Ropa na amerykańskiej giełdzie paliw tanieje w reakcji na spodziewane mieszane dane na temat zapasów paliw w USA. Inwestorów niepokoi rosnąca liczba zakażeń koronawirusem, co może negatywnie przełożyć się na kondycję gospodarek i popyt na energię.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na XI na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 40,34 USD, niżej o 0,64 proc.
Ropa Brent w dostawach na XI na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 42,22 USD za baryłkę, niżej o 0,59 proc.
We wtorek niezależny raport o zapasach ropy i jej produktów w USA przedstawi Amerykański Instytut Paliw (API). W środę z kolei oficjalne wyliczenia poda Departament Energii USA (DoE).
Analitycy prognozują, że zapasy ropy w USA wzrosły w ub. tygodniu o 1 mln baryłek. Byłby to pierwszy wzrost tych zapasów w ciągu ostatnich 3 tygodni.
Eksperci oceniają, że spadły za to amerykańskie zapasy benzyny i paliw destylowanych.
Tymczasem na świecie rośnie liczba zakażeń koronawirusem, a globalnie liczba zgonów z powodu Covid-19 osiągnęła już 1 mln.
Pracownicy służby zdrowia szacują, że rzeczywista liczba ofiar pandemii może się podwoić.
W USA ocenia się, że wraz ze zbliżaniem się zimy będzie więcej zgonów i poważnych chorób związanych z koronawirusem i grypą. W Niemczech przed Bożym Narodzeniem może być notowane nawet ponad 19 tys. nowych zakażeń dziennie. W Moskwie zaczęto ponownie otwierać tymczasowe oddziały szpitalne w związku z rosnącą liczbą zachorowań na Covid-19.
Jednak we Francji odnotowano ostatnio najniższy od sierpnia dzienny wzrost nowych przypadków Covid-19, a w Korei Południowej - najniższy od 7 tygodni.
Mija już prawie 10 miesięcy od pierwszego pojawienia się wirusa, a gospodarki nadal walczą z powstrzymaniem jego rozprzestrzeniania. (PAP Biznes)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych