Safe Bulkers, grecki armator masowców, złożył zamówienie na trzy japońskie ekologiczne statki klasy Kamsarmax w ramach swojego „zielonego” programu odnowy floty.
Jak ujawniono, jednostki o nośności 82 tys. dwt zaprojektowano tak, aby spełniały najnowsze wymagania wskaźnika projektowego EEDI, fazy 3. Statki mają też być zgodne z przepisami dotyczącymi emisji NOx, NOx-Tier III.
Planowany termin dostawy przypada na czwarty kwartał 2023 roku dla jednego statku oraz w na I kwartał 2024 roku dla pozostałych dwóch statków.
- Kontynuujemy naszą strategię odnawiania floty, zamawiając trzy dodatkowe statki i zwiększając całkowitą liczbę nowych konstrukcji do ośmiu. Równolegle nabyliśmy dwa młodsze używane statki – skomentował Loukas Barmparis, prezes Safe Bulkers.
Akwizycja, która zostanie sfinansowana z rezerw gotówkowych spółki, jest częścią programu budowy nowej firmy.
Dwa tygodnie temu Safe Bulkers ogłosiło, że zainwestuje w nowy ekologiczny statek do przewozu suchych ładunków masowych.
Odwołano wiceprezesów LOTOS Petrobaltic
MFW Baltica. Ogłoszono chętnych na przeprowadzenie monitoringu morświnów
Władze USA ogłaszają pięcioletni harmonogram dzierżaw morskich farm wiatrowych
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką
U brzegów Namibii odkryto jedno z największych złóż ropy naftowej
Wodór stworzy rynek wart 1,4 bln dolarów rocznie