Po pięciomiesięcznej przerwie związanej z gruntownym remontem wrócił do służby w porcie Szczecin statek pożarniczy "Strażak-24". Ta jednostka strzeże bezpieczeństwa w porcie już od ponad 45 lat. Dzięki niedawnemu remontowi będzie mogła pracować jeszcze co najmniej przez kolejną dekadę.
"Strażak-24" zbudowany został w 1976 roku na terenie stoczni "Wisła" w Gdańsku. Uczestniczy w asystach statków przewożących ładunki niebezpieczne oraz czynnie zapewnia ochronę przeciw pożarową w porcie. Musi być w ciągłej gotowości niezależnie od pogody, godziny czy pory roku.
- Remont jednostki został wykonany w Szczecinie na terenie stoczni Marco Service Sp. z o.o., która wykonała ogrom prac zarówno remontowych jak i modernizacyjnych - informuje Monika Woźniak-Lewandowska z Działu Marketingu i Komunikacji Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
Do najważniejszych zadań remontowych, jakie zostały wykonane na jednostce możemy zaliczyć między innymi kompleksową naprawę silników oraz systemów silnikowych, modernizację systemów gaszenia, modernizację systemów ochrony własnej, unowocześnienie systemu nawigacji oraz polepszenie warunków pracy załogi jednostki.
- Dzięki wprowadzonym zmianom oraz naprawie, ta blisko „półwieczna” jednostka może dalej świadczyć swoje usługi na terenie portu w Szczecinie, a ze względu na zastosowane rozwiązania technologiczne może także edukować pokazując wykonaną pracę - dodaje Monika Woźniak-Lewandowska.
Warto wspomnieć o wielkim wkładzie włożonym w remont jednostki ze strony załóg, które pomagały w pracach stoczniowych oraz skrupulatnie sprawdzały w działaniu wszystkie zastosowane modernizacje i naprawy.
Obecnie ZMPSiŚ SA ma w swojej flocie dwa statki pożarnicze. Jeden z nich, wspomniany „Strażak - 24” bazuje w Szczecinie, drugi „Strażak - 26” w Świnoujściu. Tam zapewnia asystę m.in. gazowcom zawijającym do terminalu LNG. Jesienią przyszłego roku flota powiększy się o nową jednostkę „Strażak-28”.
Strażak-24 przed remontem/ fot. ZMSiŚ
Damen i Compagnie Maritime Monegasque ogłaszają dwuletni kontrakt na FCS 7011 w Brazylii
Stocznia Fincantieri zwodowała kolejny ekologiczny wycieczkowiec
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników