• <
nauta_2024

Jednostki Ship-Service wystawione na sprzedaż

Partnerzy portalu

Jednostki Ship-Service wystawione na sprzedaż - GospodarkaMorska.pl
Fot. Ship-Service

Jak informowaliśmy, spółka Ship-Service, zajmująca się m.in. bunkrowaniem statków, obsługą portową i przeładunkami, została postawiona w stan likwidacji. Na sprzedaż zostało wystawionych siedem należących do niej jednostek pływających.

Ship-Service ogłosił przetarg nieograniczony na sprzedaż siedmiu jednostek. Pośród nich są cztery barki zbiornikowe, bunkierka i dwa zbiornikowce. Wszystkie jednostki są zaawansowane wiekowo – najmłodsza ma 35 lat.

Cztery barki zbiornikowe wystawione na sprzedaż to BA-JK-3, BA-SHIPSERVICE-15, BA-SHIPSERVICE-16 i BA-SHIPSERVICE-17. Każda z nich wyróżnia się innymi parametrami.

BA-JK-3 została zbudowana w 1970 roku w Szczecińskiej Stoczni Rzecznej. Ma nośność 388,12 ton. Jej cena wywoławcza to 25 tys. dolarów. Barka jest dostępna w Szczecinie. To najstarsza z wystawionych na sprzedaż jednostek. BA-SHIPSERVICE-15 to dla odmiany najmłodsza wystawiona jednostka – została zwodowana w 1986 roku w Płockiej Stoczni Rzecznej. Ma nośność 678,40 ton, jej cena wywoławcza to 90 tys. dolarów. Jest dostępna w Gdańsku. BA-SHIPSERVICE-16 powstała w 1976 roku w Stoczni Odra i ma 384 tony nośności. Wyceniono ją na minimum 40 tys. dolarów. Cumuje w Szczecinie. Ostatnia z barek zbiornikowych, BA-SHIPSERVICE-17, jest największa. Została zbudowana przez Tczewską Stocznię Rzeczną w 1981 roku i wyróżnia się nieco ponad 884 tonami nośności. Jej cena wywoławcza to 90 tys. dolarów. Barkę można odebrać w Gdańsku.

Na liście sprzedażowej wylądowała także bunkierka BA-SHIPSERVICE-18 zbudowana w Stoczni Odra w 1974 roku. Ma 397 ton nośności i trzeba za nią zapłacić co najmniej 30 tys. dolarów. Jest dostępna w Szczecinie.

Palica i Romanka to dwa wystawione w ramach przetargu zbiornikowce, oba zbudowane w Stoczni Wisła w Gdańsku, kolejno w latach 1977 i 1981. Mają po 999 i 997 ton pojemności brutto, 1322 i 1308 nośności. Cena wywoławcza Palicy to 330 tys. dolarów, zaś Romanki – 350 tys. dolarów.

Wszystkie jednostki pływają pod polską banderą i są zarejestrowane w PRS. Można je obejrzeć po uprzednim umówieniu się. Podane ceny wywoławcze to ceny brutto. Ship-Service czeka na oferty do 20 grudnia, ich otwarcie nastąpi następnego dnia, a zwycięzcy zostaną poinformowani o decyzjach przed 24 grudnia. Szczegółowe informacje dotycząe przetargu można znaleźć w dziale „Ogłoszenia” na portalu GospodarkaMorska.pl.

Ship-Service powstała jako państwowe Przedsiębiorstwo Usług Morskich „Ship Service” w 1957 roku. Od początku zajmowała się świadczeniem usług portowych i na rzecz stoczni, przeładunkami i składowaniem. W 1992 roku spółka została sprywatyzowana, wkrótce też wyspecjalizowała się w dostawach paliw żeglugowych, stając się największym ich dystrybutorem w polskich portach handlowych. Przez chwilę funkcjonowała nawet litewska spółka-córka, która działała w porcie w Kłajpedzie. W 2002 roku większościowym udziałowcem firmy został PKN Orlen. Od 29 października 2021 spółka jest w procesie likwidacji.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.