Jak informowaliśmy, spółka Ship-Service, zajmująca się m.in. bunkrowaniem statków, obsługą portową i przeładunkami, została postawiona w stan likwidacji. Na sprzedaż zostało wystawionych siedem należących do niej jednostek pływających.
Ship-Service ogłosił przetarg nieograniczony na sprzedaż siedmiu jednostek. Pośród nich są cztery barki zbiornikowe, bunkierka i dwa zbiornikowce. Wszystkie jednostki są zaawansowane wiekowo – najmłodsza ma 35 lat.
Cztery barki zbiornikowe wystawione na sprzedaż to BA-JK-3, BA-SHIPSERVICE-15, BA-SHIPSERVICE-16 i BA-SHIPSERVICE-17. Każda z nich wyróżnia się innymi parametrami.
BA-JK-3 została zbudowana w 1970 roku w Szczecińskiej Stoczni Rzecznej. Ma nośność 388,12 ton. Jej cena wywoławcza to 25 tys. dolarów. Barka jest dostępna w Szczecinie. To najstarsza z wystawionych na sprzedaż jednostek. BA-SHIPSERVICE-15 to dla odmiany najmłodsza wystawiona jednostka – została zwodowana w 1986 roku w Płockiej Stoczni Rzecznej. Ma nośność 678,40 ton, jej cena wywoławcza to 90 tys. dolarów. Jest dostępna w Gdańsku. BA-SHIPSERVICE-16 powstała w 1976 roku w Stoczni Odra i ma 384 tony nośności. Wyceniono ją na minimum 40 tys. dolarów. Cumuje w Szczecinie. Ostatnia z barek zbiornikowych, BA-SHIPSERVICE-17, jest największa. Została zbudowana przez Tczewską Stocznię Rzeczną w 1981 roku i wyróżnia się nieco ponad 884 tonami nośności. Jej cena wywoławcza to 90 tys. dolarów. Barkę można odebrać w Gdańsku.
Na liście sprzedażowej wylądowała także bunkierka BA-SHIPSERVICE-18 zbudowana w Stoczni Odra w 1974 roku. Ma 397 ton nośności i trzeba za nią zapłacić co najmniej 30 tys. dolarów. Jest dostępna w Szczecinie.
Palica i Romanka to dwa wystawione w ramach przetargu zbiornikowce, oba zbudowane w Stoczni Wisła w Gdańsku, kolejno w latach 1977 i 1981. Mają po 999 i 997 ton pojemności brutto, 1322 i 1308 nośności. Cena wywoławcza Palicy to 330 tys. dolarów, zaś Romanki – 350 tys. dolarów.
Wszystkie jednostki pływają pod polską banderą i są zarejestrowane w PRS. Można je obejrzeć po uprzednim umówieniu się. Podane ceny wywoławcze to ceny brutto. Ship-Service czeka na oferty do 20 grudnia, ich otwarcie nastąpi następnego dnia, a zwycięzcy zostaną poinformowani o decyzjach przed 24 grudnia. Szczegółowe informacje dotycząe przetargu można znaleźć w dziale „Ogłoszenia” na portalu GospodarkaMorska.pl.
Ship-Service powstała jako państwowe Przedsiębiorstwo Usług Morskich „Ship Service” w 1957 roku. Od początku zajmowała się świadczeniem usług portowych i na rzecz stoczni, przeładunkami i składowaniem. W 1992 roku spółka została sprywatyzowana, wkrótce też wyspecjalizowała się w dostawach paliw żeglugowych, stając się największym ich dystrybutorem w polskich portach handlowych. Przez chwilę funkcjonowała nawet litewska spółka-córka, która działała w porcie w Kłajpedzie. W 2002 roku większościowym udziałowcem firmy został PKN Orlen. Od 29 października 2021 spółka jest w procesie likwidacji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów