PMK
Barka FlexFueler001, należąca do dostawcy Titan LNG, przeprowadziła 14 czerwca pierwsze bunkrowanie w Porcie Rotterdam. Paliwo zostało dostarczone na statek należący do armatora Norlines.
Tym samym Titan LNG stało się pierwszą firmą, która jest w stanie dostarczać paliwo LNG za pomocą śródlądowej barki wodnej. Pozwolenie na operację bunkrowania dla Portu Rotterdam zostało przyznane spółce w zeszłym miesiącu przez towarzystwo IAPH.
FlexFueler001 to dopiero pierwsza z serii tych jednostek. Siostrzany FlexFueler002 znajduje się obecnie w budowie i trafi do Titan LNG w połowie 2020 roku. Konstrukcja trzeciej barki zostanie ogłoszona w najbliższych miesiącach.
Jednostki Kvitnos i Kvitbjorn, należace do Norlines, co tydzień zawijają do Rotterdamu. W tym samym czasie będą tankować paliwo z barki FlexFueler001.
- Jesteśmy zadowoleni, że możemy bunkrować LNG poza terminalem. Oszczędza nam to czasu, ponieważ nie jesteśmy już uzależnieni od dowozu tego paliwa przez cysterny. Bunkrowanie w tym samym czasie, w którym odbywają się operacje ładunkowe, może zaoszczędzić nam do 8 godzin - powiedział Paul Wielaard, dyrektor handlowy Norlines.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania