PMK
Bunkierka LNG Kairos przeprowadziła pierwsze bunkrowanie typu SIMOPS na kontenerowcu Wes Amelie - pionierem wśród tych jednostek z napędem LNG. Oznacza to, że statek mógł w tym samym czasie co tankowanie paliwa być rozładowywany i załadowywany.
Wydarzenie odbyło się w terminalu kontenerowym Vuosaari Harbour w porcie w Helsinkach w Finlandii.
- Pierwszy transfer SIMOPS LNG z udziałem kontenerowca Wes Amelie był wielkim sukcesem, ze względu na płynną współpracę między załogami na pokładzie bunkierki LNG i statku odbierającego, operatorów terminalu i portu, ekspertów Nauticor i naszego zespołu w Unifeeder. To kolejny kamień milowy w naszym dążeniu do opracowania kompleksowego łańcucha dostaw LNG, dzięki któremu wykorzystanie tego surowca jako paliwa do kontenerowców będzie bardziej wydajne - powiedział Hans Staal, z Unifeeder.
Należący do firmy Babcock Schulte Energy, Kairos jest wyczarterowany przez Blue LNG, spółkę joint venture między Nauticor (90%) a litewską firmą Klaipėdos Nafta (10%). Partnerzy osiągnęli porozumienie, na mocy którego udział KN w Blue LNG zostanie przeniesiony na Nauticor, ze skutkiem od 30 września 2019 roku.
Budowa bunkierki miała miejsce w Hyundai Mipo Dockyard i trwała zaledwie 9 miesięcy. Oprócz swojej wielkości, statek wyróżnia się również konstrukcją bez balastu i zainstalowanym zbiornikiem CNG, w którym gromadzone są odzyskane opary z procesu bunkrowania. Na jednostce zainstalowano także odbojnice pneumatyczne umożliwiające łatwe i szybkie wydanie oraz umieszczenie na wodzie zaopatrywanego w paliwo LNG statku.
To pierwszy na świecie statek do tankowania LNG nieużywający balastu. Koncepcja bez balastu oznacza, że statek nie musi instalować systemu uzdatniania wody balastowej zgodnie z wymaganiami konwencji IMO o wodach balastowych.
Dane techniczne LNG Kairos:
długość - 117,07 m
szerokość - 20,05 m
zanurzenie - 5,212 m
wysokość boczna - 10,30 m
nośność - 4376 t
wyporność - 9026 t
tonaż pojemnościowy brutto - 8070
pojemność ładunkowa - 7521 m3
moc napędu - MCR 1665 kW (2264 KM)
prędkość eksploatacyjna - 12,50 węzłów
załoga - 14 osób
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie