Keppel Offshore & Marine Ltd (Keppel O&M) dostarczył pierwszą w historii Singapuru bunkierkę LNG. Jednostka FueLNG Bellina trafiła do floty armatora FueLNG, spółki joint venture między Keppel Offshore & Marine oraz Shell Eastern Petroleum.
Jednostka będzie świadczyć usługi bunkrowania napędzanym LNG statkom, które zawiną do Portu w Singapurze. Ma to pomóc obiektowi w staniu się światowym hubem dla tego paliwa.
Pierwsze kontrakty jednostki będą obejmowały bunkrowanie LNG wyczarterowanym przez Shell tankowcom oraz jednemu z kontenerowców Hapag-Lloyd.
FueLNG będzie także obsługiwać dedykowany obiekt do bunkrowania LNG budowany w Singapurze przez Keppel O&M. Po rozpoczęciu działalności w 2021 roku LNG do obiektu będzie dostarczane przez Shell.
FueLNG Bellina jest także pierwszym na świecie statkiem do bunkrowania wyposażonym w Smart Notation dla swojego zestawu usług cyfrowych. Te inteligentne funkcje umożliwiają zdalne monitorowanie i wsparcie operacji statków w czasie rzeczywistym.
O jednostce:
- zaprojektowana z wydłużoną płaską powierzchnią podobną do barki, aby zapewnić bunkrowanie dla szerokiej gamy statków na wysokości od 3 m do 23 m nad poziomem wody,
- zawiera dwa rufowe pędniki azymutalne i jeden dziobowy, zapewniające wysoki stopień manewrowości,
- szybkość napełniania 100-1000 m3 LNG na godzinę,
- wykorzystuje odparowany gaz jako paliwo do wytwarzania energii i napędu, zmniejszając w ten sposób emisje CO2, cząstek stałych i NOx,
- cały proces bunkrowania jest monitorowany i wykonywany na platformie cyfrowej.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key