Safe Bulkers, grecki armator masowców, złożył zamówienie na trzy japońskie ekologiczne statki klasy Kamsarmax w ramach swojego „zielonego” programu odnowy floty.
Jak ujawniono, jednostki o nośności 82 tys. dwt zaprojektowano tak, aby spełniały najnowsze wymagania wskaźnika projektowego EEDI, fazy 3. Statki mają też być zgodne z przepisami dotyczącymi emisji NOx, NOx-Tier III.
Planowany termin dostawy przypada na czwarty kwartał 2023 roku dla jednego statku oraz w na I kwartał 2024 roku dla pozostałych dwóch statków.
- Kontynuujemy naszą strategię odnawiania floty, zamawiając trzy dodatkowe statki i zwiększając całkowitą liczbę nowych konstrukcji do ośmiu. Równolegle nabyliśmy dwa młodsze używane statki – skomentował Loukas Barmparis, prezes Safe Bulkers.
Akwizycja, która zostanie sfinansowana z rezerw gotówkowych spółki, jest częścią programu budowy nowej firmy.
Dwa tygodnie temu Safe Bulkers ogłosiło, że zainwestuje w nowy ekologiczny statek do przewozu suchych ładunków masowych.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej