Safe Bulkers, grecki armator masowców, złożył zamówienie na trzy japońskie ekologiczne statki klasy Kamsarmax w ramach swojego „zielonego” programu odnowy floty.
Jak ujawniono, jednostki o nośności 82 tys. dwt zaprojektowano tak, aby spełniały najnowsze wymagania wskaźnika projektowego EEDI, fazy 3. Statki mają też być zgodne z przepisami dotyczącymi emisji NOx, NOx-Tier III.
Planowany termin dostawy przypada na czwarty kwartał 2023 roku dla jednego statku oraz w na I kwartał 2024 roku dla pozostałych dwóch statków.
- Kontynuujemy naszą strategię odnawiania floty, zamawiając trzy dodatkowe statki i zwiększając całkowitą liczbę nowych konstrukcji do ośmiu. Równolegle nabyliśmy dwa młodsze używane statki – skomentował Loukas Barmparis, prezes Safe Bulkers.
Akwizycja, która zostanie sfinansowana z rezerw gotówkowych spółki, jest częścią programu budowy nowej firmy.
Dwa tygodnie temu Safe Bulkers ogłosiło, że zainwestuje w nowy ekologiczny statek do przewozu suchych ładunków masowych.
Podsumowanie kolejnej edycji Gaz-System Forum
Vestas pozyskuje zamówienie o mocy 1140 MW dla projektu Baltic Power
Łukaszewska-Trzeciakowska: w środę nastąpi podpisanie umowy na zaprojektowanie pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce
Gaz-System oddaje do użytku gazociąg przyłączeniowy Przywodzie – Dolna Odra
Northland Power i Mitsui inwestują 6,5 mld dolarów w morskie farmy wiatrowe u wybrzeży Tajwanu
W Ustce odbyła się wizyta studyjna na statku serwisowym morskich farm wiatrowych