Niektórym krajom powrót do wzrostu gospodarczego po kryzysie związanym z pandemią koronawirusa zajmie lata - powiedział w środę pierwszy zastępca dyrektora zarządzającego Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW) Geoffrey Okamoto.
Podczas odbywającego się za pośrednictwem internetu wydarzenia zorganizowanego przez amerykański think tank Centrum Studiów Strategicznych i Międzynarodowych Okamoto ocenił, że kryzys będzie trwał dłużej niż oczekiwano.
MFW dostarczył prawie 80 krajom, w tym 20 w Ameryce Łacińskiej, około 90 mld dolarów w ramach finansowania awaryjnego. Kontynuuje współpracę z krajami członkowskimi nad sposobami powstrzymania pandemii i złagodzenia jej skutków ekonomicznych.
„Staramy się zachować naszą siłę finansową” - powiedział Okamoto. „Mówimy o (...) powrocie do wzrostu, który zajmie kilka lat, a po drodze wiele krajów prawdopodobnie będzie potrzebowało pomocy” - dodał.
Okamoto powiedział, że przedstawiciele MFW rozmawiali z państwami G20 na temat przedłużenia zawieszenia spłaty długów najbiedniejszych gospodarek świata. Zawieszenie, które ministrowie finansów i szefowie banków centralnych G20 uzgodnili w kwietniu br., wygasa pod koniec tego roku, ale eksperci i przedstawiciele rządów wielu krajów poparli jego przedłużenie do 2021 r. Okamoto stwierdził, że daje to MFW więcej czasu na ocenę pełnego obrazu zadłużenia krajów.
Powiedział też, że Fundusz nadal zwraca się do bogatych państw o sfinansowanie dwóch specjalnych programów MFW, które udzielają pożyczek biednym krajom.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych