PMK
Chiński stocznia Nantong CIMC Sinopacific Offshore & Engineering wygrała zamówienie na budowę tankowców LPG dla niemieckiej grupy Hartmann.
Kontrakt obejmuje budowę trzech jednostek o pojemności 5000 metrów sześciennych oraz zawiera opcję dodatkowego zamówienia dwóch statków.
CIMC SOE, który jest jednostką CIMC ENRIC, twierdzi, że statki będą pierwszymi na świecie dwupaliwowymi pełnoprężnymi gazowcami. Statki będą wyposażone w dwupaliwowy silnik główny LPG MAN.
CIMC SOE powiedział, że umowa została podpisana podczas wideokonferencji ze względu na obecną sytuację związaną z pandemią koronawirusa Covid-19.
Obie firmy wcześniej połączyły siły w ramach szeregu projektów, w tym w sprawie tankowca do przewozu skroplonego gazu etylenowego (LEG) Gaschem Beluga.
W zeszłym tygodniu inna chińska stocznia - Cosco Shipping Heavy Industry - dostarczyła gazowiec LNG o pojemności 28 000 metrów sześciennych.
Jest to pierwszy statek LNG zbudowany i dostarczony przez stocznię Dalian w Cosco Shipping Heavy Industry, poinformowała stocznia w oświadczeniu.
Dalian Inteh Group złożyła zamówienie na niewielki gazowiec LNG w 2013 roku, ale dostawa statku została kilkakrotnie opóźniona.
Teraz jednostka będzie obsługiwała wspólne przedsięwzięcie składające się z VPower Group z Hongkongu i China National Technical Import & Export Corporation.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek