Port Gdynia sukcesywnie dostosowuje swoją infrastrukturę do stale rosnących potrzeb armatorów. Geograficzne i rynkowe usytuowanie portu predysponuje go do pełnienia wielu funkcji. Jedną z nich jest rola centrum dystrybucyjnego ukierunkowanego na Region Morza Bałtyckiego oraz na kraje Europy Środkowo – Wschodniej.
Jednym z istotnych segmentów rynku żeglugowego w Porcie Gdynia są trwałe połączenia ro-ro. Port już dziś posiada bardzo dobrze zorganizowany terminal, jednak z uwagi na plany rozwojowe armatorów oraz rosnące wolumeny przeładunków konieczne jest jego powiększenie aby spełniał swoje zadania również w perspektywie następnych 10-15 lat. Zalądowienie części Basenu V wraz przebudową ramp ro-ro w Porcie Gdynia ma na celu dostosowanie ich do przyjmowania jednostek ro-ro o długości około 240 m, planowanych do wprowadzenia przez armatorów na Morze Bałtyckie w perspektywie najbliższych kilku lat.
Realizacja przedsięwzięcia przyczyni się do poprawy przepustowości Portu Gdynia, który należy do VI Europejskiego Korytarza Transportowego łączącego państwa nadbałtyckie z krajami położonymi nad Morzem Adriatyckim i na Bałkanach.
- „ Wykonawca przygotowuje już studium wykonalności, a projekt realizowany jest zgodnie z harmonogramem. Przewidujemy, że z zmodernizowanych ramp operatorzy będą mogli korzystać już w drugim kwartale 2025 r. Liczymy, że inwestycja ta sprawdzi do Portu Gdynia nowych armatorów i nowe połączenia” – komentuje Adam Meller – Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Obecnie do Portu Gdynia na trasie Gdynia –Lubeka - Hanko razy w tygodniu zawija Transfennica, za to Finnlines Grimaldi Group pływający na trasie Gdynia- Hanko pojawia się trzy razy w tygodniu.
Planowany projekt obejmuje m.in.: prace pogłębiarskie z obecnych -7,6m – -8m do -10m – -15,5m głębokości, zalądowienie fragmentu Basenu V o powierzchni do ok. 20 tys. m2 pod działalność portową, rozbiórki i modernizacje ramp oraz stosowne przebudowy nabrzeży (Czeskie, Stanów Zjednoczonych), modernizację części Nabrzeża Rumuńskiego, budowy i przebudowy infrastruktury sanitarnej, energetycznej, telekomunikacyjnej, drogowej i kolejowej.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie