PMK
Urząd Morski i Portowy Singapuru (MPA) przyznał Minerva Bunkering i TFG Marine dwie nowe licencje na dostawy bunkra po swoim zaproszeniu do składania wniosków o nowe licencje w grudniu 2019 r.
- Ci dwaj nowi gracze zwiększą podaż paliwa żeglugowego zgodnego z przepisami Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) 2020 na rynku bunkrów w Singapurze - powiedział organ zarządzający portem.
Minerva Bunkering i TFG Marine są podmiotami powiązanymi poprzez udziały odpowiednio z Grupie Mercuria i Trafigura Pte Ltd, dwoma największymi niezależnymi spółkami handlu energią na świecie.
Duet podnosi całkowitą liczbę licencjonowanych dostawców bunkrów do 45 w Porcie Singapur.
Minerva Bunkering i TFG Marine będą również zobowiązane do obsługiwania co najmniej dwóch bunkierek dwupaliwowych, zapewniających bardziej zrównoważone bunkrowanie w porcie.
Największe na świecie centrum bunkrowania stwierdziło, że jego usługi bunkrowania i handel ropą naftową pozostają odporne na kryzys wywołany pandemią COVID-19.
Według danych portu sprzedaż bunkra w Singapurze wzrosła o 5,4%, z 12,07 mln ton w pierwszym kwartale 2019 roku do 12,72 mln ton w pierwszym kwartale 2020 roku.
Port dodał, że Singapur przechodzi udane przejście na paliwa zgodnie z IMO 2020 podczas pandemii, dodając, że przeprowadzi okresowe przeglądy w celu ustanowienia ram regulacyjnych, które zapewnią jakość i dostępność bunkra w porcie.
Komentując sytuację związaną z firmą handlującą ropą naftową Hin Leong Trading Pte Ltd, która ukryła 800 milionów dolarów strat i jest winna 3,85 miliarda dolarów ponad 20 bankom, port powiedział, że nie wpłynie to znacząca na jego przemysł bunkrowania.
- Mogą wystąpić krótkotrwałe drobne zakłócenia wynikające z wygaśnięcia zobowiązań umownych przez Ocean Bunkering Services i Hin Leong Marine International. Sektor bunkrowania w Singapurze jest dobrze zdywersyfikowany, a z 43 innymi licencjonowanymi dostawcami bunkrów -powiedział organ portowy.
Hin Leong jest powiązany z UT Singapore Services Private Limited, która posiada Universal Terminals poprzez wspólne udziały. Oprócz Universal Terminals w Singapurze działają inni niezależni operatorzy terminali naftowych, w tym Vopak, Oiltanking i Tankstore.
Władze portowe, Enterprise Singapore (ESG) i Monetary Authority of Singapore (MAS) dodały, że ściśle monitorują rozwój wydarzeń związanych z Hin Leong oraz szerszym sektorem handlu ropą naftową i bunkrowania.
- MAS ma bliski kontakt z bankami w sprawie wydarzeń związanych z Hin Leong i zgadza się z oceną przeprowadzoną przez ESG i MPA. Banki powinny jednak nadal stosować rozsądną ocenę kredytową poszczególnych pożyczkobiorców, aby zarządzać swoim ryzykiem - czytamy w oświadczeniu z portu. - Banki są dobrze skapitalizowane i zróżnicowane pod względem ekspozycji wobec tych sektorów. MAS ściśle monitoruje również płynność i warunki kredytowe na rynku, które ogólnie wspierają gospodarstwa domowe i przedsiębiorstwa.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek