Zarząd Portu Morskiego Singapur (MPA)
przyznał trzecią licencję na dostawy paliwa LNG dla Total Marine
Fuels. Licencja obejmie okres pięciu lat, począwszy od 1 stycznia
2022 roku.
Total Marine Fuels, należący do francuskiego koncernu Total, to kolejny licencjonowana dostawca LNG, po FueLNG i Pavilion Energy. Planując z wyprzedzeniem sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu regionu na LNG jako paliwo żeglugowe, w październiku zeszłego roku MPA wystosowała zapytanie ofertowe dla stron zamierzających dostarczyć bunkier LNG w porcie w Singapurze. Obecnie port posiada zdolność dostaw LNG do jednego miliona ton rocznie.
Komentując przyznanie licencji, Jérôme Leprince-Ringuet, wiceprezes Marine Fuels, Total, powiedział: „LNG jest najlepszym, natychmiast dostępnym rozwiązaniem zmniejszającym ślad węglowy naszych klientów żeglugowych i toruje drogę do neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla bioLNG i syntetyczny metan ”.
Dyrektor generalny MPA, Quah Ley Hoon, dodał: „Port w Singapurze, będący największym na świecie węzłem bunkrowym, jest dobrze przygotowany do poszerzenia oferty rozwiązań w zakresie paliw morskich. LNG służy jako opłacalne i czyste przejściowe paliwo żeglugowe w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla ze statków”.
MPA będzie nadal współpracować z zainteresowanymi stronami nad rozwojem ekosystemu bunkrowania w porcie w Singapurze i stymulować przejście do bardziej zrównoważonej przyszłości.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął