W Porcie Gdynia trwają prace nad modernizacją Nabrzeża Helskiego, prowadzone przez Korporację Budowlaną DORACO. Realizacja projektu przebiega zgodnie z harmonogramem, a postępy są wyraźnie widoczne na każdym kroku. Wykonawca opublikował dziś ujęcia wideo z placu budowy.
Zakończono już podwodne roboty rozbiórkowe, w tym usunięcie korka betonowego oraz iniekcje przy skrzyni nabrzeża. Przeprowadzono także kompleksową rozbiórkę wyposażenia oraz nawierzchni drogowej, a także zainstalowano mikropale kotwiące i wykonano fundamenty pod szyny podsuwnicowe, co umożliwiło rozpoczęcie prac żelbetowych w zakresie III szyny.
W projekcie wykorzystywane są nowoczesne technologie. Przykładem jest instalacja ścianki szczelnej z zastosowaniem innowacyjnej metody uszczelnieniem podłoża gruntowego, co było niezbędne z uwagi na obecność napiętych źródeł artezyjskich.
– Obecnie prowadzimy prace związane z wypełnieniem przestrzeni między istniejącą a nowo wykonaną ścianą nabrzeża oraz z kleszczeniem ścianki i montażem odwodnienia liniowego. Wykonywane są prace żelbetowe w zakresie płyty oraz oczepu nabrzeża, geotechniczne w zakresie wzmocnienia gruntu, prace przy realizacji podbudowy drogowej oraz zadania branży sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej. Następuje też realizacja filtra odwrotnego, a także nawierzchni betonowych i prowadzone są podwodne roboty rozbiórkowe w zakresie istniejącego umocnienia dna w obszarze Rampy RO-RO „A” – informuje DORACO w komunikacie opublikowanym na LinkedIn.
Modernizacja Nabrzeża Helskiego zwiększy sprawność obsługi statków oraz umożliwi przyjmowania większych jednostek, wzmacniając pozycję portu Gdynia jako strategicznego punktu na mapie światowego handlu morskiego. Inwestycja, mająca kluczowe znaczenie dla podniesienia efektywności operacyjnej portu, obejmuje gruntowną przebudowę na długości ok. 800 metrów. Wartość kontraktu z Korporacją Budowlaną DORACO na realizację tego potężnego przedsięwzięcia infrastrukturalnego wynosi blisko 300 mln zł brutto.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął