PMK
Organizacje portowe Singapuru, Japonii i Rotterdamu podpisały list intencyjny mający na celu opracowanie mapy drogowej w zakresie przyjęcia czystych paliw żeglugowych.
Oprócz badań i rozwoju strony będą współpracować przy ewentualnych wspólnych pilotażowych operacjach bunkrowania ze zidentyfikowanymi liniami żeglugowymi w celu wsparcia dekarbonizacji przemysłu żeglugowego.
Trio ogłosiło Future Fuels Network 6 października podczas targów Singapore International Bunkering Conference and Exhibition (SIBCON)
- Żyjemy w niezwykłych i naglących czasach z powodu pandemii COVID-19. Jest to również moment, aby ponownie przemyśleć naszą przyszłość i upewnić się, że podejmiemy odpowiednie kroki, aby zaradzić globalnemu ociepleniu i globalnemu spowolnieniu gospodarczemu - skomentował Allard Castelein, dyrektor generalny Zarządu Portu w Rotterdamie.
Port w Rotterdamie jest domem dla największego na świecie statku do bunkrowania LNG, Gas Agility. Jednostka o pojemności 18 600 m3 będzie dostarczała LNG między innymi do ultra dużych kontenerowców napędzanych LNG armatora CMA CGM.
Sieć ma nadzieję powitać w najbliższej przyszłości więcej organizacji portowych.
- Japonia naciska na redukcję emisji gazów cieplarnianych pod silnym przywództwem rządu w odpowiedzi na strategię IMO dotyczącą redukcji emisji gazów cieplarnianych ze statków. Paliwa alternatywne bez emisji gazów cieplarnianych będą wykorzystywane jako paliwa żeglugowe, aby osiągnąć redukcję ”- powiedział Takada Masayuki, dyrektor generalny Biura Portów i Portów w Ministerstwie Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki Japonii.
We wrześniu Kawasaki Heavy Industries było gospodarzem ceremonii nadania nazwy pierwszej japońskiej bunkierce LNG, który ma rozpocząć działalność jeszcze w tym roku.
Statek Kaguya o długości 81,7 m i pojemności 3500 m3, jest własnością Central LNG Marine Fuel Japan, przedsięwzięcia składającego się z K Line, JERA, Toyota Tsusho i NYK Line.
W zeszłym tygodniu Singapur nazwał również swój pierwszy statek do bunkrowania LNG FueLNG Bellina.
FueLNG, spółka joint venture pomiędzy Keppel Offshore & Marine i Shell Eastern Petroleum, będzie pierwszą, która zapewni regularne bunkrowanie LNG między statkami w porcie krajowym.
Statek do bunkrowania ma być operacyjny do końca 2020 roku.
Cemet Ltd - 30 lat na rynku to dla nas dopiero początek!
W pełni wyposażona jednostka zbudowana w stoczni Safe w Gdańsku na próbach morskich [wideo]
OOCL UNITED KONGDOM opuścił obszar Kanału Sueskiego, zmierza w kierunku RPA
Orion I - offshorowy kolos wszedł do Portu Gdańsk. To na nim runął jeden z największych dźwigów świata
Wybudowany w Gdańsku prom hołdem dla kanadyjskich Indian
„Zawisza Czarny” po remocie wrócił do Gdyni
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 27740,00 $ | tona | -1,32% | 8 kwi |
Cynk | 2827,00 $ | tona | 0,71% | 8 kwi |
Aluminium | 2267,00 $ | tona | 1,25% | 8 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |