PMK
Elenger, należący do estońskiej firmy energetycznej Eesti Gaas, rozpoczął usługę bunkrowania w fińskim Porcie Helsinki.
Jednostką, która skorzystała z usługi bunkrowania, był prom Megastar. Co ciekawe Eesti Gaas zajmuje się bunkrowaniem tego statku także w estońskim Porcie Tallinn.
- Bunkrowanie statku paliwem LNG to obecnie rzadki widok w Porcie Helsinki, ale w niedalekiej przyszłości z pewnością to się zmieni. LNG ostatecznie zastąpi diesla jako główne paliwo morskie, co pomoże w utrzymaniu czystego powietrza nad Bałtykiem - powiedział Jarko Alanko, prezes Elenger Finland.
- Tallink Group to pionier w zrównoważonej żegludze na skalę europejską. Już teraz udało nam się znacząco obniżyć emisję zanieczyszczeń z naszych statków, a w najbliższej przyszłości chcemy osiągnąć jeszcze więcej - powiedział kapitan Tarvi-Carlos Tuulik, szef floty w Tallink Group, do której należy Megastar.
Ta jednostka będzie raz w tygodniu bunkrowana w Porcie Helsinki metodą z cysterny na statek.
Paliwo LNG pochodzi z zakładu Novateku w Wysocku. Podczas każdej operacji bunkrowania w porcie zostanie ustawiona strefa bezpieczeństwa w promieniu 30 metrów od miejsca bunkrowania.
Do tej pory prom Megastar firmy Tallink bunkrował już ponad 1600 razy LNG w Porcie Tallinn. W holenderskiej stoczni Damen trwa budowa jednostki do bunkrowania LNG dla Eesti Gaas. Statek ma świadczyć usługi w północnej i wschodniej części Morza Bałtyckiego. Zostanie on ukończony w 2020 roku i rozpocznie wtedy bunkrowanie przyjaznych dla środowiska statków w Zatoce Fińskiej.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny