• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Jednostka Kairos przeprowadziła pierwsze bunkrowanie SIMOPS w Helsinkach

PMK

23.09.2019 18:47 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Jednostka Kairos przeprowadziła pierwsze bunkrowanie SIMOPS w Helsinkach

Partnerzy portalu

Jednostka Kairos przeprowadziła pierwsze bunkrowanie SIMOPS w Helsinkach - GospodarkaMorska.pl

Bunkierka LNG Kairos przeprowadziła pierwsze bunkrowanie typu SIMOPS na kontenerowcu Wes Amelie - pionierem wśród tych jednostek z napędem LNG. Oznacza to, że statek mógł w tym samym czasie co tankowanie paliwa być rozładowywany i załadowywany.

Wydarzenie odbyło się w terminalu kontenerowym Vuosaari Harbour w porcie w Helsinkach w Finlandii.

- Pierwszy transfer SIMOPS LNG z udziałem kontenerowca Wes Amelie był wielkim sukcesem, ze względu na płynną współpracę między załogami na pokładzie bunkierki LNG i statku odbierającego, operatorów terminalu i portu, ekspertów Nauticor i naszego zespołu w Unifeeder. To kolejny kamień milowy w naszym dążeniu do opracowania kompleksowego łańcucha dostaw LNG, dzięki któremu wykorzystanie tego surowca jako paliwa do kontenerowców będzie bardziej wydajne - powiedział Hans Staal, z Unifeeder.

Należący do firmy Babcock Schulte Energy, Kairos jest wyczarterowany przez Blue LNG, spółkę joint venture między Nauticor (90%) a litewską firmą Klaipėdos Nafta (10%). Partnerzy osiągnęli porozumienie, na mocy którego udział KN w Blue LNG zostanie przeniesiony na Nauticor, ze skutkiem od 30 września 2019 roku.

Budowa bunkierki miała miejsce w Hyundai Mipo Dockyard i trwała zaledwie 9 miesięcy. Oprócz swojej wielkości, statek wyróżnia się również konstrukcją bez balastu i zainstalowanym zbiornikiem CNG, w którym gromadzone są odzyskane opary z procesu bunkrowania. Na jednostce zainstalowano także odbojnice pneumatyczne umożliwiające łatwe i szybkie wydanie oraz umieszczenie na wodzie zaopatrywanego w paliwo LNG statku.

To pierwszy na świecie statek do tankowania LNG nieużywający balastu. Koncepcja bez balastu oznacza, że statek nie musi instalować systemu uzdatniania wody balastowej zgodnie z wymaganiami konwencji IMO o wodach balastowych.

Dane techniczne LNG Kairos:

długość - 117,07 m
szerokość - 20,05 m
zanurzenie - 5,212 m
wysokość boczna - 10,30 m
nośność - 4376 t
wyporność - 9026 t
tonaż pojemnościowy brutto - 8070
pojemność ładunkowa - 7521 m3
moc napędu - MCR 1665 kW (2264 KM)
prędkość eksploatacyjna - 12,50 węzłów
załoga - 14 osób

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.