• <
BOTA_TECHNIK_MEGA

Japonia wraz z miastami Rotterdam i Singapur utworzyły sieć Future Fuels Network

PMK

11.10.2020 22:00
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Japonia wraz z miastami Rotterdam i Singapur utworzyły sieć Future Fuels Network
Japonia wraz z miastami Rotterdam i Singapur utworzyły sieć Future Fuels Network - GospodarkaMorska.pl
MPA Singapore

Organizacje portowe Singapuru, Japonii i Rotterdamu podpisały list intencyjny mający na celu opracowanie mapy drogowej w zakresie przyjęcia czystych paliw żeglugowych.

Oprócz badań i rozwoju strony będą współpracować przy ewentualnych wspólnych pilotażowych operacjach bunkrowania ze zidentyfikowanymi liniami żeglugowymi w celu wsparcia dekarbonizacji przemysłu żeglugowego.

Trio ogłosiło Future Fuels Network 6 października podczas targów Singapore International Bunkering Conference and Exhibition (SIBCON)

- Żyjemy w niezwykłych i naglących czasach z powodu pandemii COVID-19. Jest to również moment, aby ponownie przemyśleć naszą przyszłość i upewnić się, że podejmiemy odpowiednie kroki, aby zaradzić globalnemu ociepleniu i globalnemu spowolnieniu gospodarczemu - skomentował Allard Castelein, dyrektor generalny Zarządu Portu w Rotterdamie.

Port w Rotterdamie jest domem dla największego na świecie statku do bunkrowania LNG, Gas Agility. Jednostka o pojemności 18 600 m3 będzie dostarczała LNG między innymi do ultra dużych kontenerowców napędzanych LNG armatora CMA CGM.

Sieć ma nadzieję powitać w najbliższej przyszłości więcej organizacji portowych.

- Japonia naciska na redukcję emisji gazów cieplarnianych pod silnym przywództwem rządu w odpowiedzi na strategię IMO dotyczącą redukcji emisji gazów cieplarnianych ze statków. Paliwa alternatywne bez emisji gazów cieplarnianych będą wykorzystywane jako paliwa żeglugowe, aby osiągnąć redukcję ”- powiedział Takada Masayuki, dyrektor generalny Biura Portów i Portów w Ministerstwie Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki Japonii.

We wrześniu Kawasaki Heavy Industries było gospodarzem ceremonii nadania nazwy pierwszej japońskiej bunkierce LNG, który ma rozpocząć działalność jeszcze w tym roku.

Statek Kaguya o długości 81,7 m i pojemności 3500 m3, jest własnością Central LNG Marine Fuel Japan, przedsięwzięcia składającego się z K Line, JERA, Toyota Tsusho i NYK Line.

W zeszłym tygodniu Singapur nazwał również swój pierwszy statek do bunkrowania LNG FueLNG Bellina.

FueLNG, spółka joint venture pomiędzy Keppel Offshore & Marine i Shell Eastern Petroleum, będzie pierwszą, która zapewni regularne bunkrowanie LNG między statkami w porcie krajowym.

Statek do bunkrowania ma być operacyjny do końca 2020 roku.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,43% 22 lip
 Cynk 2920,00 $ tona -0,07% 22 lip
 Aluminium 2449,00 $ tona 0,70% 22 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.