybutorem zanieczyszczonego paliwa była firma Glencore Singapore Pte Ltd, spółka zależna Glencore International, jednej z większych światowych firm handlujących surowcami. Glencore, po otrzymaniu informacji o zanieczyszczeniach w swoim paliwie, powiadomiło o sytuacji MPA, wstrzymało dostawy i rozpoczęło testy. Zanim jednak to się stało, paliwo zostało już sprzedane firmie PetroChina, która zabunkrowała około 200 statków w Singapurze. Około 80 z tych jednostek zgłosiło w następstwie problemy z pompami paliwowymi i silnikami. Jak wcześniej relacjonował Reuters na podstawie informacji uzyskanych od spółki VPS, zajmującej się badaniami paliw, niektóre ze statków, które zabunkrowały zanieczyszczone paliwo, wymagały holowania do portu.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów