MS Mardi Gras stał się pierwszym statkiem wycieczkowym, który bunkrował skroplony gaz ziemny w Ameryce Północnej, gdzie statek przygotowuje się do powrotu do żeglugi.
Statek zadebiutował w USA po raz pierwszy w porcie Canaveral w zeszły piątek.
Bunkrowanie LNG miało miejsce w porcie macierzystym Mardis Gras w Port Canaveral, gdzie zbudowano nowy Terminal 3, aby pomieścić statek. Proces ten trwał prawie osiem godzin przy użyciu nowej barki paliwowej Q-LNG 4000, która dostarczyła wystarczającą ilość LNG do zasilania czterech silników Mardi Gras przez około 14 dni.
Zbudowany w VT Halter Marine w Pascagoula w stanie Mississippi, pływający pod banderą USA Q-LNG 4000 jest objęty długoterminową umową z Shell Trading Company na dostarczanie paliwa LNG do statków w Port Canaveral, a mianowicie statków wycieczkowych.

Firma Carnival Cruise Line odebrała w grudniu Mardis Gras ze stoczni Meyer Turku w Turku w Finlandii. Z tonażem 180 000 ton brutto statek może pomieścić ponad 5200 gości i załogę liczącą 2000 osób. LNG nie tylko zasila systemy napędowe Mardi Gras wykorzystujące pędniki azipod, ale jest używany we wszystkich systemach pokładowych, od wind, oświetlenia i komputerów po sprzęt kuchenny.

- Chcemy złożyć ogromne podziękowania dla naszych partnerów w Shell i Port Canaveral za ich rolę w dostarczaniu LNG do obu Ameryk – powiedziała Christine Duffy, prezes Carnival Cruise Line.
Carnival stawia na LNG w ramach swojej ogólnej strategii zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, która obejmuje również zaawansowane systemy oczyszczania ścieków, zaawansowane systemy kontroli jakości powietrza, zasilanie z lądu oraz kompleksowe programy zarządzania odpadami, recyklingiem i oszczędzaniem energii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów