Safe Bulkers, grecki armator masowców, złożył zamówienie na trzy japońskie ekologiczne statki klasy Kamsarmax w ramach swojego „zielonego” programu odnowy floty.
Jak ujawniono, jednostki o nośności 82 tys. dwt zaprojektowano tak, aby spełniały najnowsze wymagania wskaźnika projektowego EEDI, fazy 3. Statki mają też być zgodne z przepisami dotyczącymi emisji NOx, NOx-Tier III.
Planowany termin dostawy przypada na czwarty kwartał 2023 roku dla jednego statku oraz w na I kwartał 2024 roku dla pozostałych dwóch statków.
- Kontynuujemy naszą strategię odnawiania floty, zamawiając trzy dodatkowe statki i zwiększając całkowitą liczbę nowych konstrukcji do ośmiu. Równolegle nabyliśmy dwa młodsze używane statki – skomentował Loukas Barmparis, prezes Safe Bulkers.
Akwizycja, która zostanie sfinansowana z rezerw gotówkowych spółki, jest częścią programu budowy nowej firmy.
Dwa tygodnie temu Safe Bulkers ogłosiło, że zainwestuje w nowy ekologiczny statek do przewozu suchych ładunków masowych.
Polskie elektrownie wiatrowe na morzu z terminalem instalacyjnym w Gdańsku głównym filarem Krajowego Planu Odbudowy
MFW przyspiesza, ale czy jesteśmy na to gotowi? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Wyspy, które niekoniecznie otacza woda
Simply Blue Group częścią konsorcjum budującego pierwszą na świecie farmę wodorostów na morskiej farmie wiatrowej
Założenia: pełnomocnik ds. strategicznej infrastruktury energetycznej wiceministrem przemysłu
Edu Offshore Wind: Pomorska Platforma Offshore o ścieżkach kariery